Και για να το διασαφήσουμε: με μια αξιοθαύμαστη ακρίβεια
κυκλοφόρησε χθές το νέο άρθρο τού συμπαθέστατου ηλεκτρονικού σκακιστικού περιοδικού-ιστολόγιου από την Πάτρα (βλ. http://gambitmagazine.blogspot.com/2008/06/blog-post_25.html) με θέμα την επίθεσι με αποκάλυψι.
Η συνταγή-μεθοδολογία γνωστή: Με λίγα λόγια εξηγείται θεωρητικά το θέμα, ακολουθούν κάποια εισαγωγικά διαγράμματα (5 σ’ αυτήν την περίπτωσι) με επεξηγημένες εφαρμογές τού μηχανισμού τής επιθεσης από πραγματικές θέσεις υπαρκτών παρτίδων (εδώ να παρατηρήσουμε ότι σε κάποιες από αυτές θα άξιζε να συμπεριλαμβάνονται τα «βιβλιογραφικά» στοιχεία των πρωταγωνιστών) και δυο σειρές απο προσεκτικά επιλεγμένες ασκήσεις, 32 τον αριθμό (: εξ ίσου μοιρασμένες αυτή την φορά, ανάμεσα στα λευκά και στα μαύρα).
Από αυτό το θέμα, παραλλαγή τού «Ρουά ή Σάχ εξ αποκαλύψεως» (που συχνά το αναφέρουμε οι προπονητές ως το ισχυρότερο «Ρουά» - μετά το διπλό, βεβαίως) διαλέξαμε δύο ασκήσεις που μας άρεσαν:
Attacco di scoperta. ESERCIZI
Στο Διάγραμμα 13 (αφήσαμε για λόγους δεοντολογίας την πρωτότυπη αρίθμησι του άρθρου) παίζουν τα Λευκά ενώ στο επόμενο (διάγραμμα 25) παίζουν και νικούν τα Μαύρα.
Να επισημάνουμε ότι η άσκησι 13 είναι λίγο πιο δύσκολη, μια και ο Λευκός πρέπει να αντισταθή στον πειρασμό της προφανούς κίνησης με την οποία κερδίζει Βασίλισσα! (αυτό μπορεί να περιμένη λίγο…) . Η βιασύνη και η απληστία τιμωρούνται (στην περίπτωσί μας κάνουν αμφίβολη την επικράτησι των Λευκών. Λοιπόν; Πώς πρέπει να συνεχίσουν τα Λευκά;
Στην άσκησι-διάγραμμα 25 τα πράγματα είναι πιο εύκολα: Τα Μαύρα παίζουν κι εκμεταλλεύονται την λάθος θέσι της λευκής Β, αλλά και την αδυναμία στην άμυνα του αντιπάλου Ρ.
Όλες οι επιλεγμένες ασκήσεις (και των προηγούμενων, φυσικά, θεμάτων) βρίσκονται στις σελίδες του Ιστολόγιου-περιοδικού (http://gambitmagazine.blogspot.com/2008/06/blog-post_25.html) και μπορούν να σας συντροφεύσουν ευχάριστα και εποικοδομητικά στον ελεύθερο –καλοκαιριάτικα!- χρόνο σας.
Όσο για αυτό που λέγαμε στην αρχή όπως και να χάνουμε (έιτε από Καρφώματα, είτε από Επιθέσεις Εξ Αποκαλύψεως) σημασία έχει να μπορούμε να μαθαίνουμε κι από τα λάθη μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου