Στο α΄ τεύχος του “LE PALAMEDE” , σελ. 37 και 39, δημοσιεύονται τέσσερα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ (ασκήσεων και προβλημάτων). Οι πεσσοί, είναι σημαντικό να το σημειώσω, αναπαριστούνταν σ΄ αυτά με τα αρχικά τους γράμματα στα Γαλλικά ( )
Το πρώτο διάγραμμα (ό.π. σ. 37) είναι από μια παρτίδα του Μ. Azevedo (που αναφέρεται και ως «συγγραφεύς μιας ενδιαφέρουσας δημοσιεύσεως περι το σκάκι»).
Η εκφώνησι λέει «ΜΑΤ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ». Πρόκειται, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε για μια ΑΣΚΗΣΙ μικρής δυσκολίας, αλλά με την συμπαθητική ομορφιά της.
ΜΑΤ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Η λύσι μετα από μικρή αναμονή 2-3 ημερών για σχετικό σχολιο θα μπή στα σχόλια)
Το πρώτο διάγραμμα (ό.π. σ. 37) είναι από μια παρτίδα του Μ. Azevedo (που αναφέρεται και ως «συγγραφεύς μιας ενδιαφέρουσας δημοσιεύσεως περι το σκάκι»).
Η εκφώνησι λέει «ΜΑΤ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ». Πρόκειται, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε για μια ΑΣΚΗΣΙ μικρής δυσκολίας, αλλά με την συμπαθητική ομορφιά της.
ΜΑΤ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Η λύσι μετα από μικρή αναμονή 2-3 ημερών για σχετικό σχολιο θα μπή στα σχόλια)
5 σχόλια:
Στα φινάλε (τελειώματα παρτίδων) και στις σπουδές (επινοημένες θέσεις για να φανεί ένας ωραίος συνδυασμός) δεν ζητάμε στην εκφώνηση πλήθος κινήσεων. Αυτό το ζητάμε στα προβλήματα. Ας δούμε λοιπόν την θέση σαν να είναι πρόβλημα.
Όπως φαίνεται, αν επιτρέψουμε στον μαύρο να αρχίσει τα σαχ, δεν πρόκειται να κάνουμε ματ σε τρεις κινήσεις. Θα αρχίσει με Rb4xc4+ και αν απαντήσουμε Kc3xc4 θα συνεχίσει με b7-b5+ ή Rf7-c7+, κλπ.. Άρα πρέπει να τον στριμώξουμε αμέσως.
1 Rd5-a5+ Rb4-a4 (φορσέ)
2 Rd6-d1 ( > 3 Rd1-a1#) Ka3-a2 (φορσέ)
3 Ra5xa4#
Η θέση τελικά, επειδή περιέχει διάφορα περιττά κομμάτια και επειδή λύνεται με μια φορσέ βαριάντα που ξεκινάει με σαχ, είναι ένα απλό φινάλε. Αρκούσε η εκφώνηση 'παίζουν τα λευκά και κερδίζουν'.
Είπαμε, Αλκίνοε,
δεν είμαστε ειδικοί σαν και σένα. Αλλά δεν είμαι και τόσο άσχετος να ονομάσω την ΑΣΚΗΣΙ στο πρώτο διάγραμμα του γαλλικού «Παλαμήδη» ‘ΠΡΟΒΛΗΜΑ’ – αν και ο Ντε Λαμπουρντοναί (αδιαφορώντας για την κυριολεξία) το κάνει. Σημειώνω άλλωστε ότι πρόκειται για ΘΕΣΙ από ΠΑΡΤΙΔΑ.
Τώρα η εκφώνησι, αυτή ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ…
Οπωσδήποτε ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την αρτιότητα της καταγραφής της λύσης και, βεβαίως, για την προσοχή σου.
Αλέξανδρος Σοϊλεμέζης
Αγαπητέ φίλε,
χαρακτηρισμό σου δεν έκανα. Μιλούσα στο πρώτο πληθυντικό. Κάπως σαν να σκεφτόμουν μεγαλόφωνα.
Επίσης δεν τρέχω να γράψω σχόλιο μόλις δω σκακιστικό πρόβλημα. Αν δω ότι πέρασε καιρός (δευτερόλεπτα) και κανείς δεν έγραψε, αποφασίζω να γράψω σχόλιο για να αισθάνεται καλά αυτός που έβαλε το πρόβλημα. Καλά έκανε και το έβαλε, ας έχει μια απόκριση τουλάχιστον.
Δεν είμαι ειδικός. Απλά έχω περιορισμένο το αντικείμενο και προσπαθώ να το μάθω καλύτερα. Παρεμπιπτόντως γράφω τις σημειώσεις μου στο διαδίκτυο για να μπορέσουν άλλοι να ξεκινήσουν με περισσότερα εφόδια (από όσα είχα εγώ όταν έμαθα σκάκι από αυτό που μοίρασε η Χλωρίνη).
Χαιρετώ φιλικά.
Αγαπητέ, Αλκίνοε,
Ο χαρακτηρισμός (ειδικός) προς το πρόσωπό σου ΔΕΝ χρησιμοποιήθηκε με ίχνος ειρωνείας ή απαξίωσης.
Αν σε ενόχλησε το ύφος μου –πράγματι παρεξηγήσιμο, με τον τόνο + τον αυτοχαρακτηρισμό μου- σου ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ!
Και πάλι σ’ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για το σχόλιο. Ακόμα περισσότερο για την δευτερολογία σου. (Αυτήν την ανθρώπινη πλευρά – έτσι όπως, ωραιότατα, το θέτεις- να μπορούμε να μιλάμε μεγαλόφωνα, ΤΟ ΚΑΗΜΕΝΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ, την επικοινωνία: ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ. Όπως κι έναν …σύνδεσμο.)
[Μοιραζόμαστε και κάτι ακόμα: κι εγώ – δωδεκάρης; - έμαθα ότι υπάρχει το Παιχνίδι μας από την πλαστική συσκευασία-δώρο τής Χλωρίνης.]
Φιλικότατα
Αλέξανδρος
Αρχικά έβαλα στο ιστολόγιό μου λίγους συνδέσμους, (για Σκάκι - όπου γεννήθηκα - όπου μεγάλωσα - όπου ανήκω, και για Επιστημονική Φαντασία), από τους οποίους θα μπορούσε να ταξιδέψει κανείς σε πολλούς άλλους.
Μετά, εφαρμόζοντας την ανταποδοτικότητα, έβαλα ως ανάρτηση αναφοράς την εξής, που περιέχει όσους με τίμησαν με έναν σύνδεσμο στην σελίδα τους. (Υπάρχετε εκεί, στην θέση 18). Σκοπεύω να ανανεώνω την ανάρτηση αυτή ανά τετράμηνο.
Τελικά, θα πρέπει να φτιάξω ένα κατεβατό με συνδέσμους προς όσους ασχολήθηκαν με το καλλιτεχνικό σκάκι, με τουλάχιστον μία διοργάνωση.
Δημοσίευση σχολίου