Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΙ
ΠΑΡΩΝ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όχι γιατί υπάρχει μια κάποια σύγχυσι για την εξωτερική τους εμφάνισι (κάποιοι, πράγματι, αντί της ορθής, δημοσιεύουν λανθασμένα την φωτογραφία

Ούτε γιατί –μακάρι να διαψευστώ- σ’ αυτούς τους Αγώνες θα είναι ιδιαίτερα ακριβοθώρητα για τους Έλληνες Πρωταθλητές (: θα κρεμάση κανείς τους –έστω το χάλκινο- στο λαιμό;).

Αλλά γιατί στον σχεδιασμό των επίσημων Μεταλλίων των Ολυμπιακών του Πεκίνου ενυπάρχει σαφής αναφορά στον Ελληνικό Πολιτισμό. Και μάλιστα όχι μόνο στον Αρχαίο, αλλά –προς τιμή μας- και στον Νεώτερο ελληνικό πολιτισμό!
Στην μπροστινή πλευρά, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στην φωτο,

Η πτερωτή Νίκη είναι (με καλλιτεχνική αποκατάστασι)

Ενώ το Στάδιο είναι το Παναθηναϊκό Στάδιο, το Στάδιο των Α΄ σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα,

(βλ. εγκυκλοπαιδικά: Παναθηναϊκό Στάδιο)
Στους ασχολούμενους με τον Ολυμπισμό (και δεν εννοώ κάποιους πανάσχετους γυμναστές εκπαιδευτικούς του δημοσίου, που κάποιες σκοπιμότητες –εγκεφάλων Υπουργείων και διαπλεκομένων Ινστιτούτων- τους έστειλαν στα σχολεία ως ειδικούς στην … «Ολυμπιακή Παιδεία». Για να καλύψουν ωράριο; Για τακτοποίησι ημετέρων; Για «αξιοποίησι ευρωπαϊκών κονδυλίων;…), ήταν πρίν** από την προηγούμενη Ολυμπιάδα γνωστό ότι επρόκειτο να αλλάξη η κύρια όψι των Ολυμπιακών Μεταλλίων.


Την Νίκη του Παιονίου (που συλλεκτικά


Ά!, για να μην ξεχνιόμαστε. Για επίσημη ενημέρωσι ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕΤΑΛΛΙΩΝ να πηγαίνουμε: http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/INF/GL/95A/GL0000000.shtml
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
* Είναι από παριανό μάρμαρο

ΜΕΣΣΑΝΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑΥΠΑΚΤΙΟΙ ΑΝΕΘΕΝ ΔΙΙ ΟΛΥΜΠΙΩ
ΔΕΚΑΤΑΝ ΑΠΟ ΤΩΜ ΠΟΛΕΜΙΩΝ.
ΠΑΙΩΝΙΟΣ ΕΠΟΙΗΣΕ ΜΕΝΔΑΙΟΣ ΚΑΙ Τ' ΑΚΡΩΤΗΡΙΑ ΠΟΙΩΝ
ΕΠΙ ΤΟΝ ΝΑΟΝ ΕΝΙΚΑ
Η φτερωτή θεά, απεικονίζεται την ώρα της πτήσης της (για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής γλυπτικής), όταν αιθέρια, ανάλαφρη και γεμάτη ζωντάνια κατεβαίνει από τον Όλυμπο για να διαλαλήσει το θρίαμβο των νικητών
. Ο λεπτός χιτώνας (βρέθηκαν ίχνη κόκκινου χρώματος) που κολλά στο κορμί της, αφήνει να διαγράφεται η τέλεια διάπλαση του σώματος. Η Νίκη πατά σε έναν αετό. Έχουν καταστραφεί τα φτερά και το ιμάτιο που ανέμιζε προς τα πίσω, καθώς και το πρόσωπο του αγάλματος.
Επιπλέον λεπτομέρειες (όπως και «μετάφρασι» της επιγραφής ) στην δ/νσι του ΥΠΠΟ .
**Είναι γνωστό το διαιωνιζόμενο ατόπημα της ΔΟΕ να έχη μέχρι και την Ολυμπιάδα του Σύδνευ

***Για την νικήτρια του διαγωνισμού των Μεταλλίων του 2004, Ελληνίδα σχεδιάστρια βλ.: http://www.onassis.gr/enim_deltio/24_04/elvots.html .
****Περισσότερα για τον διαγωνισμό επιλογής των Μεταλλίων τού Πεκίνου 2008 και τον συμβολισμό τους, βλ: http://beijing2008.bhpbilliton.com/News/unveilingMedals.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου