Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021

Καλλιτεχνικό σκάκι: Εύκολο δυάρι, αλλά …προσοχή στα έυκολα! Un problema a 2 mosse miniatura, ma attenzione! An apparently easy 2 mover by M. Lipton.

Είναι γνωστό ότι από όλα τα είδη των ορθόδοξων σκακιστικών προβλημάτων τα πιο εύκολα στην λύσι (αλλά, όπως ανακαλύπτω εσχάτως, καί στην σύνθεσι!) είναι τα προβλήματα των δύο κινήσεων, (τα λεγόμενα και «δυάρια» --αγγλ. "two movers").

Επομένως όταν έχεις λύσει και καμμιά εκατοστή από δαύτα, υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να καβαλήσεις το καλάμι και να νομίζεις ότι θα λύσεις κάθε δυάρι σε 2΄- 3΄. Αυτό έπαθα κι εγώ χθές- προχθές βράδυ που επεχείρησα να λύσω το πρόβλημα της ημέρας, από την γνωστή στήλη του Ιστολογίου μας, από το Gameknot.

Υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις μου (ή αν θέλετε υποτιμώντας την δυσκολία του σημερινού προβλήματος)...

.......................... 

M. Lipton,  1960

4 + 3                                #2

Τί κι αν μου πήρε  συνολικό  χρόνο λιγώτερο απο 5'  το σημερινό πρόβλημα-μινιατούρα!  

Η μετά απο 2 μόλις λεπτά  σιγουριά μου,  πως τάχα μου βρήκα αμέσως την λύσι, πήγε  περίπατο. (Επομένως με όρους διαγωνισμού λύσης θα αποτύγχανα!)

Η εντύπωσί μου πως επρόκειτο για εύκολο δυαράκι, ήταν και δεν ήταν σωστή.  Ή μάλλον ίσχυε, αλλά κι εγώ τιμωρήθηκα (και πολύ σωστά!) για την βιασύνη και την αλαζονεία μου. Χρειάστηκαν άλλα 2 - 3 λεπτά λοιπόν για να ανακαλύψω το ορθό κλειδί...

Επιμύθιον:   Προσοχή στα "εύκολα"!

Δεν υπάρχουν σχόλια: