Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

Για τα γενέθλια του ¨Νέου Παλαμήδη": ένα παλιό, αδημοσίευτο σχόλιο! Per il Compleanno del nostro Blog: una risposta inedita dell' Amministratore del blog; ad un vecchio commento.

[Άν και 15 χρόνια ήδη είναι αρκετά!

 Εις έτη πολλά!


Στα Γενέθλια του Ιστολογίου: "Ένα ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ";

Πράγματι, απο πολύ καιρό σχεδίαζα να δώσω στην δημοσιότητα (και εννοώ το Ιστολόγιο το οποίο έχω απο 14ετίας την τιμή και την χαρά να διαχειρίζομαι) ένα απαντητικό σχόλιο το οποίο είχα κάνει, αν θυμάμαι καλά, σε κάποια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή κάτι τέτοιο, προ ...δεκαετίας+.

Είχε προηγηθεί ένα επιδοκιμαστικό μήνυμα/σχόλιο κάποιου αγνώστου φίλου, το οποίο αναφερόμενο στο Σήμα του Συλλόγου, στο Ιστολόγιο με το όνομα του Παλαμήδη στον  τίτλο και στην πληροφορία για την προσωπική μου θεωρία περί συσχέτισης του Σκακιού με τους Πεσσούς κατέληγε με τον εξής επιδοκιμαστικό τρόπο:

« ... τον τίτλο του Ιστολογίου και την ανάδειξη της σχέσεως του Παλαμήδη με το σκάκι, το δε σήμα του συλλόγου σας έχει όλα τα στοιχεία ενός ευφυούς σχεδιασμού! Η ανάλυσή σου για το βίντεο είναι πολύ σωστή και αποδεικνύει ότι άλλο το "κοιτάζω" κι άλλο το "βλέπω": Οι πολλοί κοιτάζουν, αλλά λίγοι βλέπουν. Αυτό εξάλλου το διδάσκει και το σκάκι!»

.......................

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:

«Αγαπητέ φίλε, σ’ ευχαριστώ για την προσοχή σου

Και για το γενναιόδωρο  σχόλιό σου!

Είναι αλήθεια ότι ο Παλαμήδης είναι ο «επώνυμος ήρως» μου ( όπως και ο Γρηγόριος ο αγαπημένος μου Καππαδόκης άγιος).

 Πριν από 7-8  περίπου χρόνια (όταν κατάφερα να βάλω χέρι στο TLG) άρχισα να ασχολούμαι συστηματικότερα με το πρόσωπό του και και με το πώς μας το διασώζει η κλασσική και βυζαντινή παράδοσι. Το συσσωρευμένο υλικό από τις έρευνές μου για τον αδικοχαμένο γιο του Ναυπλίου, παραμένει (σε μεγάλο βαθμό) αναξιοποίητο ΚΑΙ για λόγους πρακτικούς (χρόνος – χρήμα) ΚΑΙ για να μην το οικειοποιηθή κάποιος από αυτούς που μου έκλεψαν το πρώτο πνευματικό μου δημιούργημα, έναν μικρό σύλλογο στην πόλι μου (ΣΑΧ «Παλαμήδης ο Ευβοεύς»), έναν σύλλογο (Επωνυμία, Σκοποί Μέσα Καταστατικού και το Σήμα του- ΟΛΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ) που έφτιαξα πριν από 3-4 χρόνια για να στεγάσω το ενδιαφέρον μου για το (σχολικό κυρίως) Σκάκι  και την αγάπη μου για τον αδικημένο Ήρωα – Εφευρέτη.

Ο τίτλος του εν λόγω Ιστολογίου ΚΑΙ σε αυτό παραπέμπει. («Νέος»!).

ΚΑΙ η επωνυμία του νέου Συλλόγου μας («Άβαξ και Πεσσοί» = το δεύτερο πνευματικό μου παιδί) παραπέμπει (για τους γνώστες) στον Παλαμήδη!

Είναι στιγμές που νιώθω πως κι αυτό το πνευματικό μου παιδί κάποιοι (οι ίδιοι;) το επιβουλεύονται. Με την αγάπη των παλιών φίλων και την συμπαράστασι των νέων φίλων και συνεργατών, ελπίζω πως θα την γλιτώση και δεν θα το χάσω πρόωρα…»

 ………………

Ελπίζω να μου συγχωρεθή αυτός ο υπερβάλλων προσωπικός τόνος από τους φίλους του Συλλόγου. Και βέβαια, ένας Σύλλογος ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ στον όποιο ιδρυτή του. Ούτε κάν στα Ιδρυτικά του μέλη, αλλά στο ζωντανό σύνολο των ανθρώπων του.

 

Αλέξανδρος Σοϊλεμέζης

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: