Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Το "Γραμμένο" της καρδιάς του Παντελή Παντελίδη. P. Pantelidis R.I.P.. Omaggio alla morte immatura di Pantelis Pantelidis (23 Nov 1983 - 18 Feb 2016)

Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ
P_P, R.I.P.
{Μπορεί να μην ταιριάζουμε θα πούν για τον Παντελή Παντελίδη κι ίσως να μην μας συγχωρέσουνε}.

Ποιος είναι αυτός, ο τρελός, που κόντρα στις διαταγές πήγε στοίχημα (πυρκαγια ή στο φανάρι) μέσα από το ναρκοπέδιο της ζωής του χωρίς αλεξίσφαιρο γιλέκο;
Μόνος του ζήτησε λίγο χρόνο και είπε για της καρδιάς του Το Γραμμένο σαν να το είχε δεδομένο και σάν να το προκάλεσε.
Μια σαγηνευτική αγάπη τον παραμύθιασε κι έγινε σκιά --δεν θα γυρίσει δεύτερη φορά, δεν θά ‘χη δεύτερη ευκαιρία.
Το φίδι τον έκοψε στα δυό κάτι σαν λιώμα σε γκρεμό, και μόλις χώρισε από της ζωής το όνειρο.
 Ποιος είν αυτός που τώρα που δεν τον έχει μπροστά του, δεν τον παραδέχεται;

Θα συνοδεύεται με κλάματα, μα δεν θα φύγη σαν ψεύτικο φεγγάρι από το μυαλό μας.

Α.Σ.
.....................................................
Παντελής Παντελίδης "Της Καρδιάς Μου Το Γραμμένο"



Στίχοι – Lyrics
Της Καρδιάς Μου Το Γραμμένο

Μή μου λέτε δέν αξίζει
Αυτή διάλεξε η καρδιά μου
Μή μου λέτε πως δέν κάνει
Μόνο αυτή θέλω κοντά μου

Τί σας νοιάζει, ποιον πειράζει
Ίσως κάνει κάποια λάθη
Μα ίσως να με δοκιμάζει
Την καρδιά μου για να μάθει

Κάνει λάθη για να μάθει
Της καρδιάς μου το γραμμένο
Τί να πώ, τί περιμένω
Τριαντάφυλλο μ’ αγκάθι

Κάνει λάθη για να μάθει
Της καρδιάς μου το γραμμένο
Τί να πώ τί περιμένω
Βάσανό μου πληγωμένο
Να μή σε δώ μαραμένο

Μή μου λέτε δέν αξίζει
Αυτή διάλεξε η καρδιά μου
Μή μου λέτε πως δέν κάνει
Μόνο αυτή θέλω κοντά μου

Τί σας νοιάζει, ποιον πειράζει
Ίσως κάνει τα δικά της
Μα ίσως να με δοκιμάζει
Πρίν με βάλει στην καρδιά της

Κάνει λάθη για να μάθει
Της καρδιάς μου το γραμμένο
Τί να πώ τί περιμένω
Τριαντάφυλλο μ’ αγκάθι

Κάνει λάθη για να μάθει
Της καρδιάς μου το γραμμένο
Τί να πώ τί περιμένω
Βάσανό μου πληγωμένο
Να μή σε δώ μαραμένο

Μουσική: Παντελής Παντελίδης
Στίχοι: Παντελής Παντελίδης


Παντελής Παντελίδης (Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 1983 – 18 Φεβρουαρίου 2016)
Έλληνας τραγουδοποιός, ιδιαίτερα αγαπημένος καλλιτέχνης στο είδος του λαϊκού ερωτικού τραγουδιού (το γνωστό και με το παρεξηγημένο όνομα «καψούρα»).
Μικρασιατικής καταγωγής (μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία Αττικής) άφησε προ εξαετίας την καριέρα του ως στρατιωτικός (υπαξιωματικός του πολεμικού ναυτικού) για το τραγούδι. Αυτοδίδακτος, έγραφε ο ίδιος τους στίχους αλλά και την μουσική των τραγουδιών του. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στον καλλιτεχνικό χώρο έγινε σημείο αντιλεγόμενο πιθανότατα μπαίνοντας στο στόχαστρο των δισκογραφικών εταιριών για την εξ αρχής αυτονόμησί του. Χαρακτηριστικό της περίπτωσής του η μέσω του διαδικτύου (και μάλιστα οι αναρτήσεις με τις ερασιτεχνικά βιντεοσκοπούμενες συνθέσεις του στο YouTube) επιτυχία του και η σταδιακή καταξίωσί του. Δίπλα στους πολλούς θαυμαστές του υπήρχαν άλλοι τόσοι επώνυμοι και ανώνυμοι που τον επικρίνανε από την πρώτη μέχρι και την τελευταία στιγμή (άλλοτε δικαιολογημένα, άλλοτε επιπόλαια) για έλλειμμα πρωτοτυπίας και ποιότητας.
Ερμηνευτικά, τα περισσότερα τραγούδια του προδίδουν επιρροές από άλλους μεγάλους ερμηνευτές του λαϊκού μας τραγουδιού (κυρίως από Νότη Σφακιανάκη, αλλά και Καρρά και Καζαντζίδη εν μέρει), όμως σε αρκετές από τις συνθέσεις και ερμηνείες του δεν λείπει ο προσωπικός τόνος από κοινού με έναν γνήσιο λυρισμό με την στάμπα της λαϊκότητας του είδους. Μια λαϊκότητα που συμβάδιζε με μια αντιστάρ απλότητα και έναν μετρημένο συντηρητισμό και που προφανώς ήταν από προσωπική του επιλογή.
Ο Παντελής Παντελίδης σκοτώθηκε σήμερα 18 Φεβρουαρίου 2016, το πρωί σε τροχαίο δυστύχημα στην Αθήνα (σε παράπλευρο δρόμο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης).
Δεν πρόλαβε κι αυτός να κλείση το κρίσιμο (ιστορικά ...βεβαρυμμένο) 33ο έτος της ηλικίας του.

Α.Σ. (Χαλκίδα, 18.02.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια: