Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2009

ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΥΑΡΙ ΣΕ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΟΜΒΟ (: GAMEKNOT). Un piuttosto difficile problema (# in 2) a Gameknot. A ruther difficult problem (Meredith)

ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΥΑΡΙ ΣΕ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΟΜΒΟ (:ΣΤΟ "GAMEKNOT" ).
Un piuttosto difficile problema (a due mosse) a “Gameknot”.
A ruther difficult chess problem (Meredith) a Gameknot.

Είναι συνηθισμένο, οι σκακιστικοί Ιστότοποι, (όπως από παλιά οι σκακιστικές στήλες των εντύπων, και μάλιστα των εφημερίδων) να φιλοξενούν σε καθημερινή βάσι μια άσκησι, κάποιο πρόβλημα ή και μια ολόκληρη παρτίδα.
Στον δημοφιλή σκακιστικό Ιστοχώρο του Gameknot (=«Παιχνιδοκόμβος») δημοσιεύεται καθημερινά ένας «διαγωνισμός σπαζοκεφαλιάς» (Daily contest puzzle) και με κίνητρο την καλή συνήθεια της εξάσκησης ή την πιθανότητα να είναι ο ένας τυχερός της κλήρωσης (με δώρο συνήθως ένα φτηνό πραγματάκι -«γκάτζετ»-, όπως ένα MP3, ή μια Φωτογραφική Μηχανή κττ), κάποιοι σαν και μένα μπαίνουμε ανελλιπώς, να λύσουμε την άσκησι, το φινάλε ή το προβληματάκι της ημέρας.

Το σύνηθες επίπεδο δυσκολίας των ασκήσεων-«σπαζοκεφαλιών» είναι χαμηλό.

Η χθεσινή μου όμως επίσκεψι με έφερε μπροστά στο πρόβλημα 2 κινήσεων που βλέπετε πιο πάνω.

Ένα δί-τρίλεπτο ήταν αρκετό –νόμιζα- να καταλάβω τα κύρια χαρακτηριστικά του.
Πάτησα λοιπόν βιαστικά –πάντα σε μεσομεσονύκτια ώρα- το κουμπί της λύσης δίνοντας την κίνησι που μου φαινόταν ως το κλειδί. Ήμουν τόσο βέβαιος για την ορθότητα της επιλογής μου που όταν εισέπραξα την πρώτη αρνητική απάντησι από την σελίδα, πίστεψα πως κάτι δεν πάτησα καλά με το ποντίκι μου στην οθόνη και επανέλαβα την εισαγωγή της ίδιας κίνησης, προσεκτικά τώρα, στο διάγραμμα του παιχνιδοκόμβου.
Ή έκπληξί μου μεγάλη, καθώς με οδύνη πληροφορήθηκα ότι έκανα μάνι-μάνι δύο λάθος απόπειρες. Μού ’μενε λοιπόν, άλλη μία, τελευταία?!
Έ, λοιπόν, θα έχασα άλλα 20 λεπτά περίπου μέσ’ στην νύχτα για την ποθητή λύσι. Μάταια.
Εκνευρισμένος με τον εαυτό μου –να μην μπορώ να λύσω ένα δυαράκι Μέρεντιθ 9 πεσσών, όπου ο Μαύρος έχει μόνο 3 πιόνια!??- παράτησα το πρόβλημα και πήγα για ύπνο.

Σήμερα το μεσημέρι ξαναμπήκα στο Gameknot. Πεισμωμένος αναζήτησα το χθεσινό “puzzle”. Όμως αυτό είχε αλλάξη. Δεν μπόρεσα λοιπόν, να το λύσω έγκαιρα κι έχασα το σερί του μήνα. (Το σημερινό, ήταν ένας εύκολος συνδυασμός –παραλλαγή του «Μάτ του Λεγκάλ»).

Με περιέργεια γύρισα στην χθεσινή άσκησι για να ξαναπροσπαθήσω. Βλέπω και τα στατιστικά της ημέρας. Διαπιστώνω πως μόνο 700 περίπου στους 3000 χιλιάδες χρήστες (24%) που απάντησαν στον Διαγωνισμό έστειλαν την σωστή λύσι και ξανακοιτάζω το πρόβλημα με άλλη διάθεσι. Την φορά αυτή το μυαλό δούλεψε αμέσως. (Σε 1 λεπτό;)

Σας προτείνω, λοιπόν, το όμορφο αυτό δυαράκι και σας δίνω και το κίνητρο να με ξεπεράσετε, βελτιώνοντας τον καταστροφικό χρόνο που έφερα εγώ στην λύσι του (3΄ + 20΄+ 1΄ = …24??).
Καλή Τσικνοπέμπτη!

11 σχόλια:

barbis είπε...

Αλέξανδρε αν και με τα σκακιστικά προβλήματα δεν τα πάω καλά αυτό μου φάνηκε πολύ εύκολο(εκτός φυσικά αν το βρήκα λάθος).Σε δύο λεπτά περίπου βρήκα σαν πρώτη κίνηση το 1.Αγ2.Η απειλή είναι Αζ5#. Αν ο μαύρος παίξει Ρχδ5 ακολουθεί 2...Αβ3# Αν τα πιόνια δ και ζ κουνηθούν υπάρχει το Αζ5# και αν κουνηθεί το ε ακολουθεί 2...Βχε4#

barbis είπε...

Βλακείες έγραψα αφού ο ίππος κρέμεται συνεχώς.Ας μπει ο κύριος Μανώλας να το λύσει:)

barbis είπε...

Δεν άντεξα και το έβαλα σε πρόγραμμα,είναι πολύ ωραίο.Η όλη ιστορία είναι να ελέγξουμε καλά το τετράγωνο δ7 ώστε να μη διαφεύγει από εκεί ο βασιλιάς.

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

Θανάση,
πρόλαβες το σχόλιό μου (απάντησες στο όσο χάζευα στο μπλόγκ σου).
Ακριβώς έτσι και εγώ με την α΄ κίνησι.
Την δοκιμή 1.Αγ2 θα την πάρουν κι άλλοι εκτός από μας για το κλειδί του προβλήματος. Έχει, όπως είδες, κάποιες συνέχειες, αλλά είναι ανίσχυρο στην βαριάντα 1…, γ6!
Μετά, από την διαπίστωσι έχασα, όπως είπα, 20΄ από τον ύπνο μου.
Εσύ, ως νεότερος, ήταν ανάγκη να καταφύγης στην ευκολία των προγραμμάτων;
Μπορούσες …να ξαναδοκιμάσης το βράδι!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

1.Αα4, καλέ. Σίνκμαν είναι αυτός.
6 λεπτά. Δεν την ήξερα τη σελίδα, ας την επισκεφτώ.

alkinoos είπε...

Γειά σας!
Το αν είναι δύσκολο ή εύκολο ένα πρόβλημα δύο κινήσεων με εννιά κομμάτια είναι συζητήσιμο. Είναι μάλλον θέμα εμπειρίας.
Θα σας πω πώς σκέφτηκα να το λύσω:
Ο μαύρος Βασιλιάς δεν έχει διαφυγές. Αν του επιτρέψουμε να πάρει τον Ίππο με προσωρινή αναχώρηση του Αξιωματικού, τότε ο Αξιωματικός επιστρέφει και δίνει ματ. Που να βάλουμε τον Αξιωματικό;
Ας δούμε τα πιονάκια.
Το d7-d6 δημιουργεί διαφυγή στο d7. Αν βάλουμε τον Αξιωματικό στο a4 και μετά παίξουμε τον Ίππο του b5 στο c7, ο άλλος Ίππος προστατεύεται και ο Βασιλιάς γίνεται ματ.
Το e5-e4 είναι εύκολο. Κόβεται από την Βασίλισσα που στηρίζει και τον Ίππο.
Το f7-f6 μπλοκάρει αυτό που κρατάει ο Ίππος του d5, που πηγαίνει αυτός στο c7 και δίνει ματ.
Το f7-f5 μπλοκάρει αυτό που επιτηρεί η Βασίλισσα, που πηγαίνει στο g8 και δίνει ματ.
Χρόνος λύσης περίπου μισό λεπτό.

Μερικά άσχετα τώρα :
Κύριε barbis, αν αναφέρεστε σε μένα που σχολιάζω συνήθως, λέγομαι Μανωλάς. Δεν είμαι από τους καλύτερους λύτες που έχουμε στην Ελλάδα. Για παράδειγμα ο κος Κονιδάρης είναι καλύτερος και μπορείτε να προκαλείτε αυτόν να μπαίνει και να λύνει.

@ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ
Το να λέτε δύσκολο ένα πρόβλημα σαν αυτό, (δεν το λέτε απλώς, αλλά το φωνάζετε με κεφαλαία γράμματα, όπως πάντοτε κάνετε στους τεράστιους τίτλους των αναρτήσεών σας), μπορεί να φοβίσει τους επίδοξους λύτες. Δύσκολο θα ήταν ένα δυάρι με πολλές δοκιμές.
Χαιρετώ φιλικά.

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

@ alkinoos
Γειά σας και εσάς!

Ευχαριστώ καί για το σχόλιο σχετικά με την επίλυσι (Συγχαρητήρια και για τον χρόνο!!) καί για τις εποικοδομητικές παρατηρήσεις σας.
Είναι ευνόητο, νομίζω, ότι «Δύσκολο» χαρακτηρίστηκε το πρόβλημα όχι για τους συστηματικούς λύτες, αλλά για ευκαιριακούς και άπειρους, σαν κι εμένα (και τους άλλους στο Gameknot).
Πάντως, « ο κος Κονιδάρης είναι καλύτερος», κι όμως έκανε 330΄΄ παραπάνω από εσάς. (Και είναι, αν θυμάμαι καλά, ν. 5 ή 6 στην Ελλάδα!!). Ο Θανάσης ο Μπαρμπής αγωνιστικά ενεργός ΥΜ κατέφυγε "σε πρόγραμμα" για την λύσι. Λίγο περίεργο για όχι δύσκολο πρόβλημα…
Από την άλλη, δεν μου είχε ’πή κανείς ότι οι τίτλοι (ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ) των αναρτήσεων στο παρόν Ιστολόγιο είναι τόσο αντιαισθητικοί. (Κι εγώ –που είν’ αλήθεια έχω πρόβλημα στην όρασί μου- νόμιζα ότι ενοχλεί τους αναγνώστες μόνο η αιρετική ορθογραφία μου).
Αν είναι πάντως να μας τιμάτε συχνότερα με την φιλική παρουσία σας, να τους μικρύνω ευχαρίστως!

barbis είπε...

Mε συγχωρείτε κύριε Μανωλά για τον παρατονισμό επειδή έτυχε και μιλήσαμε μια φορά στο blog μου και είδε ότι έχετε πολύ οργανωμένη σκέψη στη λύση προβλημάτων για αυτό έγραψα αυτά τα λόγια.Τον κύριο Κονιδάρη δεν τον γνωρίζω ενώ σε εσένα Αλέξανδρε θα ήθελα να σου πω ότι δεν είμαι Υ.Μ απλά μάλλον παίζω σαν ένας τέτοιος:).

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Μπήκα στο συγκεκριμένο "παιχνιδόκομβο" (μη μας ακούσει ο Σαραντάκος, χαθήκαμε!) και διαπίστωσα πως πρόκειται για προβλήματα με μεγάλη ευκολία. Πολύ μικρή η σχέση με το βαθμό δυσκολίας του καλλιτεχνικού σκάκι.

Φυσικά ο Μανώλης έχει δίκιο. Αυτό είναι πρόβλημα του μισού λεπτού, όσο δηλαδή του χρειάστηκε. Απλά έπεσα κι εγώ στην χαζή δοκιμή Αγ2 και δεν είχα κανένα λόγο να πω ψέματα για το χρόνο που έκανα. :-)

@Μανώλη
Και γιατί παρακαλώ δεν προτείνεις τον Πρέντο και βάζεις εμένα να κάνω τη "βρώμικη δουλειά"; Μπορούσες να προτείνεις επίσης και τον Παναγή, είναι γνωστό πως ντοπάρεται τώρα τελευταία. :-)

@barbis
Καλύτερα που δε με γνωρίζετε, δεν είναι πρέπον να τρομάζω τους ανθρώπους...:-)

alkinoos είπε...

@Κονιδάρης
Πρότεινα εσένα επειδή το σχόλιό σου ήταν ακριβώς πριν το δικό μου. Δεν ήξερα αν άλλος από τους μεγάλους λύτες μας είχε δει το δυαράκι του Σίνκμαν.

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

@ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ
Πράγματι το Gameknot βάζει καθημερινά κάποιες ασκήσεις –συνήθως μικρής δυσκολίας, για αρχαρίους- σαν «κράχτες» για τον μηνιαίο διαγωνισμό που απευθύνει στο πλήθος των χρηστών (οι περισσότεροι από τους οποίους φυσικά είναι μέτριοι παίκτες).
Σπανιότερα φιλοξενεί πραγματικά προβλήματα –για να μην αποθαρρύνει τον κόσμο με την δυσκολία τους.

@ barbis
Για τον τίτλο:
Καλομελέτα κι έρχεται!