Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2008

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΣ # OUR CHESS MAGAZINE “NEW PALAMEDES” Issue n. 4# Uscito Il n.4 del Giornale “Nuovo Palamede” (x GLI SCACCHI E LA CULTURA NEOELLENICA)

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 4
ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΜΑΣ
«ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ»


Απο σήμερα ( Κυριακή ) είναι στα χέρια του Προέδρου το καινούριο – 4ο – τεύχος του περιοδικού του συλλόγου μας, «ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ».

Ήδη τα πρώτα αντίτυπα δόθηκαν το πρωϊ στην Α.Ε.Κ. και στις επόμενες μέρες θα δοθούν στους υπόλοιπους συνδρομητές της Αθήνας απο τον υπεύθυνο Δημήτρη Προβελέγγιο, και στην Χαλκίδα απο τον Πρόεδρο.

Το τεύχος είναι ΔΙΠΛΟ, με την ύλη ΑΠΡΙΛΙΟΥ και ΜΑΪΟΥ. Γιαυτό και οι σελίδες του είναι αυξημένες στις 60, αντί των 40 του προηγούμενου τεύχους 3. Αναγκαστικά αυξήσαμε και την τιμή διάθεσής του στους μή-συνδρομητές στα 3,5 ευρώ αντί των 2,5 ευρώ που κόστιζε ως τώρα. ( Οι συνδρομητές ΔΕΝ πληρώνουν αυξημένη τιμή, αλλα τα 20 ευρώ για τα 8 τεύχη του 2008, όπως έχουμε καθορίσει απ’ την αρχή. )

Η ύλη περιλαμβάνει:
-- δύο μεγάλα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ στους αγώνες ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΚΑΚΙOY για το Νομαρχιακό Ευβοίας, και στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.. Υπάρχουν βαθμολογίες, αποτελέσματα αγώνων, ενημέρωση για τις επιτυχίες των παιδιών του συλλόγου, και... οι εντυπώσεις των ίδιων των παιδιών!
-- Άλλες σκακιστικές σελίδες με προβλήματα, παρτίδες, κλπ
-- αρκετά ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ θέματα, όπως η ανοιχτή επιστολή του Ιερομόναχου Συμεών Γρηγοριάτη προς τον Μίκη Θεοδωράκη, το κείμενο του Μίκη «ο ψεύτικος μανδύας της δήθεν προοδευτικότητας» ( στην Καθημερινή 18/3/2007 ), ποιήματα του Καρυωτάκη, η γνώμη τού Καβάφη για τον Παπαδιαμάντη, λογοτεχνικές απόπειρες αναγνωστών ( δύο αποσπάσματα της αναγνώστριας «Στίγμα» ), και... ο Εσπερινός της Αγάπης μεταφρασμένος στην.... ΟΜΗΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ !
-- Στις σελίδες του ΠΙΝΓΚ-ΠΟΝΓΚ ένα ενδιαφέρον κείμενο του ΣΠΥΡΟΥ ΜΑΡΓΕΛΛΟΥ για το άθλημα, και
-- συνεργασίες γονέων, σχόλια αναγνωστών, και 3 κείμενα παιδιών, όπως πάντα.

Η καθυστερημένη κυκλοφορία οφείλεται σε σοβαρό πρόβλημα υγείας, όπως εξηγείται στο εισαγωγικό σημείωμα του τεύχους. Η Σ.Ο. του περιοδικού ελπίζει στην κατανόησή σας, την οποία ήδη έχουν εκδηλώσει οι περισσότεροι απο τους συνεργάτες του συλλόγου.

Σας ευχαριστούμε, και υποσχόμαστε σε κάθε τεύχος να γινόμαστε καλύτεροι. Ήδη προωθούμε συνεργασίες με ανθρώπους του σκακιού αλλα και ειδικούς απο άλλους χώρους, και η συνέχεια του περιοδικού αναμένεται να είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

----

Υ.Γ.

Όσοι μένετε ΕΚΤΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ και θέλετε το περιοδικό, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο email dprov@otenet.gr με τον υπεύθυνο διανομής στην Αθήνα, Δημήτρη Προβελέγγιο.

ΠΡΟΣΟΧΗ, ΕΔΩΣΑ ΛΑΘΟΣ EMAIL !!!!

Το σωστό, είναι dprovel@otenet.gr .

Ζητώ χίλια συγνώμη απο όλους σας για το μπέρδεμα, αλλα και απο τον άνθρωπο που έχει το λάθος email που έδωσα. Γιατι ΤΟ ΛΑΘΟΣ EMAIL EINAI ΥΠΑΡΚΤΟ ! Απλώς, δέν ανήκει στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΡΟΒΕΛΕΓΓΙΟ ( είχε διαλέξει αυτό αρχικά, αλλα η ΟΤΕΝΕΤ του απάντησε ότι... το είχε άλλος, και έτσι διάλεξε το dprovel. Αλλα αυτή την αλλαγή, εγώ... την ξέχασα στη συνέχεια! )

12 σχόλια:

Ιλίντ Νταρά είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Εύγε για το περιοδικό! Συγχαρητήρια στον αρχισυντάκτη, στον εκδότη και σε όλους τους υπεύθυνους!

Θα ήθελα να πω δυο λογάκια για το περιοδικό σε όσους σκέφτονται να το αγοράσουν.

Κατ’ αρχήν, Η τιμή των 3,5 Ευρώ για ένα τέτοιου είδους περιοδικό, πιστεύω πως είναι όχι μόνο προσιτή απ’ όλους μας αλλά και χαμηλή –διαψεύστε με –.
Επίσης, είναι ένα περιοδικό πλούσιο σε καλές φωτογραφίες και ζωγραφιές, που, όσο να ‘ναι, του δίνουν μια πινελιά ομορφιάς…
Τα θέματα ποικίλουν, ενώ οι δύο μεγάλες επιτυχίες των παιδιών του συλλόγου «Άβαξ και Πεσσοί» παρουσιάζονται με πολύ ωραίο τρόπο (εισαγωγή, δελτίο τύπου, πίνακες αποτελεσμάτων, φωτογραφίες, μετάλλια, σχόλια, εντυπώσεις…)

Τέλος, για όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες, σας συνιστώ να αγοράσετε το περιοδικό αυτό.

Ένα μεγάλο Εύγε για την συντακτική ομάδα του περιοδικού!

-------------------------------

Θα ήθελα να επισημάνω όμως μερικά λαθάκια…

1: Στην σ.4 όπου παρουσιάζεται το blog του Συλλόγου, αναφέρεται πως οι αναρτήσεις του είναι συνολικά 17 (?!), ενώ στην πραγματικότητα ξεπερνούν τις 185!!
2: Στις σ.25 και 53, οι λεζάντες των φωτογραφιών «κόβουν» 1 ή 2 σειρές, κι έτσι οι αναγνώστες δεν τελειώνουν το διάβασμά τους …
3: Στην τελευταία σελίδα, η αρίθμηση είναι «5» αντί για «59» (πιθανώς τυπογραφικό λάθος).

Τέλος, στην ανάρτηση αναφέρεται πως τα κείμενα των παιδιών είναι 3, ενώ συνολικά είναι 5 (3 είναι αυτά που σχετίζονται με το πανελλήνιο)

-------------------------------

Και πάλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!

Ιλίντ Νταρά
(Κωνσταντίνος Σοϊλεμέζης)

barbis είπε...

Γνωρίζω τον Σπύρο Μαργέλλο είναι φίλος από τα παλιά τον έχω φιλοξενήσει μάλιστα και στο σπίτι μου στην Ιστιαία!Τι κάνει αυτή η ψυχή έχουμε χαθεί τελευταία.Παίζει ακόμα καλό πινγκ πονγκ?

antiproedros είπε...

ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ
ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ


@ιλιντ νταρά:

Σ’ ευχαριστούμε για τα θερμά σου λόγια. Χαίρομαι που το περιοδικό σου αρέσει, και μακάρι να αρέσει και στα άλλα παιδιά. Τότε θα μπορούμε να πούμε «χαλάλι το κόστος του»!

Οι παρατηρήσεις σου για τα λάθη του περιοδικού είναι ΣΩΣΤΕΣ. Και μάλιστα, τα μισά λάθη απ’ όσα λές, δέν τα είχα... ανακαλύψει ούτε εγώ!

Αυτά κάνει η βιασύνη, και η κούραση... Όμως, απο το επόμενο τεύχος θα αναλάβει ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ τα τεύχη ένας φίλος φοιτητής Φιλολογίας, και έτσι ελπίζω ότι θα είμαστε άψογοι απο τέτοια λάθη στη συνέχεια...

Για το ότι τα κείμενα των παιδιών είναι 5 ( ..ουσιαστικά 6 είναι, μαζί με την "μίνι συνέντευξη" του ΜΑΝΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ.. ), ανέφερα μόνο τα 3 της "γωνιάς των παιδιών" επειδή τα υπόλοιπα είναι ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ απο το Πανελλήνιο Χαλκιδικής και εντάσσονται στο γενικό αφιέρωμα σ' αυτό.

Εννοείται πάντως, ότι οι επισημάνσεις σου θα μας βοηθήσουν να διορθώσουμε το τεύχος ΑΝ χρειαστεί να ξανατυπώσουμε άλλα 50 ή 100 τεύχη, σε 2η έκδοση !

antiproedros είπε...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΜΑΡΓΕΛΛΟ


@barbis:

Βρέ, βρέ... μικρός που είναι ο κόσμος!!

Χαίρομαι που γνωρίζεις τον Σπύρο, θα του τηλεφωνήσω απόψε να του πώ τα νέα, και θα του ζητήσω αύριο ή μεθαύριο να γράψει σχόλιο εδώ για να επικοινωνήσει μαζί σου ( το μεθαύριο το λέω επειδή αύριο θα κάνω μιά θεραπεία στο Νοσοκομείο, οπότε δέν θα δώ τον Σπύρο..).

Είναι μιά χαρά ο Σπύρος πάντως, το Σάββατο έπαιξε στους αγώνες της ΕΦΟΕΠΑ για το Κύπελλο Ελλάδος, και σημείωσε μόνο νίκες, παρά το ότι και ο ίδιος δέν το περίμενε..

Συνέχισε να κοιτάζεις τα σχόλια εδώ τις επόμενες λίγες μέρες, και θα χαρώ πολύ να τον φέρω σε επικοινωνία μαζί σου!

barbis είπε...

Σας ευχαριστώ κύριε antiproedre για τις καλές σας προθεσεις.Τελικά ο ρατσιστής της Βόρειας Εύβοιας είχε το τηλ. του Σπύρου Μαργέλλου και επικοινώνησε χθες μαζί του.

antiproedros είπε...

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ


@barbis:

Συνάντησα τον Σπύρο την Δευτέρα 22/9 το βράδυ, και μου είπε πως του τηλεφώνησες. Σε χαρακτήρισε δέ, «δικό του άνθρωπο» !..

Ο Σπύρος κινείται μιά ζωή μέσα σε χώρους δύσκολους, και έχει συναντήσει πολλούς απατεώνες που λυμαίνονται τον αθλητισμό, αλλα και ανθρώπους - διαμάντια. Έχει την εμπειρία για να ξεχωρίζει τους μέν απο τους δέ. Και του έχω ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ στις κρίσεις του. Για να σου έχει λοιπόν τόσο μεγάλη εκτίμηση, θα πεί πως είσαι άνθρωπος της ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ, και όχι της ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ.

Φαίνεται ότι σε πίκρανα με το παλιό σχόλιό μου με τίτλο «Ο ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ» ( ..στην ανάρτηση στο μπλόγκ μας, με θέμα «1ο ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΙΔΩΝ-ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ ΤΕΣΣΑΣ» της 25/5, σχόλιο ώρας 9:55 μμ ).

Θέλω να σου διευκρινίσω γι’ αυτό το θέμα, τα εξής :

Μή νομίζεις πως γράφω με ευκολία τέτοια κείμενα. Έχω σάν αρχή, να αντιμάχομαι ΙΔΕΕΣ και ΠΡΑΞΕΙΣ, αλλα ΠΟΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ . Αυτό σημαίνει πως το να σου ξεφύγει μιά φορά μιά ρατσιστική κουβέντα ΔΕΝ θα πεί ότι είσαι ρατσιστής, ούτε ότι δικαιούμαι εγώ να σε χαρακτηρίσω έτσι.

Παρ’ όλα αυτά, εκείνο το βράδυ που σου έγραψα το σχόλιο, προτίμησα να ξεπεράσω τα όρια του σωστού διαλόγου, και να σε πικράνω σκόπιμα χαρακτηρίζοντάς σε «ρατσιστή» ως ΑΝΘΡΩΠΟ πιά, και όχι ως «μιά κακή σκέψη», ή μιά «άστοχη πράξη».. Προτίμησα να σε θίξω έτσι, για να πονέσεις και να βάλεις τον εαυτό σου να σκεφτεί καλά τί λάθος υπήρχε στη νοοτροπία της κουβέντας σου τότε.

Έχει ΣΗΜΑΣΙΑ για μένα, να μπορέσεις να διακρίνεις το λάθος σου και να πάψεις να μιλάς σε ανθρώπους με αυτό τον απαξιωτικό τρόπο. Σε δική μου ελεύθερη μετάφραση, η κουβέντα – συμβουλή σου τότε στον Αλέξανδρο, ήτανε «..άντε ρε, να γραφτείς πρώτα στην ΕΣΟ, να γίνεις ΛΟΡΔΟΣ κι’ εσύ, και μετά θα κατδεχτώ να σου απαντήσω...». Λοιπόν, εδώ στην Ελλάδα ΛΟΡΔΟΥΣ δέν αναγνωρίζουμε, και δέν είναι αποδεκτό να αρνείσαι να απαντήσεις σε έναν άνθρωπο ΕΠΕΙΔΗ αυτός δέν έχει το αξίωμα της αρεσκείας σου, είτε το πείς «μέλος της ΕΣΟ», είτε το πείς «Λόρδος», ή οτιδήποτε άλλο...

Με την ίδια λογική τη δική σου τότε, θα έπρεπε και ο Αλέξανδρος να σου πεί «..άντε ρε, να σπουδάσεις Φιλόλογος πρώτα για να μάθεις να μιλάς, και μετά θα σου απαντήσω..». Δέν σου μίλησε όμως έτσι! Αντίθετα, κάθησε και ασχολήθηκε πολύ σοβαρά μαζί σου, σου έγραψε κατεβατά, και προσπάθησε όσο μπορούσε να διαλευκάνει τις παρεξηγήσεις μεταξύ σας για τα email κλπ.. Άλλο το άν δέν κατάφερε να σε πείσει! Έκανε πάντως, το καλύτερο που μπορούσε... Σε τίμησε, σου άνοιξε τον ευατό του για διάλογο, ενώ εσύ.... έκλεισες κάθε πόρτα με τη φράση «..γράψου στην ΕΣΟ, και μετά θα σου μιλήσω..». Λάθος!

Τέλος πάντων όμως, δέν ξέρω άν η τακτική μου τότε σε οδήγησε να σκεφτείς καλύτερα τη στάση σου, ή σε εξόργισε περισσότερο. Άν έγινε το δεύτερο, σου ζητάω συγνώμη για το κείμενό μου, και σε διαβεβαιώνω ότι για μένα είσαι ΑΝΘΡΩΠΟΣ, και όχι «Ρατσιστής».. Άν επιμένεις πως η στάση σου τότε ήταν σωστή, δέν πειράζει. Μόνος σου πρέπει να καταλάβεις το σωστό ή το λάθος στα λόγια σου, εγώ μόνο να σου το δείξω μπορώ, αλλα όχι να σου το διορθώσω..

Έτσι, σε κάθε περίπτωση, σου ζητώ να ξεχάσεις το «ρατσιστής», όπως το θεωρώ ανύπαρκτο κι’ εγώ..

Και βέβαια, θα χαρώ πολύ να συναντηθούμε μιά μέρα, όταν έρθει και ο Σπύρος στη Χαλκίδα, και οι τρείς μας, και να τα πούμε σάν άνθρωποι, δίνοντας τα χέρια χωρίς παρεξηγήσεις.

barbis είπε...

Κύριε antiproedre δε με πίκρανες με τον χαρακτηρισμό σου όπως νομίζεις απλώς μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση επειδή ήταν εκτός τόπου και χρόνου!Αν είναι δυνατόν να χαρακτηριστεί ένας άνθρωπος ως ρατσιστής επειδή δε διαφημίζει και δεν προωθεί τις δραστηριότητες ενός εκπολιτιστικού συλλόγου.Είναι αναφαίρετο δικαίωμα μου να επιλέγω τις διοργανώσεις στις οποίες θα πάρουν μέρος οι μαθητές μου στο σκάκι ανάλογα με το αν αυτοί έχουν να τους προσφέρουν κάτι στη σκακιστική τους πρόοδο.Για να καταλάβεις και στα σχολικά με βαριά καρδιά τα στέλνω λόγω έλλειψης πολλών αγώνων στην περιοχή μας.Το ότι μου αρέσει η επισημότητα δεν το κρύβω για αυτό άλλωστε έφτιαξα στην Ιστιαία σκακιστικό όμιλο και δεν έμεινα να παίζω σκάκι στο καφενείο που μαζευόμασταν.Αν έμενα φυσικά και δε θα ζητούσα βοήθεια από τους Σ.Ο ή την ΕΣΟ για τις εκδηλώσεις μας ούτε θα τους έλουζα με άσχημους χαρακτηρισμούς αν δε βοηθούσαν.Επίσης δεν καταλαβαίνω αυτή την εμμονή του Αλέξανδρου να προσπαθεί να περάσει ως επίσημους τους αγώνες που διοργανώνει χωρίς να έχει γραφτεί ακόμα στην ΕΣΟ.Για παράδειγμα χρησιμοποιεί την έκφραση "Πανευβοϊκό" ενώ θα μπορούσε να το πει τουρνουά σκακιού και δε βλέπω καν το λόγω της κοινοποίησης της προκήρυξης στην ΕΣΟ.Αυτή τη στιγμή τον Αλέξανδρο τον αντιμετωπίζω σαν πατέρα σκακιστών και όχι σαν κάποιον επίσημο σκακιστικό φορέα της περιοχής. Αν αυτό σας ενοχλεί τότε πρόβλημα σας.
YΓ:Οσον αφορά την ιδιότητα του Αλέξανδρου ως επίσημου προπονητή δεν την αγνοώ και όταν θα προπονήσει μια συγκεκριμένη ομάδα και όχι μεμονωμένα άτομα τότε θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε σε αγωνιστικό επίπεδο.

antiproedros είπε...

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ,
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΚΙ !



@barbis :

Γράφεις «..άν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται κάποιος ως ρατσιστής ΕΠΕΙΔΗ δέν διαφημίζει και δεν προωθεί τις δραστηριότητες ενός πολιτιστικού συλλόγου».

ΔΕΝ σε χαρακτήρισα ως ρατσιστή για τον λόγο αυτό!! Αλλα ΕΠΕΙΔΗ είπες την κουβέντα «..γράψου πρώτα στην ΕΣΟ, και μετά θα σου απαντήσω..». Αυτή η κουβέντα κρύβει ρατσιστική νοοτροπία, και ΟΧΙ το άν δέν διαφημίζεις και δέν προωθείς τον σύλλογό μας, πράγμα που είναι δικαίωμά σου.

Για τα παιδιά που δέν κατεβάζεις εύκολα σε αγώνες όπως λές, πάλι δικαίωμά σου είναι να ακολουθήσεις όποια τακτική νομίζεις ότι είναι καλύτερη για την πρόοδό τους. Απλώς, αυτή την εξήγηση ΔΕΝ την έκανες στον Αλέξανδρο εκείνο το βράδυ που έγινε ο διάλογος ματαξύ σας, και ενώ εκείνος σε ρωτούσε επανειλημμένα άν θα έφερνες παιδιά στο «Πανευβοϊκό Ομαδικό σχολικό» που διοργανώσαμε, εσύ ΑΠΕΦΕΥΓΕΣ να πείς ένα «ναί» ή ένα «όχι» ξεκάθαρο, όπως το έγραψες τώρα στο σχόλιό σου. Γιαυτό σου έγραψα τότε ότι «κάνεις την πάπια». Τόσο δύσκολο ήτανε να μας κάνεις την εξήγηση ακριβώς που έκανες τώρα εδώ;;

-----

Ο διάλογος στο Ίντερνετ έχει αναγνώστες, και μάλιστα ανθρώπους που δέν φαντάζεσαι ούτε εσύ, ούτε εγώ. Όταν γράφεις κάτι, μήν νομίζεις ότι απευθύνεσαι στον Αλέξανδρο και μόνο, σάν να τα λέγατε πρόσωπο-με-πρόσωπο οι δυό σας. Απευθύνεσαι και σε ένα αόρατο κοινό, και πρέπει να το πείσεις και εκείνο ότι τουλάχιστον σέβεσαι τους κανόνες του υγειούς διαλόγου: δηλαδή, ότι
-- δέν παρεξηγείς τον άλλο, να σου γράφει άλλα και να απαντάς για άλλα, και ότι
-- δέν αποφεύγεις να απαντήσεις στις ερωτήσεις του. Πολύ περισσότερο δέ, ότι
-- δέν προσπαθείς να τον προσβάλλεις κιόλας σκόπιμα, ότι δέν είναι μέλος της ΕΣΟ, Λόρδος δηλαδή όπως σου έγραψα...

Όταν αυτά τα παραβιάζεις, δίνεις μιά εντύπωση στον αόρατο αναγνώστη ( σε εμένα δηλαδή που σας παρακολουθούσα εκείνο το βράδυ ), ότι ΥΠΕΚΦΕΥΓΕΙΣ, ότι ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΣ εκεί που δέν σε συμφέρει, ότι σκοπός σου δέν είναι να συζητήσεις για να διαλευκάνεις κάποια ζητήματα αλλα θέλεις μόνο να προσβάλλεις τον άλλο, κλπ. Επόμενο είναι, ως αναγνώστης να εκνευριστώ, γιατι παρακολουθώ κοκορομαχία αντί για ΔΙΑΛΟΓΟ ανθρώπων που είναι μάλιστα σκακιστές! Δέν με ενδιαφέρει να χάνω την ώρα μου για να διαβάζω τα κατεβατά ενός ανθρώπου που το μόνο που κάνει είναι να υποστηρίζει κάποια συμφέροντα δικά του, και να προσπαθεί να μειώσει τον συνομιλητή είτε δίκιο έχει εκείνος είτε άδικο, χωρίς να ακούει τα επιχειρήματά του! Έχω βαρεθεί να τρώω στη μάπα τέτοιους «διαλογους» των πολιτικών κάθε βράδυ στην τηλεόραση! Έλεος!

Εμείς είμαστε άνθρωποι απλοί, και θα πρέπει να μπορούμε να συζητήσουμε πολύ σωστότερα απο το επίπεδο τηλεοπτικής κοκορομαχίας...

Αρκεί να το θέλουμε, και να είμαστε ΤΙΜΙΟΙ και ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ απέναντι στον συνομιλητή, αλλα και απέναντι στον ίδιο τον ΔΙΑΛΟΓΟ ως μιά διαδικασία ζωής που έχει κάποια πράγματα να μας προσφέρει, όταν τον κάνουμε σωστά.

-----

Άλλωστε, εσύ σάν σκακιστής θα πρέπει να τα καταλαβαίνεις ήδη αυτά που γράφω. Γιατι ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ είναι στην ουσία το ίδιο με μιά παρτίδα σκάκι, μόνο που αντί για πιόνια κινούνται ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ και ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ απο τον ένα παίκτη στον άλλο. Όπως λοιπόν στο σκάκι, δέν κουνάς όποιο κομμάτι σου γουστάρει στην τύχη αλλα παίζεις προσεκτικά και παρακολουθείς πάντα τις κινήσεις του αντίπαλου, έτσι και στον διάλογο θα πρέπει να ακούς τί σου λέει ο άλλος, και να κινείσαι ανάλογα, ώστε να βγαίνει νόημα.

Εσύ, εκείνο το βράδυ, μου έδωσες την εικόνα ενός ανθρώπου στριμωγμένου πρίν το «μάτ», που δίνει μιά και αναποδογυρίζει τη σκακιέρα, πετώντας στον άλλο ένα «..αφού δέν είσαι στην ΕΣΟ, κακώς παίζω μαζί σου!»...

Ενώ, όπως φαίνεται απο το σημερινό σου σχόλιο, ΕΙΧΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, και μπορούσε η συζήτησή σου με τον Αλέξανδρο να τραβήξει ακόμα, και να μπεί σε βαθύτερα μονοπάτια ίσως, αφήνοντας ικανοποίηση και στον αναγνώστη – θεατή της «παρτίδας σας»..

Έτσι, θα με ανάγκαζες κι’ εμένα να παρέμβω στο τέλος για να σας.... χειροκροτήσω αντί να διαμαρτυρηθώ για ρατσιστικές κορώνες.

Γιατί να χάσουμε λοιπόν όλοι μας, αυτή τη χαρά;

Εσύ δηλαδή, προτιμάς να παρακολουθείς διαλόγους-παρτίδες με κινήσεις άλλα αντ' άλλων;

barbis είπε...

Εσύ δηλ.κατέληξες ότι το θέμα της συζήτησης ήταν αν θα πάνε τα παιδιά της Ιστιαίας να παίξουν στους αγώνες του Αλέξανδρου ή όχι?Μάλλον αυτό ήταν το θέμα που έκαιγε τον Αλέξανδρο παραμονές των αγώνων του.Γιατί δεν κοιτάς από που ξεκίνησε η συζήτηση και που έφτασε?Και από όσα διάβασες έβγαλες το συμπέρασμα ότι ο Αλέξανδρος μου μιλούσε ευγενικά αλλά απλώς με στρίμωξε με τα ατράνταχτα επιχειρήματα του (κυρίως υποθετικά συμπεράσματα) και επειδή δεν μπορούσα να ανταπεξέλθω του μίλησα "ρατσιστικά".Σα να μου φαίνεται ότι όλα όσα γράφτηκαν ούτε μια ολοκληρωμένη ανάγνωση δεν τα έκανες!Mάλλον γράφεις πολλά αλλά κατανοείς λίγα.Σου προτείνω να ξαναδιαβάσεις εκείνα τα σχόλια και μετά να ξανασυζητήσουμε.

antiproedros είπε...

ΤΟ ΝΟΗΜΑ..


@barbis :

Μου προτείνεις να αναλύσουμε τη συζήτησή σου με τον Αλέξανδρο.

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ;

-- Άν αισθάνεσαι ότι ΣΕ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΑΜΕ, εγώ και ο Αλέξανδρος, ότι δέν καταλάβαμε τί έγραφες, ότι σε αδικούμε με τη γνώμη μας, τότε ΔΕΧΟΜΑΙ να μπούμε στη διαδικασία του διαλόγου που προτείνεις.

-- Άν θέλεις όμως να αρχίσουμε μιά κουβέντα... για να μου αποδείξεις ότι... δέν καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω, άστο! Δέν τίθεται τέτοιο θέμα. Η «ικανότητα αντίληψής μου» δέν μπορεί να αμφισβητηθεί απο κανέναν λογικό άνθρωπο.

Πές μου τί θέλεις, και... ξεκινάμε!

barbis είπε...

Η αλήθεια είναι ότι μπαίνεις σε μονοπάτια που δε γνωρίζεις καλά.Από τα λεγομένα σου καταλαβαίνω ότι η σχέση σου με το αγωνιστικό σκάκι είναι από μικρή εως ανύπαρκτη!Άσε σε εμένα και τον Αλέξανδρο αυτές τις συζητήσεις γιατί όταν επεμβαίνεις τόσο απότομα και άκαιρα όντως μπορεί να πιστέψει κανείς ότι έχεις μειωμένη αντίληψη...
YΓ:Νομίζω πως γύρω από το πινγκ-πονγκ έχεις αρκετές γνώσεις κάνε καλύτερα κριτική εκεί,σου πάει περισσότερο.

antiproedros είπε...

ΣΚΑΚΙΣΤΗΣ
ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ


Σολάρεις μονίμως ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ !

Με είδες να κάνω καμμιά... σκακιστική κριτική;

Δέν έκρινα ΠΟΥΘΕΝΑ τη σκακιστική σου επάρκεια και τις γνώσεις σου, γιατι συμφωνώ με αυτό που γράφεις κι’ εσύ, ότι το δικό μου σκακιστικό επίπεδο δέν μου επιτρέπει να κάνω τέτοια πράγματα.

Έκρινα όμως τη ΛΟΓΙΚΗ της συζήτησής σου με τον Αλέξανδρο. Αυτό... είναι δικαίωμά μου να το κάνω! Εκτός κι’ άν έχεις την εντύπωση ότι όποιος δέν έχει σκακιστική επάρκεια ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΣΕ ΚΡΙΝΕΙ ΩΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ !

Πρόσεχε, γιατι κι’ αυτή είναι ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΟΡΩΝΑ !

Άλλο το σκάκι, άλλο η ΛΟΓΙΚΗ και η κρίση για μιά κουβέντα, μιά συζήτηση, μιά ιδέα, μιά νοοτροπία. Είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να τα μπερδεύεις! ΚΑΚΩΣ βάζεις θέμα «σκακιστικής μου επάρκειας» στη συζήτηση μεταξύ μας εδώ. Μιλάμε σάν ΑΝΘΡΩΠΟΙ, για μιά παλιά κουβέντα στο μπλόγκ μας. Καμμία σχέση δέν έχει αυτό που κάνουμε με το... αγωνιστικό σκάκι !

Γράφεις, ότι μπαίνω σε μονοπάτια που δέν γνωρίζω καλά. Κάνεις ΛΑΘΟΣ, τα μονοπάτια του διαλόγου σε διαβεβαιώνω πως τα γνωρίζω, και γιαυτό μπαίνω σ’ αυτά με άνεση. Εσύ… θές να μου πείς ότι ΔΕΝ τα γνωρίζω;; Είναι ΣΟΒΑΡΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ αυτή;;;;

Επιμένεις για τα περι «μειωμένης αντίληψής μου», παρά το ότι σου είπα ότι αυτό δέν ισχύει. Μπορώ να σε κατανοήσω άν με την ξαφνική μου παρέμβαση τότε σκέφτηκες ότι έχω «μειωμένη αντίληψη». Αλλα ΤΩΡΑ, έχουμε ήδη κάνει ολόκληρο διάλογο εδώ, σου έχω εξηγήσει ποιός είμαι και δέν είμαι, και παρ’ όλα αυτά…. εξακολουθείς να λές τα δικά σου!

Γιατί δέν το παρατάς το θέμα «μειωμένη αντίληψη», για να συζητήσουμε ΠΙΟ ΑΛΗΘΙΝΑ;

Αλλιώς συζητάς με έναν που σέβεσαι τη νοημοσύνη του, και αλλιώς με έναν που τον θεωρείς χαζό, έτσι δέν είναι;
-- Στην πρώτη περίπτωση κι εσύ επιστρατεύεις όλες σου τις δυνάμεις για να φανείς ΑΝΤΑΞΙΟΣ στον διάλογο, και τελικά… βγαίνει μιά κουβέντα που ο πρώτος που την απολαμβάνει είσαι ΕΣΥ !
-- Στην δεύτερη περίπτωση όμως, δίνεις μιά και τα κλωτσάς όλα στο χώμα ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ τον συνομιλητή σου και τον διάλογο τον ίδιο. Τί περιμένεις να κερδίσεις μετά;;

Σου είπα ήδη, ότι ο διάλογος έχει κανόνες, όπως το σκάκι. Βασικός κανόνας, είναι να ακούς τί σου λένε και να απαντάς πάνω σ’ αυτό. Όχι να λές ότι σου κατέβει. Σου είπα «δέν τίθεται θέμα μειωμένης αντίληψής μου» για να αποτρέψω τη συζήτηση να πάει σε εξωπραγματικά μονοπάτια, άσχετα εντελώς με το θέμα. Δέν συμφωνείς. Θέλεις, σώνει και καλά να πάμε εκεί.

Έ, όχι ρε φίλε!

Πήγαινε μόνος σου εκτός πραγματικότητας, στον κόσμο της φαντασίας σου..

Δέν θα σε ακολουθήσω.

Μένω εδώ καρφωμένος, και για τελευταία φορά σου φωνάζω καθώς σε βλέπω να απομακρύνεσαι : ΠΡΟΣΕΧΕ, είναι άλλο να λές σε έναν άνθρωπο ότι σε μιά στιγμή δέν σε κατάλαβε, και άλλο να του λές ότι ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ γενικά! Ότι έχει… «μειωμένη αντίληψη»!! Στην πρώτη περίπτωση τριπλάρεις και πάς για γκόλ, στη δεύτερη κάνεις ανεπίτρεπτο ΦΑΟΥΛ, και σε περιμένει σφύριγμα και…. Κόκκινη κάρτα!

Γειά χαρά λοιπόν, και καλή σου ξεκούραση στα αποδυτήρια του μυαλού σου.