Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Το τραγούδι «Μάνα» του Σταύρου Λογαρίδη (Βίντεο + στίχοι). La canzone “Madre” di Stavros Logaridis (video + versi)

Ο Σταύρος Λογαρίδης (γεννήθηκε το 1953 στην Κωνσταντινούπολι) υπήρξε μέλος των θρυλικών "Poll" [Κώστας Τουρνάς / Σταύρος Λογαρίδης / Ρόμπερτ Ουίλλιαμς από κοινού στο τραγούδι/κιθάρα/σύνθεσι και στα ντράμς ο Κώστας Παπαϊωάννου ] και των "Ακρίτας".
Το 1978 κυκλοφόρησε την πρώτη του προσωπική δουλειά με τίτλο "Λογαρίδης Σταύρος"….
(http://www.youtube.com/user/NeosPalamedes)
Δυό χρόνια μετά κυκλοφόρησε το άλμπουμ "Σε Άλλη Γή" με παραγωγό τον Λουκά Σιδερά (των Aphrodites Child!), με συνεργάτες τον Παύλο Σιδηρόπουλο, Γιώργο Πεντζίκη, Δημήτρη Παπαχρήστου κ.α.
Από αυτόν τον LP δίσκο διαλέγουμε το κομμάτι με τον –επίκαιρο σήμερα- τίτλο «Μάνα», που είναι και πρώτο κατά σειράν από το σύνολο των 13 συνθέσεων, αλλά και κατέχει επιπλέον βαρύτητα, καθώς από αυτό, (από τον τελευταίο στίχο του!), προέρχεται και ο γενικός τίτλος του δεύτερου αυτού προσωπικού άλμπουμ του -άδικα υποτιμημένου- Έλληνα καλλιτέχνη.


Λογαριδης- Μανα


Σταύρος Λογαρίδης, Μάνα (Σε άλλη γή, 1980)
Στίχοι


Μάνα μου, μήν μελαγχολείς!
Σταματάω τον χρόνο
και μετράω τον πόνο
του χθές,
του χθές .
Νοιώθω ότι ήρθε ο καιρός
να γελάσης μαζί μου
να ξεχάσης, καλή μου,
το χθές,
το χθές,
και να σιγοτραγουδάς.

Δώσ’ μου τα φιλιά σου,
πάρε με σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή.
Πάρε τα παιδιά σου
γέννησε σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή!


Μάνα με γέννησες τρελό,
θα σου δώσω τ’ αστέρια,
τα ζεστά καλοκαίρια,
μην κλαίς.
Μήν κλαίς!

Μάνα, πόσο σε αγαπώ!
Χρειαζόμαστε ακόμα
κι απ’ τα μάτια σου χρώμα,
όταν κλαίς.
Μήν κλαίς!

Δώσ’ μου τα φιλιά σου,
πάρε με σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή.
Πάρε τα παιδιά σου,
γέννησε σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή!

Μάνα μου, μήν μελαγχολείς!
Σταματάω τον χρόνο,
μην μετράς πια τον πόνο
του χθές,
του χθές.
Και να σιγοτραγουδάς:

Δώσ’ μου τα φιλιά σου,
πάρε με σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή
Πάρε τα παιδιά σου,
γέννησε σ’ άλλη γή,
σε άλλη γή,
σε άλλη γή!

Δεν υπάρχουν σχόλια: