Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Μην παίξτε σκάκι με τον υπολογιστή! (Αν πρώτα δεν γνωρίζετε την δυναμικότητα του «αντιπάλου»). Non giocare ovunque sul internet a scacchi!

Η σελίδα στα ρουμανικά υποτίθεται ότι θα μου έδινε πρόσβασι σε χιλιάδες τίτλους βιβλίων. Πίστεψα τον συντάκτη μιας πρόχειρης σημερινής ανάρτησης, ο οποίος ανάμεσα στα άλλα, υποτίθεται παραπέμποντας, έγραφε : Biblioteca romaneasca: Find Romanian books on this site.

Μπαίνοντας, λοιπόν, στο site που φαινόταν ότι ήταν το αναφερόμενο, κατάλαβα ότι μάλλον είναι κάποιο σχολικό portal και επομένως θα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και παιδιά. Τέλος πάντων κάπου πήρε το μάτι μου και μια παραθυρική εφαρμογή για σκάκι. Και ...χασομέρησα!

Ο τίτλος έλεγε «Joac șah impotriva calculatorului», δηλαδή (όπως μου επιβεβαίωσε ο μεταφραστήρας της Google), «Παίξτε σκάκι με τον υπολογιστή». Είπα να υπερνικήσω την τεμπελιά μου καταμεσήμερα και ταυτόχρονα να τεστάρω την δυναμικότητα της συγκεκριμένης εφαρμογής.
Το πρόγραμμα έπαιζε γρήγορα και αμέσως κατάλαβα ότι ήταν ερασιτεχνικής και ενοχλητικά απλοϊκής κατασκευής. Παραήτανε πάντως χαμηλού επιπέδου για την εποχή μας: όχι μόνο έπαιζε πολύ αδύναμα, αλλά και δεν αναγνώρισε την δυνατότητά μου να κάνω ροκέ (κάποιος πρέπει να …του το μάθη)!

Οι παραπάνω εντυπώσεις μου είχαν ήδη διαμορφωθή από την μία και μοναδική σκακιστική εμπειρία μου από το πρόγραμμα στην θεωρητικά καλύτερη επιλογή Deep. Θέλοντας όμως να χορτάσω την περιέργειά μου, πρίν οριστικά κλείσω την καρτέλλα με την ιστοσελίδα, είπα να δοκιμάσω να παίξω άλλη μία φορά μια παρτίδα, αυτή τη φορά στο αναφερόμενο ως «εύκολο» (Shallow) επίπεδο από τον κατασκευαστή. Απελπισία: Ούτε την «εν διελεύσει» κίνησι (το ελλαδιστί αν πασσάν / en passant) αναγνώριζε!


Η μινιατούρα που προέκυψε ανάξια λόγου. Αλλά αφήνω την τελική θέσι με τις τελευταίες 3 κινήσεις φανερές, μπάς και υπάρχει κάποιος περισσότερο «μαζόχας» κι από εμένα, ο οποίος θα είχε την περιέργεια –κάτι σαν εξ/άσκησι- να ανακαλύψη την όλη πορεία της παρτίδας από την πρώτη κίνησι μέχρι το εικονιζόμενο μάτ. Να επιχειρήση δηλαδή, αυτό που λένε οι γνώστες του καλλιτεχνικού σκακιού ανάδρομη αναζήτησι ή ανάλυσι (retrograde resaerch/analysis ή καπως έτσι). Αυτό που ως παραλλαγή της λεγόμενης και ρετροανάλυσης, αν θυμάμαι καλά, έχει να κάνει με την συντομότερη αποδεικτική παρτίδα (proof game).



Συμπέρασμα επι του κυρίου θέματος: Άμα ξέρετε –έστω και τα βασικά- στο σκάκι, μην παίξετε σκάκι σ’ αυτό το πρόγραμμα του ρουμανικού πόρταλ. Θα χάσετε όπως κι εγώ τον χρόνο σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: