Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014

Μια διαφημιστική σκακιέρα στην “Chessnale” και η …ανορθογραφία της. Una scacchiera-dolce modellata per ragioni di pubblicita nella Chessnale Atene 2014; ma non senza errore!


Εξ όνυχος τον λέοντα! 

Στις επιφυλάξεις για την ενδεχόμενη εμπορευματοποίησι του Σκακιού με διοργανώσεις μεγάλης απήχησης σαν την περσινή και κυρίως την εφετινή πολιτιστική Έκθεση- σκακιστικό Φεστιβάλ Chessnale στο The Mall Athens, πολλοί είναι αυτοί που υπογραμμίζουν εκ παραλλήλου τα θετικά από την συνεύρεσι του αθλήματος και του επιχειρηματικού κόσμου (χορηγοί, λάμψι, μαζική προβολή, διαφήμισι κλπ).

Δεν μπορεί να αρνηθή κάποιος τα όποια θετικά στοιχεία προκύπτουν. Όμως ο κίνδυνος ευκαιριακής εκμετάλλευσης είναι υπαρκτός. Και το σημερινό φωτογραφικό «ρεπορτάζ» είναι ένα μικρό, αλλά καλό παράδειγμα.

Ο επιχειρηματίας, ζαχαροπλάστης εν προκειμένω, που αποφάσισε να διαφημισθή χρησιμοποιώντας το σκάκι, σκέφτηκε να σχεδιάση μια μεγάλη τούρτα, κανονική σκακιέρα στημένη, εν είδει γλυκιάς μακέτας, ας πούμε «άβαξ και πεσσοί» (: ασπρόμαυρη επιφάνεια 64 τετραγώνων με τα ασπρόμαυρα πιόνια και τα κομμάτια τοποθετημένα κατά την αρχική τους θέσι) και να προβάλη παράλληλα με αυτό τον τρόπο το πνευματικό άθλημα! Μόνο που κατά την υλοποίησι του σχεδίου δεν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές του αθλήματος: η σκακιέρα χρωματίσθηκε με ανάποδα χρώματα!!

Δεν είναι, βεβαίως, κακό να έρχεται η διαφήμισι κοντά στο σκάκι. Αρκεί η διαφήμισι και οι άνθρωποί της να σέβονται την ιδιοπροσωπία και τις όποιες αρχές του παιχνιδιού μας. Αντιθέτως δεν είναι πρέπον να σέρνεται το σκάκι πίσω από την διαφήμισι και μαζί με την πιθανότητα να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης, να αλλοιώνεται και αισθητικά. (Προσέξτε ότι και ο σχεδιασμός των πεσσών είναι αμφιλεγόμενης αισθητικής, εδικά με το σχήμα των Φού και των Βασιλισσών).

Όσο για το υπερβολικά λεπτομερειακόν του παραδείγματος, ισχύει το παροιμιώδες: «εξ όνυχος τον λέοντα»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: