Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011: Ένα Μουσικό αφιέρωμα για την Εθνική Εορτή ( το «Κρυφό σχολειό» του Κ. Τουρνά) . Una pop-rock dedica alla Festa Nazionale...

Pro "Scuola Segreta"!
"Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821 θα συνοδευθεί από τη μονότονη προσπάθεια κάποιων « προοδευτικών» να ξαναγράψουν την Ιστορία. Μόνιμος στόχος των συγκεκριμένων διανοουμένων και αρθρογράφων είναι το Κρυφό Σχολειό. Το χαρακτηρίζουν μύθο και το χλευάζουν. Προφανώς είναι ανιστόρητοι ή εμπαθείς ή και τα δύο μαζί. Αντιλαμβάνομαι ότι οι στόχοι τους είναι δύο. Πρώτον να υποβαθμίσουν τον πατριωτικό ρόλο της Εκκλησίας και δεύτερον να εξωραΐσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία και να την παρουσιάσουν φιλελεύθερη και ανεκτική.
Ας έλθουμε στον πρώτο στόχο τους..."
Απόσπασμα απο χθεσινή ανάρτησι του Κωνσταντίνου Χολέβα στο ιστολόγιο του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώς, όπου και η συνέχεια.

Ακόμα καλύτερα, όμως, καί απο τον Χολέβα καί απο τον Καργάκο ακόμη, τα λέει στους ενδιαφερομένους το ομώνυμο τραγούδι του Κώστα Τουρνά (σε απο κοινού ερμηνεία με τον Χρήστο Δάντη):

ΤΟΥΡΝΑΣ- ΔΑΝΤΗΣ: Κρυφό Σχολειό


Kostas Tournas-Christos Dantis~Κρυφό Σχολειό by Elpidaki*

Οι στίχοι:

Κρυφό Σχολειό

Κρυφό σχολειό έγινε η αγάπη η δική μου
κι αμαρτωλοί όσοι αγαπούν από ψυχής,
όσοι επιμένουνε καρδιά να κουβαλάνε.
Κρυφό σχολειό φτιάχνουν τα χρόνια κατοχής.

Κρυφό σχολειό φτιάχνει η ανάγκη κι η αλήθεια
κι η περηφάνια με τα κάγκελα μπροστά.
Τύραννοι κι άρπαγες και ψεύτες με μανία
πλαστογραφούν όσα ωραία και σωστά.

Κι εγώ αλάνθαστος δεν ήμουνα ποτέ μου,
είχα στραμμένα όμως τα μάτια μου ψηλά,
μήπως μια μέρα αξιωθώ φτερά να βγάλω
και λευτερώσω και το νού με την καρδιά.

Κρυφό σχολειό μέσα στον ίδιο σου τον τόπο,
σκυλιά και λύκοι αφεντικά της γειτονιάς.
Για φίλους ξένος και για ξένους δεν υπάρχεις
Κρυφό σχολειό φέρνουν τα χρόνια της σκλαβιάς.

Κρυφό σχολειό για να υπάρξει ό,τι υπήρχε,
για όσους την πέτρα σπρώχνουν στην ανηφοριά,
για τετρακόσια κι οχτακόσια κι άλλα τόσα.
Κρυφό σχολειό γι αυτό το φώς και την μεριά.

Κι εγώ αλάνθαστος δεν ήμουνα ποτέ μου,
είχα στραμμένα όμως τα μάτια μου ψηλά,
μήπως μια μέρα αξιωθώ φτερά να βγάλω
και λευτερώσω και το νου με την καρδιά.

Κρυφό σχολειό γι αυτό το φώς και την μεριά.


Κώστας Τουρνάς

Δεν υπάρχουν σχόλια: