Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Μουσική ανθολόγησι για έναν ροκά. Μάνος Ξυδούς: 7 βιντεοτράγουδα και 1 στιχούργημα. Una raccolta di fiori-canzoni x Manos Xidous (R.I.P.)

Προχθές έλεγα στην τάξι για τους Πύξ Λάξ και την ετυμολογία του αρχαιοπρεπούς τους ονόματος. Εχθές έφυγε η ψυχή του μουσικού αυτού συγκροτήματος της ελληνικής ρόκ που έβαλε την δική του σφραγίδα στα μουσικά ήθη των καιρών μας.
Ο Μάνος Ξυδούς…
Αξίζει ένα μουσικό ξεπροβόδισμα…



1. Μάνος Ξυδούς & Πάνος Κατσιμίχας - ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΑΓΩΤΟ


Στίχοι: Πάνος Κατσιμίχας & Πάμπος Φιλίππου
Μουσική: Μάνος Ξυδούς & Πάνος Κατσιμίχας

Μέχρι να πάρεις παγωτό

Με συναντήσανε προχθές
δυο φίλοι μου στο δρόμο
να κουβαλάω στην πλάτη μου
ένα τσουβάλι φτώχεια,
ένα τσουβάλι φτώχεια...

Τι κάνεις με ρωτήσανε
τους λέω "το κορόιδο"
όσο κι αν τρέξεις τελικά
ποτέ σου δεν προφταίνεις

Τι κάνεις με ρωτήσανε
τους λέω "το κορόιδο"
όσο κι αν τρέξεις φίλε μου
ποτέ δεν προλαβαίνεις

Έτσι κι αλλιώς είναι σικέ
ετούτος ο αγώνας

μέχρι να πάρεις παγωτό
σε βρίσκει ο χειμώνας
σε βρίσκει ο χειμώνας

Έτσι που φεύγει η ζωή
δε λέει ούτε ένα αντίο
και δε μου φτάνει για να πω
ένα μισό αστείο
ένα μισό αστείο



2. Μάνος Ξυδούς~Στο πουθενά
(Στιχοι: Bαγγέλης Καραπέτρος)



3. Domenica - Μάνος Ξυδούς - LIVE - «Άχρηστα ρολόγια»


4. ΧΑΡΟΥΛΗΣ, ΞΥΔΟΥΣ - ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ



5. Σ' αγαπώ - Πύξ Λάξ (Στίχοι & μουσική: Μάνος Ξυδούς - Πώς τον έλεγαν αυτόν που είπε: "Δε μ' αρέσουν τα τραγούδια όταν λένε σ' αγαπώ";)


Το επόμενο, (κι ως απο την τελευταία του παραγωγή) παραείναι προφητικό:
6. Βράδιασε- Τα ξαναλέμε


7. ΠΥΞ ΛΑΞ (Pix Lax) - Δεν θα δακρύσω πια για σένα- (live @ lykavitos)


Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας
Πρώτη εκτέλεση: Πυξ Λαξ

Μέτρησα προχθές τις μικρές μας στιγμές
ήσουνα κι εσύ μια σταγόνα στη βροχή
Κι αν δεν μπορώ να σ' αγγίξω πάλι μόνος προσπαθώ
να κρυφτώ, να σε χάσω, να χαθώ

Μα δε θα δακρύσω πια για σένα
και μη ρωτάς για μένα
δε θα δακρύσω πια για σένα
και μη ρωτάς για μένα

Μέθυσα προχθές στις μικρές μας στιγμές
ήσουνα κι εσύ μια σταγόνα από κρασί
κι αν δεν μπορώ να σ' αγγίξω πάλι μόνος προσπαθώ
να κρυφτώ, να σε χάσω, να χαθώ

Μα δε θα δακρύσω πια για σένα
και μη ρωτάς για μένα
δε θα δακρύσω πια για σένα
και μη ρωτάς για μένα


.........................................

Και αντί για αποχαιρετιστήριο σχόλιο, ένα στιχούργημά του με ποιητικές αρετές που μας αρέσει:


Το σχήμα της σιωπής μου

Τα μάτια σου απλώθηκαν στο σχήμα της σιωπής μου
κι ένιωσα τον άνεμο να τρέχει σαν τρελός,
να καταστρέψεις ήθελες το τσίρκο της ζωής μου
μα ύστερα μετάνιωσες, και είπες δυστυχώς.

Σαν ήρωας του Λωτρεαμόν σε απόκρυφο βιβλίο
παιδί της επανάστασης με τάσεις μυστικές
ακροβατούσα συνεχώς στα όρια της τρέλας
μέσα σε κόσμο αδιάφορο με Σάρτρ και με Μπωντλέρ

Από μπροστά μου πέρασαν χορεύοντας εικόνες
κάποια κομμάτια από τον παλιό χαμένο μου εαυτό.
Τον κόσμο μου τον έκλεισα σε ψευτοθεωρίες
συμβιβασμούς, χαμόγελα και αυτοκριτικές.

Μα δώσε μου μόνο ένα λεπτό κρυφής απολογίας
αφού ο Θεός σου θέλησε να είσαι ο δικαστής
και μην το πάρεις πως ζητώ καλή δικαιολογία
ν' αλλάξεις την απόφαση την ύστατη στιγμή.

Τώρα στη νύχτα της σιωπής και της απελπισίας
τα μάτια σου μια υπόσχεση που αργεί πολύ να βγει
βέλη θα ρίξει πίσω μου μια παιδική οπτασία
κι αθόρυβα ξανά μέσα στην πόλη θα χαθεί...


Στίχοι: Μάνος Ξυδούς

Δεν υπάρχουν σχόλια: