Κυριακή, 17 Μαΐου 2009

Επινίκια για το ¨Παραμύθι¨ του εφετινού διαγωνισμού της «Γιουροβιζιόν». Σχολιασμός με ένα στιχούργημα + 1 βιντεοτράγουδο. Fairytale + video & comment

Μετά από την λήξι του περιβόητου τελικού του διαγωνισμού της Eurovision στην Μόσχα (54ου στην ιστορία του θεσμού της E.B.U.), όπου νικητής με διαφορά αναδείχθηκε ο υπο σημαίαν Νορβηγίας Λευκορώσος Alexander Rybak με το τραγουδάκι Fairytale (= Παραμύθι. Βλ. το βίντεο και τους στίχους του τραγουδιού στο συγγενικό Ιστολόγιο του Ιλιντ Νταρά, την ανάρτησι: Fairytale + Lyrics), φάνηκε, μεταξύ άλλων, οτι παραμυθιαστήκαμε από τις προβλέψεις της σχετικής παραβιομηχανίας των ΜΜΕ. Όσοι υπεραισιόδοξοι είχαν ποντάρει στον Ρουβά πήγαν στο …ομοιοκαταληκτούν δοχείο. (Βλ. και τα πιο κάτω στιχάκια).
(Κι αυτή «η τρίχα απο το δοξάρι» φαίνεται ότι έκατσε στον λαιμό σ’ αμφότερες τις αφές Μαγγίρα)

Οι ψηφίσαντες ανα τον κόσμο θεατές-ακροατές διέψευσαν, λοιπόν, το νεογρεκικό «Δις ιζ άουρ νάιτ» (ασμάτιον με το οποίο οι πλούσια αμοιβόμενοι –και αποφασίζοντες για μας- σοφοί τσιφλικάδες της ΕΡΤ θέλησαν -για μια ακόμα φορά βαρβαριστί- να μας εκπροσωπήσουν), και ελάχιστα συγκινημένοι από τις εκχωρήσεις μας και τα προσόντα του αοιδού μας, μας παραχώρησαν την …έβδομη θέσι.
Παραμύθι αποδεικνύεται και ο περιορισμός του γεωπολιτικού παράγοντα (βλ. ακατάλυτες θρησκευτικοφυλετικές συμμαχίες) με τον συνυπολογισμό της ψήφου των επι μέρους κρατικών επιτροπών στην διαδικασία της ψηφοφορίας.
Όσο διεξάγεται με αυτό το σύστημα των τηλεψηφοφοριών (televoting) ο εν λόγω ευρω-διαγωνισμός, είναι περίπου αδιανόητο για τον εθνικισμό των απανταχού Τούρκων να μείνη εκτός εξάδας οποιοδήποτε συμμετέχον τουρκικό άσμα.
[Να, λοιπόν, μια σίγουρη επιλογή για τον εκάστοτε στοιχηματισμό και τους τροφίμους του]:
{Επιτέλους κάποιος δεν γινόταν να πή απ’ τους εγχώριους φαφλατάδες (κάτι σαν το κάτωθι τροπάρι;):}

«Meganeoellinorama to eurostichimation
ή Omerta gia megailitious ragiades»


(Σε άψογες ριμάδες)

Ανοίξτε τις φυλλάδες, σοφότατες κυράδες.
Κι εσείς οι μπουνταλάδες – πρώην φουστανελάδες-
αντι για φασολάδες: πίτσες, μακαρονάδες!

Κι άν θέλετε παράδες, μην μπήτε σε μπελάδες:
Μακριά από Ρουβάδες, σας ρίχνουν σε κουβάδες!

Στις εβροβιζιοκαντάδες
-βουτυρομαρμελάδες-
αφήστε τις Ελλάδες:
Ψηφίστε τουρκαλάδες!


…………………….
Τέτοιες μέρες το κρατικό μας κανάλι, ο εθνικός μας ραδιοτηλεοπτικός φορέας, είναι σαν να αντιφωνεί (ή ξεφωνίζει;) στον εθνικό μας ποιητή:
«Migar(ίζ)is - έχω άλλο στο νού μου πάρεξ Eurovision και Διαφημίσεις;»

Το ελλαδικό κράτος δια της κρατικοδίαιτης ΕΡΤ διαπράττει συστηματικά τα τελευταία χρόνια διακρίσεις σε βάρος της ελληνικής γλώσσας (πρβλ. ξενικές ονομασίες ραδιοφωνικών-τηλεοπτικών προγραμμάτων κι εκπομπών, μονόγλωσση <αγγλόφωνη> αναγραφή ελληνικών και ξένων αθλητικών διοργανώσεων, υπόθαλψι γλωσσικής ξενολατρίας από τους συνεργάτες της δημοσιογράφους και σχολιαστές κλπ) και σχεδόν πάντοτε υπέρ της αγγλοαμερικανικής γλώσσας.
Να μην μιλήσουμε για την προβολή ξένων προτύπων, από μια κρατική ΕΤαιρία η οποία από την αρχή της χρονιάς επαίρεται ότι ανανέωσε –αποικιοκρατικού τύπου - συνεργασία με την εταιρία κολοσσό Disney, η οποία αναλαμβάνει πια όχι μόνο την παιδική ζώνη, αλλά και την φροντίδα για τις ανάγκες και των άλλων ηλικιών.

Από την άλλη, για να μην πολυλογούμε, αν η «Γιουροβίζιον» είναι ένα μικροεπεισόδιο στην βασανιστική πορεία (και εφιαλτική για κάποιους σαν και μας, κολοσσιαίων διαστάσεων εκστρατεία) αποδόμησης της εθνικής μας ταυτότητας– στα μετερίζια της Ιστορίας, της Θρησκευτικής & πολιτιστικής παράδοσης, και φυσικά της Γλώσσας (κι αφού δεν μπορούμε σ’ αυτό το αλλοτριωμένο κράτος, ούτε αυτό να το αναγκάσουμε να αλλάξη το ιερό για μας τους πιστούς πανάρχαιο όνομά του –ρίχνοντας τις μάσκες- αλλά και ούτε κι εμείς να κάψουμε τις ταυτότητές μας), ας βρούμε έναν ισχυρό κοινωνικοπολιτικό φορέα – όσο είναι καιρός – να προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας.
Ως μειονότητα!


Το παρακάτω βιντεοτράγουδο έτσι, για να μάθουμε πόσο εμπνέει τους Έλληνες του εξωτερικού ο …πολιτισμός –και μάλιστα η "παιδεία" - του σύγχρονου ελληνικού κρατιδίου:



4 σχόλια:

eggellados είπε...

Δε συμφωνώ πλήρως.Καταρχήν το τραγούδι που κέρδισε ήταν για μένα θαυμάσιο.Το πρόβλημα είναι ότι ασχολούμαστε με τη γιουροβλίζιον για μήνες ενώ είναι μια δυο βραδιές όπως έγραψε η ελενα Ακρίτα στα ΝΕΑ που μπορείς να διασκεδάσεις .ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ .Οσο για την ΕΡΤ εμείς οι ίδιοι την απαξιώνουμε.Το κράτος φταίει πρώτιστα γιατί συντηρεί τα ιδιωτικά στο όνομα του δήθεν πλουραλισμου της ενημέρωσης Αν έβγαζε άδειες και υποχρέωνε τα ιδιωτικά ΜΜΕ στην εφαρμογή των νόμων θα έμεναν ελάχιστα Από κει και ύστερα έχουν θέση πολλά σωστά που γράφεις.....

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

@ eggellados:
Δεκτόν.
Η βαρύτητα –ή ελαφρότητα- των σχολίων μου πάντως, δεν εστιάζει πάνω στην ποιότητα ή όχι των συμμετασχόντων τραγουδιών, αλλά στην υπερβολική διαφήμισι μιας διοργάνωσης όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα ποικίλα συμφέροντα και οι σκοπιμότητες.
Και επίσης στην εμμονή της ΕΡΤ, αφενός να διασπαθίζει δημόσιο χρήμα, αφ’ ετέρου να αποδυναμώνει τα εθνικά χαρακτηριστικά της συμμετοχής μας.
Δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα αν ήταν μια ιδιωτικο-επιχειρηματική υπόθεσι. Η Eurovision είναι όμως μια μουσικοχορευτική διοργάνωσι όπου συμμετέχουμε μέσω του κρατικού αυτού φορέα, τον οποίο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τον πληρώνουμε για τις αυθαίρετες και ενίοτε προσβλητικές επιλογές του.

eggellados είπε...

Πολλά θα μπορούσε να κάνει το κράτος για τη προστασία της γλώσσας μας και δε νομίζω ότι σωστά εστιάζουμε σε ένα διαγωνισμό θεάματος έστω και κιτς για τα γλωσσικά μας προβλήματα (Προτείνω μία περιήγηση στο βίντεο η σιωπή των μαθητών)
Ομως
1.Πότε προβάλλεται η χώρα μας ,όταν πρωταγωνιστεί στο πανηγυράκι ή όταν έρχεται τελευταία και καταιδρωμένη (όπως στο παρελθόν που πηγαίναμε με ελληνικό στίχο )
2.Πράγματι ξοδεύονται πολλά χρήματα αλλά υπάρχουν σοβαροί χορηγοί που τα σπρώχνουν χοντρά και τα οφέλη στο τουρισμό μας δεν μπορούν να μετρηθούν όπως έγινε με τους Ολ. Αγώνες.Μπορεί να τους πληρώνουμε μια ζωή αλλά υπήρξαν άνθρωποι που έμαθαν ότι υπάρχει η Ελλάδα εξαιτίας ακριβώς αυτής της διοργάνωσης.Φυσικά υπάρχει θέμα με μίζες ,κακό προγραμματισμό κλπ αλλά αυτό δεν αναιρεί το πρώτο
3. Όταν βλέπετε ιδιωτικά κανάλια τα πληρώνετε εμμέσως όπως και την ΕΡΤ. Ποιος αμφιβάλλει ότι τρέχουν τα σάλια των ιδιωτικών ΜΜΕ για τις τρελές τηλεθεάσεις της ΕΡΤ

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

Η Ελλάδα «έρχεται τελευταία και καταϊδρωμένη» με ελληνικό στίχο;
Πότε; Το γελοίο επιχείρημα (για χρόνια σημαία των εγκαθέτων στην ΕΡΤ) ότι δεν μπορεί να πρωταγωνιστήση στην «Εβροβίζιον» τραγούδι στην ελληνική γλώσσα (ή και μουσική), απευθύνεται μάλλον σε κάφρους. Η γλώσσα των Θεών είναι …κατώτερη από την Σερβική, την Εβραϊκή, Βουλγαρική, Αρμενική, Τουρκική κλπ γλωσσικές …υπερδυνάμεις; Η ίδια η (& πρόσφατη) ιστορία της μουσικοχορευτικής αυτής διοργάνωσης το αποδεικνύει: Όλες αυτές οι χώρες διακρίνονται συχνά πυκνά στους τελικούς της «Εβροβίζιον» (και μέσα στις πρώτες πρώτες θέσεις) με τραγούδια και στην γλώσσα τους .
Το καταλαβαίνουμε ότι η χώρα που έχει ξοδέψη τα περισσότερα χρήματα (επισήμως αναφέρεται το 1.000.000 εβρά ) για εφέτος -ΚΑΙ αυτά ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΙ- του τραγουδιού είναι η χώρα με τους Παρθενώνες, η χώρα όπου έζησε ο λαός αυτός που έβγαλε Ήρωες, Αγίους και Σοφούς της ανθρωπότητας;
Θα στοιχημάτιζα πως με αυτά τα λεφτά, τα λάβαρα της ΕΡΤ μπροστά και το κρατικό στράτευμα από πίσω, και μια μουσικοχορευτική κουρΑΔΑ (για να θυμηθώ το ύφος του αλά Σουρή στιχουργήματος στην ανάρτησι) να έστελνε κανείς, αποκλείεται να ερχόταν στην τελευταία θέσι.
Και νά κι ο σκοπός που αγιάζει τα μέσα: «τα οφέλη στο τουρισμό μας δεν μπορούν να μετρηθούν».
Μια χώρα που θα προσφέρει υπηρεσίες ξεναγού, ξενοδόχου ή τσατσάς δεν είναι η προοπτική (τουλάχιστον η δική μου) για την Πατρίδα μου. Για κάτι τέτοιο δεν θα χρειάζονταν ούτε τα Πολυτεχνεία, ούτε τα 1940, ούτε τα 1912, ούτε τα 1821, ούτε…