Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Στοχασμός πάνω στις Πασχάλιες ευχές (συνεργασία Κ. Γαβριήλ). A THOUGHT ON EASTER GREETINGS (by K. G.)


Οι προσωπικές ευχές (επι τη ευκαιρία ανταποδίδουμε σε όλους τους φίλους τις εγκάρδιες πασχαλινές ή αναστάσιμες ευχές τους –συχνά σταλμένες με όμορφες καρτούλες κλπ) του φίλου Κωνσταντίνου Γαβριήλ μας ήλθαν έγκαιρα με το –παραφορτωμένο τελευταία- ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Συνοδευόντουσαν και από το παρακάτω κείμενο. Είναι μια επίκαιρη συνεργασία με τον στοχασμό του συναδέλφου και φίλου του Ιστολογίου πάνω στο νόημα των πασχαλινών ευχών που παραδοσιακά όλοι μας ανταλάσσουμε αυτές τις μέρες :



ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ Ή ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ;

Για να δούμε πάλι λίγο τι εννοούν οι παραπάνω εκφράσεις κι έπειτα ας αποφασίσει ο καθένας μας ποια θέλει εκ των δύο να χρησιμοποιεί τις ημέρες που τις χρησιμοποιούμε .
Ας ξεκινήσουμε από τη δεύτερη . «Χρόνια πολλά» ευχόμαστε ουκ ολίγες φορές ο ένας στον άλλο μετά την Ανάσταση του Κυρίου μας . Κατ΄ αρχήν η παραπάνω έκφραση είναι μια ευχή . Στην ευχή αυτή , ευχόμαστε στο συνάνθρωπό μας να ζήσει χρόνια πολλά . Εγώ δε θα μείνω στο «χρόνια πολλά» , αλλά θα ευχηθώ χρόνια πάρα πολλά , μα πάρα πάρα πάρα πολλά . Όσο πιο πολλά γίνεται .Τα πιο πολλά χρόνια , εγώ εύχομαι.
Και διερωτώμαι : και τι έγινε ; Όσα χρόνια και να ευχηθείς στον άλλον, αυτά κάποτε θα τελειώσουν . Είναι πεπερασμένα !!! Πάνε πέρασαν . Αυτό ήταν . Δε πάει να ζήσει κάποιος ένα εκατομμύριο χρόνια ; Δε θα το γλιτώσει αυτό που θα απευχόταν !
Έρχεται , λοιπόν , ο Κύριος μας , εκείνος που εξουσιάζει τo σύμπαν και καταργεί το θάνατο !!! Χριστός ανέστη ακούγεται παντού !!! Γεγονός , όχι ευχή . Είδηση στο άκουσμα της οποίας συνταράσσεται η οικουμένη ολόκληρη .
Σου λέει ο Κύριός μας :
«Εγώ νίκησα το θάνατο για να σου ανοίξω το δρόμο να περάσεις κι εσύ αγαπημένο μου πλάσμα !!! Είχες αδιέξοδο στην πορεία σου . Το έβλεπα . Καθόσουν και φιλοσοφούσες προσπαθώντας να βρεις ένα άνοιγμα , ένα νόημα , μιαν άκρη . Σκότιζες το μυαλουδάκι σου με σκέψεις , με τεχνικές , με , με , με … που όχι μόνο σε κούραζαν, αλλά σε οδηγούσαν σε πλάνες ένεκα του πονηρού .
Εδώ Είμαι αναστημένος . Νά μαι . Τι κάθεσαι ; Παράτησέ τις κι έλα μαζί Μου . Αυτό , που έψαχνες εντέλει το βρήκες . Μάλλον καλύτερα σου φανερώθηκε . Εγώ στο φανερώνω και σου διανοίγω την οδό . Ακολούθησέ με .
Είμαι ο Διασώστης που περίμενες να έρθει να σε πάρει μέσα από τα φουρτουνιασμένα κύματα , που σε ταλαιπωρούσαν και σε απειλούσαν με θάνατο. Πιάσε το σωσίβιο ( το Σταυρό Μου ), που σου πετάω κι άσε Με να σε τραβήξω έξω από τον κίνδυνο . Σου παρέχω ασφάλεια και γαλήνη . Ανέβα πάνω στο σωστικό σκάφος ( την Εκκλησία ) Μου .Τέρμα η πάλη με τα μανιασμένα κύματα. Τέρμα ο φόβος από τα σκυλόψαρα και τους καρχαρίες .
Μην αμφιβάλεις Εγώ είμαι Εκείνος που περίμενες . Μη με μπερδεύεις με τους ψεύτες , που σου υποσχέθηκαν τα ίδια με μένα . Πάνε αυτοί . Κατατροπώθηκαν . Κανένας τους δε νίκησε το θάνατο. Σου πουλούσαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες .
Νά τα σημάδια της λόγχης και των καρφιών . Να τα σημάδια από το αγκάθινο στεφάνι . Δε θυμάσαι που στο είχα προειπεί ότι θα ξαναρθώ σε τρεις ημέρες ; Δε σου είχα πει τι θα συνέβαινε πριν ακόμη συμβεί ; Θυμάσαι τους εξευτελισμούς και την κοροϊδία ; Τα ραπίσματα ; Το σταυρό ; Τη λόγχη ; Την ταφή ; Να τώρα και το καλύτερο όλων . Η ανάστασή Μου !!!
Μη χάνεις άλλο χρόνο, είσαι κατάκοπος . Τέλος τα βάσανα . Πάμε, ήρθε επιτέλους η ώρα της σωτηρίας σου »...

Εδώ , λοιπόν , μιλάμε για ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ κι όχι απλώς για χρόνια πολλά…

Λοιπόν ; Τι λέτε ; «Χριστός ανέστη» ή «χρόνια πολλά» ;

Γαβριήλ Κωνσταντίνος
Καθηγητής Φυσικής

Δεν υπάρχουν σχόλια: