Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2008

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΤΟ ΜΠΟΥΡΤΖΙ (ΝΑΥΠΛΙΟ, πέρυσι) 9+3 .Ανέκδοτες φωτογραφίες. FUOCHI D’ ARTIFICIO (a Nafplio dell’ anno scorso)

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΤΟ ΜΠΟΥΡΤΖΙ (ΝΑΥΠΛΙΟ, πέρυσι) 9+3 Ανέκδοτες φωτογραφίες.

FUOCHI D’ ARTIFICIO (a Nafplio dell’ anno scorso)


Πάντα ευπρόσδεκτες οι ανέκδοτες και ειδικά όμορφες φωτογραφίες.
Ευχαριστούμε τον φίλο Γιάννη Κατσικώστα!
1.






2.






3.






4.








5.







6.



7.


.

.

.

.8.

.



9.




«ΑΝΗΣΥΧΙΑ», Ένα Ποίημα του Γιώργου Σοϊλεμεζίδη. "Inquietudine": UNA POESIA DI G. SOILEMESIDIS. "Anxiety"; A POEM by George Soilemesidis

Σήμερα, μια ανάσα από το νέο έτος –και εμείς με το ταπεινό Ιστολόγιό μας μόλις ενός έτους- βρίσκουμε ευκαιρία να δημοσιεύσουμε ένα ποίημα που το προορίζαμε για το καθυστερημένο τεύχος 6 ή 7 του περιοδικόυ μας «Νέος Παλαμήδης». Η σκοπιμότητά μας προφανής: να τιμήσουμε τον πόντιο ποιητή Γιώργο Σοϊλεμεζίδη, στην συμπλήρωσι 10 χρόνων από την σύνθεσι του παρακάτω ποιήματος, αντιπροσωπευτικού δείγματος της ποιητικής του παραγωγής.

Ανησυχία

Είμαστε μόλις ενός έτους.
Όλοι μαζί είμαστε ενός έτους.
Όλη η ανθρωπότητα είναι ακόμη
στην βρεφική ηλικία ενός έτους.

Το ανθρώπινο γένος σαν μωρό
που τα ‘κανε πάνω του
και βρώμισε την κοιτίδα του τη γη,
μες στης ακαθαρσίες και την μπόχα
αμέριμνα διασκεδάζει
με τα ανησυχητικά μπιχλιμπίδια του.


Γιώργος Σοϊλεμεζίδης
(Σεπτέμβριος 1998)

«ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΦΙΝΑΛΕ». Χριστουγεννιάτικο Σκακιστικό Διήγημα. “Un Finale Inverosimile”: Racconto di Natale."A Paranormal Endgame": A Christmas thriller

«ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΦΙΝΑΛΕ». (Μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία για το Σκακι, σε διασκευή)
Un Finale Inverosimile”: Racconto di Natale
A Paranormal Chess Endgame”: A thrilling short story of Chess

Στον Σκακιστικό σύλλογο ( Centre d' Échecs: Ennepi, ή κάπως έτσι) της μικρής πόλης Ixe στην κοιλάδα της Zeta, παίχθηκε πριν από πολλά χρόνια μια αξιομνημόνευτη παρτίδα σκακιού.
Εκείνη την νύχτα των Χριστουγέννων, κατά το 1890 τόσο, πράγμα ασύνηθες και παράδοξο, μία σκακιέρα είχε στηθή με όλους τους πεσσούς στην θέσι τους, τοποθετημένη πάνω σε ένα από τα τραπέζια της σάλας.
Ένας άνθρωπος τυλιγμένος σε μια μεγάλη κάπα, μια μελανόχρωμη, αλλά εντυπωσιακά πολυτελή μπέρτα, περπατούσε μέσα στην άδεια αίθουσα κοιτώντας προς το παράθυρο που ήταν διάπλατα ανοιγμένο παρά το βαρύ κρύο.
Ξαφνικά, απευθύνεται με έντονο ύφος σε μια ανθρώπινη φιγούρα απ’ έξω :
--Έι! Θέλετε να παίξετε μια παρτίδα σκάκι;
--Ευχαριστώ, κύριε, - αποκρίθηκε ο άλλος – αλλά πρέπει να πάω για την διανομή μου.
--Ώ! Μα έχετε καιρό γι’ αυτό. Μια παρτίδα μόνο, στα γρήγορα;
-- Εντάξει! Άς είναι. Αλλά μόνο μία!

Η ανθρώπινη φιγούρα που αιφνιδιαστικά προσεγγίστηκε από τον τύπο με την μπέρτα στο παράθυρο, δεν ήταν άλλος από τον καλοσυνάτο γέρο των Χριστουγέννων, που τον αναγνώριζες εύκολα από την ολόλευκη μακριά γενειάδα και το μεγάλο σακί στην πλάτη που ήταν κιόλας γεμάτο μέχρι πάνω.
Οι δύο παίκτες σε λίγο κάθισαν μπροστά στην σκακιέρα και, με απαίτησι του ανθρώπου με την μπέρτα, έβαλαν ένα στοίχημα για την παρτίδα. Από την μεριά του ο καλοσυνάτος γέρος των Χριστουγέννων έβαλε το σακί του μαζί με όλο του το περιεχόμενο.
...

Η παρτίδα που παίχτηκε σε ρυθμούς «ράπιντ» από αμφοτέρους, έφτασε μετά από ένα τέταρτο της ώρας στην παρακάτω θέσι:


Ο παράξενος άνθρωπος με την μπέρτα που έπαιζε με τα λευκά, παρόλο ότι σκέφτηκε για πολύ λίγο την κίνησί του, ανακοίνωσε μάτ στον αντίπαλό του σε εφτά κινήσεις παίζοντας γεμάτος σιγουριά 1. Πη1χΙη7 +.
Ο καλοσυνάτος γέρος απήντησε μετακινώντας με φαινομενική συγκατάβασι τον βασιλιά του στο ζ6.






Ακολούθησαν οι θεαματικές κινήσεις 2.Βα6χΠγ6+!, Πγ5χγ6 3.Πγ1χΠγ6+, Βα3-δ6
4.Πγ6χΒδ6+, γ7χδ6












Εδώ ο λευκός ακολουθώντας πιστά τον αρχικό συνδυασμό του, έπαιξε 5.Ια8-γ7 περιμένοντας την «φορσέ» απάντησι του αντιπάλου του 5…,δ6-δ5, ο οποίος προφανώς απο πολύ πριν θα είχε αντιληφθή το αναπόφευκτο τέλος που περίμενε τον μαύρο βασιλιά του.
Εκείνος, λοιπόν, αναγνωρίζοντας πως βρισκόταν στην παγίδα του λεγόμενου «τσούγκσβανγκ»
έπαιξε ανόρεχτα προς τα εμπρός του το μοναδικό πιόνι που θα μπορούσε να μετακινήση: 5…, δ5-δ4






Αστραπιαία ο άλλος έκοψε με τον Ίππο το πιόνι στο δ5 και ανήγγειλε για πολλοστή –κι όπως φαινόταν, τελευταία- φορά στην παρτίδα «Ρουά».

Ο λευκογένης γέρος με έκφρασι απελπισίας κίνησε μηχανικά τον βασιλιά του στο τελευταίο τετράγωνο μιας αδιέξοδης διαφυγής (6...,Ρζ6-ε6).

Τότε ο μυστηριώδης τύπος με την μπέρτα έπιασε τον Πύργο η7, αλλά την στιγμή που τοποθετούσε το κομμάτι, κατεβάζοντάς το (προς το τετράγωνο ε7) και κρατώντας το ακόμα στα τρία δάκτυλα, μόλις που πρόλαβε ν' άναγγείλη «Ρουά μάτ» και …εξαφανίστηκε! Χάθηκε ως δια μαγείας, μην αφήνοντας πίσω του τίποτε άλλο παρά μια χαρακτηριστική μυρωδιά από θειάφι, ενώ την ίδια στιγμή ο πύργος έπεφτε φανερά καψαλισμένος πάνω στην σκακιέρα!
Ο τύπος με την μπέρτα του ήταν ο «Έξω από ’δώ», που είχε σχεδιάση να παγιδεύση τον καλοσυνάτο γέρο των Χριστουγέννων εκείνη την ημέρα, για να τον κάνη να μην πραγματοποιήση την συνήθη διανομή του πολύτιμου φορτίου του.
Πράγματι, ο καλοσυνάτος γενειοφόρος συμπεριφέρθηκε με ασυγχώρητη αφέλεια και μάλλον αξιοκατάκριτη αφροσύνη.

Αλλά η Πρόνοια γρηγορούσε! Μέσα στους ανεξιχνίαστους σχεδιασμούς της, στους οποίους εμείς οι θνητοί αποδίδουμε την σημασία της λέξης «τύχη», είχε Αυτή θελήση, για την τελική εικόνα του ματ, να σχηματίσουν οι οκτώ πεσσοί έναν Σταυρό!!

Η εμφάνισι του νικηφόρου και σωτηριώδους για τους χριστιανούς σημείου είχε ξαναστείλη τον Σατανά στον πάτο της κόλασης...







(Διασκευή : Αλέξανδρος Σοϊλεμέζης)

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

10 + 1 ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΑΡΤΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΕΤΙΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ. 10 + 1 Miniature dalla Dresda. 10 +1 Short Chess Games from Chess Olympiad 2008 (Dresden)

10 + 1 Miniature dalla Dresda (Olimpiadi 2008).
10 + 1 Short chess games from Chess Olympiad 2008 (Dresden)

ΕΝΤΕΚΑ ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΡΕΣΔΗ
Κάποιοι είναι περισσότερο τυχεροί αυτό το διάστημα και ευρίσκονται σε άδεια, κάποιοι άλλοι εργάζονται. Το κλίμα των εορτών όμως (θα έπρεπε να) είναι για όλους.
Για τους επισκέπτες του Ιστολογίου και ειδικά όσους είναι φίλοι του σκακιού ετοιμάσαμε κάτι εορταστικό και εύπεπτο:
Μερικές σύντομες παρτίδες από την Ολυμπιάδα, σχεδόν μια ντουζίνα! Δεν είναι βέβαια όλες το ίδιο ενδιαφέρουσες . Όπως είχαμε την ευκαιρία έγκαιρα να σημειώσουμε, το επίπεδο ορισμένων χωρών – παικτών είναι σχεδόν απελπιστικό.
Όμως το αγωνιστικό πλαίσιο στο οποίο παίχθηκαν, πρόκειται για μια Ολυμπιάδα και, όπως στις ευρύτερα γνωστές θερινές Ολυμπιάδες συμβαίνει, μεγάλη σημασία (…ύψιστη για κάποιους) έχει η συμμετοχή.
Καλή διασκέδασι!
Και (πάλι) ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Miniatures from Chess Olympiad 2008

Α΄.





Play chess online!


Β΄. Date "2008.11.13" [Round "1.63"]

"Tandy, Chris" - "Garcia, Raul"
[WhiteElo "0"][BlackElo "2257"]
[WhiteCountry "JCI"][BlackCountry "AND"]

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qd6 4. d4 Nf6 5. Nf3 a6 6. Be2 Nbd7 7. O-O e6 8. h3 b5 9. a3 Bb7 10. Be3 Be7 11. Ng5 Nb6 12. Bf3 Nbd5 13. Nge4 Nxe4 14. Nxe4 Qd7 15. Qe2 O-O 16. Rad1 Rad8 17. Nc5 Bxc5 18. dxc5 Qe7 19. Bd4 f6 20. b4 e5 21. c6 exd4 22. Bxd5+ 1-0

Γ΄. [Date "2008.11.14"][Round "2.73"]
"Smith, Michael" - "Corke, Anya"
[WhiteElo "0"][BlackElo "2301"]
[WhiteCountry "ISV"][BlackCountry "HKG"]

1. e4 d5 2. exd5 Nf6 3. Nf3 Bg4 4. Be2 Nxd5 5. d4 e6 6. h3 Bh5 7. g4 Bg6 8. Ne5 Nd7 9. Nxg6 hxg6 10. Bd2 c5 11. Nc3 Nxc3 12. Bxc3 Qb6 13. Qd2 Qc6 14. O-O-O Nf6 15. Qd3 O-O-O 16. Bf3 Qc7 17. Qb5 Qf4+ 18. Rd2 Qxf3 19. Rhd1 Qc6 20. Qxc6+ bxc6 21. dxc5 Rxd2 22. Rxd2 Rxh3 0-1

Δ΄. [Date "2008.11.14"][Round "2.73"]
[White "Tsang, Hon Ki"][Black "Creswell, Reece"]
[WhiteElo "2121"][BlackElo "0"]
[WhiteCountry "HKG"][BlackCountry "ISV"]

1. e4 e6 2. d4 d5 3. e5 Nd7 4. Nf3 a6 5. Bd3 c5 6. c3 cxd4 7. cxd4 Bb4+ 8. Bd2 Qb6 9. O-O Ne7 10. Nc3 Nc6 11. Na4 Qa7 12. Bxb4 Nxb4 13. Bb1 b5 14. Nc3 O-O 15. Bxh7+ Kxh7 16. Ng5+ Kg6 17. Qg4 f5 18. Qh4 Nb6 19. f4 1-0

Ε΄. [Date "2008.11.15"][Round "3.72"]
[White "Ho, Cheng-Fai"][Black "Anthony, Mongiello"]
[WhiteElo "2041"][BlackElo "0"]
[WhiteCountry "MAC"][BlackCountry "ISV"]

1. d4 d6 2. c4 Nf6 3. Nc3 c6 4. e4 Nbd7 5. Nf3 e5 6. Be2 Be7 7. O-O O-O 8. a3 Qc7 9. b4 exd4 10. Nxd4 Ne5 11. h3 Ng6 12. f4 Re8 13. Qd3 b6 14. Bb2 a5 15. Rad1 Bb7 16. Nf5 Rad8 17. Qg3 Kh8 18. h4 Ng8 19. Nd5 1-0

. [Date "2008.11.15"][Round "3.70"]
[White "Kirby, Peter J"][Black "Ngendo, Joseph"]
[WhiteElo "2049"][BlackElo "0"]
[WhiteCountry "GCI"][BlackCountry "RWA"]

1. e4 e5 2. Nc3 Nf6 3. Nf3 Nc6 4. d4 exd4 5. Nxd4 Ne5 6. f4 Nc6 7. Nxc6 bxc6 8. e5 Qe7 9. Be2 Ng8 10. O-O Bb7 11. Bf3 Nh6 12. Qd3 g6 13. Ne4 O-O-O 14. Be3 a6 15. Nc5 d6 16. Nxb7 Kxb7 17. Qb3+ Kc8 18. Bxc6 Rd7 19. Qb7+ 1-0

Ζ΄. [Date "2008.11.15"][Round "3.66"]
[White "Maduro, Sherman"][Black "Skehan, Craig"]
[WhiteElo "2039"][BlackElo "0"]
[WhiteCountry "AHO"][BlackCountry "PNG"]

1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 Bc5 4. c3 Nf6 5. d4 exd4 6. e5 Ng4 7. cxd4 Bb4+ 8. Nc3 Qe7 9. O-O Bxc3 10. bxc3 Nh6 11. a4 b6 12. Re1 Bb7 13. d5 Na5 14. e6 dxe6 15. dxe6 f6 16. Qd7+ Qxd7 17. exd7+ Kxd7 18. Be6+ Kd8 19. Bf4 Rc8 20. Rad1+ 1-0

Η΄. [Date "2008.11.22"]["9.62"]
"Chung, Sunghoon" - Black "Skehan, Craig"
[WhiteElo "1828"][BlackElo "0"]
[WhiteCountry "KOR"][BlackCountry "PNG"]

1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 Nf6 4. Nc3 Bc5 5. d3 h6 6. Nd5 O-O 7. O-O d6 8. Be3 Bg4 9. Bxc5 dxc5 10. Ne3 Bxf3 11. Qxf3 Nd4 12. Qd1 Nc6 13. a4 a6 14. c3 Qe7 15. a5 Rad8 16. Qb3 Rb8 17. Nf5 Qd7 18. Qa3 b5 19. axb6 Rxb6 20. Qxc5 Rxb2 21. Qxc6 Qd8 22. Rxa6 Rb6 23. Rxb6 cxb6 24. Rb1 Nd7 25. Qg6 Qf6 26. Nxh6+ 1-0

Θ΄. [Date "2008.11.22"][Round "9.62"]
[White "Fancy, Stuart"][Black "Kim, Alexey"]
[WhiteElo "2128"][BlackElo "2481"]
[WhiteCountry "PNG"][BlackCountry "KOR"]

1. e4 c5 2. Nf3 e6 3. Nc3 Nc6 4. Bb5 Nd4 5. Nxd4 cxd4 6. Ne2 Qg5 7. Nxd4 Qc5 8. Nxe6 fxe6 9. Be2 e5 10. d3 Nf6 11. O-O Be7 12. Be3 Qc7 13. f4 Bc5 14. d4 exd4 15. e5 dxe3 16. exf6 gxf6 17. b4 Bxb4 18. Bh5+ Kd8 0-1

Ι΄. Dal 9o giro abbiamo ricavato anche questa miniatura un pò strana:

"Meijers, Viesturs (2514)" - "Butt, Khalil Ur Rehman (0)"
[WhiteCountry "LAT"][BlackCountry "PAK"]

1. b3 Nf6 2. Bb2 Nc6 3. Nf3 d5 4. e3 Bg4 5. Bb5 a6 6. Bxc6+ bxc6 7. h3 Bxf3 8. Qxf3 e6 9. O-O Be7 10. d3 O-O 11. c4 Nd7 12. Rc1 Nc5 13. Qe2 dxc4 14. Rxc4 (Ο λευκός δίνει πιόνι για πρωτοβουλία και περιμένει την συνέχεια 14..., Βχδ3 15.Βη4, η6 16.Αα3+/=)
Nxd3? (Μαζετιά)
15. Rd4!+-, Nxb2 16. Rxd8 Rfxd8 17. Qxb2 Rd1+ (Ούτε και το 17..., Αζ6 άλλαζε κάτι: 18. Ιγ3, Πδ3 19.Πγ1 +-)
18. Kh2 Rad8 19. Nc3 R1d2 20. Qc1 Rxf2 (Ο χωρίς Elo Πακιστανός, έχοντας χάση άνευ ανταλλάγματος εναντίον Γκρανμαίτρ Βασίλισσα, δεν λέει να εγκαταλείψη ?!)
21. Ne4 Re2 22. Kg1 c5 23. Kf1 f5 (Καλόοο!?!? Δεν του έφτανε του μαύρου του μαύρου, που έπαιζε με Π λιγότερο, τώρα δίνει και ...διαφορά :)
24. Kxe2 fxe4 25. Qc4 1-0 (νωρίς...)

ΙΑ΄. Le caselle deboli, i sacrifici, gli errori e il 13 (che non porta sfiga a tutti!).
Οι μέχρι στιγμής μινιατούρες είχαν ως θύματα (πράγμα αναμενόμενο) αδύναμους παίχτες. Νά, για επιδόρπιο, μια εξαιρετική περίπτωσι (και η πιο διδακτική) όπου αμφότεροι οι παίκτες είναι τιτλούχοι! Και μάλιστα το θύμα είναι ένας παίκτης 2500 ΕΛΟ!!





Παρακολουθήσαμε έως την 13η κίνησι την παρτίδα Charbonneau,P (2499) - Hussein, HA (2354), από τον έκτο γύρο:
Ο λευκός μόλις έπαιξε την Βασίλισσά του στο θ5.
Τι θα κάνει ο μαύρος;

Ερώτησι : Ποιός κερδίζει;

Απάντησι : Ο έχων την γρουσούζικη 13η κίνησι! Ο μαύρος!

Η 13η κίνησι ήταν γρουσούζικη για τον λευκό. Πράγματι ο μαύρος εδώ έπαιξε:13…, Βα5+ και ο λευκός εγκατέλειψε. [Ακολουθούσε το 14…, Βζ5 και το ζ7 καλύπτεται.]
Συμπέρασμα: Το 11.Αχθ7 αυτή την φορά ήταν μεγάλο λάθος. Αλλά τα λάθη είναι για τους ανθρώπους. Και επιπλέον για να θυμηθούμε τον Ταρτακόβερ ( Savielly Tartakover), «Τα λάθη είναι όλα εκεί πάνω στην σκακιέρα», και μας περιμένουν!

Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2008

ΟΥΝΓΚΑΡΕΤΤΙ και ΚΟΥΑΖΙΜΟΝΤΟ: Ένα & ένα ποιήματα (μεταφράσεις) +1 βίντεο των U2. UNGARETTI E QUASIMODO: Trad. in greco di (1+1) poesie; +1 video dei U2

UNGARETTI E QUASIMODO: Traduzioni in greco di due (1+1) poesie loro; + 1 video dei U2
ΟΥΝΓΚΑΡΕΤΤΙ και ΚΟΥΑΖΙΜΟΝΤΟ: Ένα και ένα ποιήματα (αδημοσίευτες μεταφράσεις) + 1 μουσικό βίντεο των U2

Η σκοτεινή πλευρά της επικαιρότητας μοιάζει να έχει πλήξη θανάσιμα το εορταστικό πνεύμα των ημερών μας, αλλά εμείς θα επιχειρήσουμε ένα μουσικο-ποιητικό διάλειμμα.
Για τις δύο μεγάλες ποιητικές φωνές της σύγχρονης Ιταλίας, τον Τζιουζέππε Ουνγκαρέττι και τον Σαλβατόρε Κουαζίμοντο (αυτόν ειδικά, από το 1982 συνεχίζουμε να τον διαβάζουμε και αμετανόητοι να τον μεταφράζουμε) θα μιλήσουμε μια άλλη φορά. [Ο χρόνος δεν μας επέτρεψε να τους τιμήσουμε με αφιερώματα αντάξιά τους κατά την διάρκεια του λήγοντος έτους, οπότε και θα έπρεπε εορτάσουμε επετειακά καί τα 120 χρόνια της γέννησης του ενός στην καβαφική Αλεξάνδρεια καί τα σαραντάχρονα στην μνήμη του άλλου, του αυτοεξόριστου τέκνου της πολυαγαπημένης του σικελικής γής.]
Για το φαινόμενο των άλλων παιδιών (που με την χαρισματική φωνή του Bono και τον χαρακτηριστικό ήχο του Edge, μπήκαν μέσα στην νεανική καρδιά μας την δεκαετία του 80) από την Ιρλανδία, και γι’ αυτό έχει ο Θεός!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Δεν έχω όρεξι
να καταδυθώ
σε ένα κουβάρι
από δρόμους

Έχω τόση
κούρασι
στους ώμους

Αφήστε με έτσι
όπως ένα
πράγμα
παραπεταμένο
σε μια
γωνιά
και ξεχασμένο

Εδώ
δεν φτάνει
τίποτ’ άλλο
παρά η γλυκιά θαλπωρή

Κάθομαι
με τα τέσσερα
κλωθογυρίσματα
του καπνού
που θρώσκει απ’ την χόβολη


Giuseppe Ungaretti, (Titolo della poesia: NATALE)


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΝΕΓΡΩΝ ΣΤΟ ΧΑΡΛΕΜ

Η εκκλησία των νέγρων στο Χάρλεμ
είναι στον α΄ όροφο ενός σπιτιού και μοιάζει
με ατελιέ. Που μπαίνεις για να κοιτάξης
για κανα φετίχ ή ένα σουβενίρ προσκυνητού.
Ο χώρος έχει και μια άγια τράπεζα διακοσμημένη
όπως κάτι γλυκά που κάνουμε στον Νότο με εκείνες κεί
τις στρογγυλές τις κίτρινες, γαλάζιες και κόκκινες κηλίδες.
Ο Ιερέας προσεύχεται σιωπηρά
με μάτια λευκά οι με μαύρο το δέρμα κοπέλες
που θα πέσουν σε έκστασι
εναγωνίως για το Θεό των χριστιανών. Μία, δύο,
διαπερασμένες απ’ τ’ αόρατο φύσημα ορχούνται
με κινήσεις απόκρημνες, στρέφονται σ’ ανατολή, σε δύση
νόμιμες εσταυρωμένες, νικήτριες και νικημένες,
οπλισμένες με την ξεκορμισμένη ψυχή τους.
Οι θεόληπτες μαινάδες πιάνουν το τραγούδι: ο Θεός τις προσέχει
από σύννεφα μπαρόκ μέσα στο άρωμα κεριών ανθρωπίνων
που ανάβουν και καίγονται από ελπίδες και πόνο.

Σαλβατόρε Κουαζίμοντο,

(Dare e avere, 1966)














Μετάφρασι: Αλέξανδρος ΣΟΪΛΕΜΕΖΗΣ


U2 - I Believe In Father Christmas [(RED)WIRE campaign
continua...

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2008

ΡΑΜΦΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ (+ 1 άσχετο σχόλιο). Ramfos e Giannaras, I loro aspetti diversi su l’ attualità

ΡΑΜΦΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ (+ 1 άσχετο σχόλιο)
Stelios Ramfos e Cristos Giannaras, Due filosofi e scrittori neogreci: I loro aspetti diversi su la realtà odierna.

Είναι, οπωσδήποτε γόνιμη και εποικοδομητική η διαφορετική προσέγγισι της νεοελληνικής ταυτότητας -όπως και της πραγματικότητας- από τους δύο αναγνωρισμένης αξίας θεωρητικούς της εποχής μας, δύο σύγχρονους Έλληνες φιλοσόφους, τον Στέλιο Ράμφο και τον Χρήστο Γιανναρά. Πολύ σημαντικό βαβαίως, το συγγραφικό έργο και των δύο. Το ίδιο και οι εκάστοτε δημοσιογραφικές παρεμβάσεις τους.
Τελευταία, τοποθετήθηκαν αμφότεροι – πράγμα αναμενόμενο - και για την δραματική επικαιρότητα στην πατρίδα μας.
Έχει, νομίζω, ενδιαφέρον να αναδειχθή η διαφορά απόψεών τους για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και για τον λόγο αυτό αξίζει να αναφερθούμε (έστω και δειγματοληπτικώς) σε αντίστοιχες ερμηνευτικές τους απόπειρες.

Ο σημαντικός και προικισμένος, πλην προσδυτικισμένος, νεοέλληνας στοχαστής Στέλιος Ράμφος δήλωνε –μεταξύ άλλων ενδιαφερόντων βεβαίως - προ εβδομάδος στην κρατική τηλεόρασι τα εξής περίπου :
Α. Ότι το ασκητικό και αναχωρητικό πνεύμα που διέπει τον ορθόδοξο μοναχισμό και γενικότερα την Ορθοδοξία, είναι αυτό που φταίει για την συμπεριφορά των σημερινών νέων,
Β.(Προβάλλοντας εμμέσως πλην σαφώς σαν παράδειγμα τους «χριστιανούς» της δύσης πρόσθεσε) ότι στο υποσυνείδητο αυτών των ξεσηκωμένων παιδιών βρίσκεται η απέχθεια για τον κόσμο, και αυτήν την κληρονόμησαν από τους ασκητές αναχωρητές ορθοδόξους μοναχούς.

Επίσης, ο ίδιος ( στην Καθημερινή της 14.12.08) αναρωτώμενος « Πώς τόσος μηδενισμός σήμερα στην «ευρωπαϊκή» Ελλάδα;» έγγραφε:
«Η κυριαρχία του αυτόνομου αισθήματος στην συνείδησι βρήκε πρόσφορο εδαφος στον αρνησίκοσμο μυστικισμό της Ορθοδοξίας και διά της αφιλαυτίας ανήγαγε το ένστικτο, σε υπέρλογο σκοπό
Και ενώ στο κείμενό του αυτό αρχικά δηλώνει πως
«Στην Ελλάδα ο μηδενισμός τούτος δεν είχε απήχησι»
πιο κάτω αποφαίνεται :
«…δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για ένα μεταχρονολογημένο ιθαγενή μηδενισμό. Αυτό αξίζει να το κρατήσωμε.
Πρόκειται για στοιχείο νευραλγικό, στην πνευματική αξιοποίησι του οποίου θα μπορούσε να στηριχθή ένας αξιόλογος νεοελληνικός πολιτισμός, του οποίου οι θεσμοί να υπολογίζουν και το αίσθημα, ώστε να μην απωθήται ως αγωνία εγκαταλείψεως αρνητικά. Ως γνωστόν η ανατολική χριστιανική παράδοσι αρνείται στον ασκητικό πυρήνα της τον πολιτισμό, αφού θέλει να σώζεται ο άνθρωπος εκτός κόσμου. Αντιθέτως η δυτική χριστιανοσύνη άρχισε τον 12ο αιώνα να συμφιλιώνεται με τον φυσικό κόσμο και να περιλαμβάνει στα μέσα για την εξύψωση του ανθρώπου τον παράγοντα του πολιτισμού. Με τον πολωτικό ψυχισμό που διαμορφώνει η εσχατολογική πίστι της Ορθοδοξίας, τα αισθήματα της υπερβατικής λυτρώσεως και η δίψα της θείας δικαιοσύνης τρέπονται εύκολα σε παράφορη αποκαλυπτική πεποίθησι που κάνει τον άνθρωπο υπερευαίσθητο με τον εαυτό του και τρυφερό με την καταστροφή. Το δείχνει το ρωσικό προηγούμενο του 19ου αιώνα και το επιρρωνύουν οι φωτιές των Αθηνών – μεταπολιτευτικό παραπροϊόν συνδυασμού ιδεολογικής ορμής και πνευματικής ένδειας, που συν τω χρόνω μετατράπηκε σε αγωνιώδες άρπαγμα από τον δικό του μακρόβιο επιθανάτιο ρόγχο.»

Αυτά τα βαρύγδουπα από τον (αξιολογότατο, αλλ' ενίοτε διανοητικά επαμφοτερίζοντα) Ράμφο.

Και την στιγμή που η πρόσφατα και συχνά επαναλαμβανόμενη τηλεοπτική διαφήμισι μάς καλεί να πάμε στο «αλλιώς» (του Στέλιου Ράμφου;), ο Χρήστος Γιανναράς, ένας από τους τελευταίους φιλοσοφούντες προμάχους της Ρωμιοσύνης, σταθερά προσανατολισμένος αυτός, βγήκε σήμερα (στην κυριακάτικη στήλη του, στην ίδια εφημερίδα) να σχολιάσει με τον δικό του τρόπο την επικαιρότητα:

"Το «Χριστός γεννάται, δοξάσατε» πνίγηκε φέτος στον απόηχο της λυσσαλέας κραυγής «Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι». Και η «επί γης ειρήνη», η άλλη εκείνη ειρήνη που δεν παραπέμπει στο αμεριμνομέριμνον της καταναλωτικής αποχαύνωσης, αλλά σε ελπίδα νίκης καταπάνω στον θάνατο, απόμεινε λόγος...περιθωριακός, διακοσμητικός αισθημάτων. Σαν κάποιες φιοριτούρες της εμπορικής καπηλείας των Χριστουγέννων που απόμειναν στις θρυμματισμένες και καμένες βιτρίνες θυμητάρια βανδαλισμού, καθόλου ίχνη Γιορτής.
Ολοφάνερα πια, άξονας συνοχής της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι η κοινωνούμενη εμπειρική αναζήτηση αλήθειας, δηλαδή «νοήματος» της ύπαρξης και της συνύπαρξης. Δεν είναι η ποιότητα ζωής, δηλαδή η χαρά των σχέσεων κοινωνίας, ούτε ο πολιτισμός που τον χτίζει πάντοτε η ανιδιοτέλεια της αναζήτησης και της σχέσης. Μια αντικοινωνική, απάνθρωπη βία ντύνεται τη λεοντή της δήθεν εξέγερσης για περισσότερη δημοκρατία και μαζί με την παθητικότητα των πολλών μπροστά στην απάτη, στην ανομία, στο έγκλημα, με τραγική την ιδιοτέλεια των μπροστάριδων, δεν αφήνει περιθώρια να ξεμυτίσει έστω υπόμνηση Γιορτής.
Ο λόγος για τα Χριστούγεννα απόμεινε ψίθυρος εντελώς ανίκανος να αναμετρηθεί με τη βροντώδη και ανεξέλεγκτη παράνοια. Δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε για τα χειροπιαστά της καθημερινότητας, να ξεχωρίσουμε τη δημοκρατία από την οχλοκρατία και ανομία, πώς λοιπόν να μιλήσουμε για κοινωνούμενη ψηλάφηση ελπίδας που γεννάει πανηγύρι Γιορτής; Πραγματικά, ο πανικός δεν είναι τόσο από την τυφλή βία, είναι από τον κυρίαρχο στον δημόσιο λόγο (τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, εφημερίδες) παραλογισμό, την απροσμέτρητη σύγχυση.
Εξωραΐζουν και ηρωοποιούν σαν «εξέγερση» της νεολαίας τις πολιορκίες αστυνομικών τμημάτων από δεκάχρονα και δεκαπεντάχρονα παιδιά, που μόνο συναισθηματικά (ή με το αφιόνι έντεχνης προπαγάνδας) μπορούν να συνεπαρθούν για κάτι διαφορετικό από τον χαβαλέ. Και με τον ξεσηκωμό των παιδιών θέλουν να καμουφλάρουν τις συντονισμένες (εκ προμελέτης και κατά συρροήν) απόπειρες δολοφονίας αστυνομικών υπαλλήλων από ενήλικες κουκουλοφόρους με λοστούς, τσεκούρια και βόμβες μολότωφ. Ούτε καν απόφαση της θεσμικής δικαιοσύνης δεν ξεμύτισε ποτέ να οριοθετήσει το έγκλημα: οι εξόφθαλμες απόπειρες δολοφονίας εκ προθέσεως προσάγονται στον εισαγγελέα και απαλλάσσονται – οι θεσμοί υποτάσσονται στην απειλή της βίας.
Να δεχθούμε ότι η αφορμή οργής είναι δικαιολογημένη. Οτι υπάρχουν αστυνομικοί που αυθαιρετούν, φτάνουν σε αδικοπραγίες, κάποιοι και σε φόνο. Οτι οι προφανώς ένοχοι δικάζονται μεροληπτικά, τους επιβάλλονται μικρές ή καθόλου ποινές. Ομως γιατρεύεται το κακό με το να προπηλακίζουμε χυδαία όλους ανεξαίρετα όσους βγάζουν το ψωμί τους σαν αστυνομικοί υπάλληλοι; Να προσπαθούμε να τους κάψουμε ζωντανούς, να τους λυώσουμε με λοστούς και τσεκούρια μόνο επειδή φοράνε στολή; Οταν βγαίνει αρχηγός κόμματος ή περιώνυμος σατυρικός σχολιαστής και δικαιώνουν εξυμνητικά τις ωμές απόπειρες δολοφονίας αστυνομικών, ποιος θεσμός μπορεί να συμμαζέψει την παράνοια;..."

Δήτε την επιφυλλίδα του Χρήστου Γιανναρά
υπο τον τίτλο «Η παράνοια φίμωσε τη Γιορτή» ολόκληρη και εδώ.


ΑΣΧΕΤΟ ΣΧΟΛΙΟ
Εγώ ο ταπεινός και σχετικώς ανώνυμος αναρωτιέμαι απο χθές εν τη αφελεία μου:
Αυτοί οι που (όχι στην Ελλάδα, αυτοί ήταν σπουδαστές που – παρόλο που είναι, κατά τον Ράμφο, διαποτισμένοι από τον άκρατο εγωισμό -αναρχισμό τής για όλα τα δεινά μας φταίχτρας Ορθοδοξίας - δεν θα κάψουν το ίδιο «όμορφα» σημαίες των ΗΠΑ ή του Ισραήλ) εκεί στας Ευρώπας ξεσηκώθηκαν και διαδήλωσαν προσβλητικά κατά του κράτους μας και κύκλωσαν με διάφορα έκτροπα τα προξενεία μας για τον άδικο χαμό του 16χρονου Αλέξη, θα εισπράξουν αναλόγως πολλαπλασιαστικά τις ανατριχιαστικές ειδήσεις από την Μέση Ανατολή με τα δεκάδες αθώα γυναικόπαιδα, μακελλεμένα θύματα των πρόσφατων βομβαρδισμών και θα δράσουν ανάλογα ως ευαίσθητοι νεολαίοι επαναστάτες στις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις; Ή μήπως τα …ποσά δεν είναι ανάλογα;
Τα παιδιά των Παλαιστινίων, των Ιρακινών ή των Κούρδων είναι διαφορετικά από το όποιο θύμα τής σε μεγάλο βαθμό διεφθαρμένης Ελληνικής Αστυνομίας ή μήπως είναι απλώς διαφορετικό το χέρι που κρατάει το όπλο - και το μυαλό που οργανώνει την εκάστοτε προπαγάνδα;

Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2008

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ («Φωτογραφίες με Αστέρι»: του Ηλ. Θαλάσση). CHRISTMAS IN CHALKIS (Photos Dec 2007).NATALE (scorso) IN CALKIDA

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑΦωτογραφίες με Αστέρι»: του Ηλία Θαλάσση).
CHRISTMAS NIGHTS IN CHALKIS (Photos Dec 2007 - Jan 2008)
NOTTI di NATALE (scorso) IN CALKIDA (Foto inedite di Il. Thalassis)

Calkida, 27.12.2007
Μέχρι να ετοιμαστούν οι εφετινές, ας απολαύσουμε μισή ντουζίνα ανέκδοτες φωτογραφίες με τον περσινό χριστουγεννιάτικο διάκοσμο στην πόλι του Ευρίπου. Την μικρή αυτή σειρά ο δημιουργός τους, ο Ηλίας Θαλάσσης, (γνώριμος φίλος του περιοδικού και του Ιστολογίου μας), την ονομάζει «Φωτογραφίες με Αστέρι» και μας τις έδωσε προ καιρού για δημοσίευσι.
Τον ευχαριστούμε ξανά για το όμορφο δώρο.

1.





2.





3.





4.





5.






Φωτογράφησι: Ηλίας Θαλάσσης

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2008

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ (: του Αντώνη ΑΝΤΩΝΙΟΥ). LA VERA STELLA DEL NATALE (saggio del Dr Antonios ANTONIOU) The Real Star of Bethleem

Τον Δόκτορα Αντώνη Αντωνίου, παλιό γνώριμο στην Χαλκίδα,
είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε επανειλημμένα το τελευταίο διάστημα και μάλιστα κατά την πρόσφατη δημόσια εκδήλωσι στο Δημοτικό Θέατρο, όπου ο ίδιος, ως κύριος ομιλητής παρουσίασε σε πολυπληθές ακροατήριο το επίκαιρο θέμα «Το αστέρι των Χριστουγέννων» από επιστημονική σκοπιά.
Ενθουσιασμένοι από αυτήν την ομιλία του, τον παρακαλέσαμε να μας επιτρέψη μια δημοσιοποίησι των βασικών σημείων της διάλεξής του στο Ιστολόγιο. Ο εξαίρετος επιστήμονας και φίλος, όχι μόνο ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα, αλλά μάς επιφύλαξε (καθ’ υπερβολήν καταδεκτικότητας και ως δώρον Χριστουγέννων) την έκπληξι να μας αποστείλη ΟΛΟΚΛΗΡΗ την υπο μορφήν δοκιμίου ΕΙΣΗΓΗΣΙ του!
Τον ευχαριστούμε και δημοσίως για την μεγάλη τιμή.

Από αυτό το κείμενο για το θέμα του μυστηριώδους αστέρος που είδαν οι Μάγοι κατά την Γέννησι του Ιησού Χριστού επιλέξαμε τα κυριότερα σημεία και τα αναδημοσιεύουμε στην παρούσα ανάρτησι.
Ο Δόκτωρ Αντωνίου αφού παρουσιάση ιστορικά το ζήτημα, ξεκινώντας από την πηγή της ευαγγελικής περικοπής, αναφέρεται στις κατά καιρούς προσπάθειες ερμηνείας του φαινομένου. Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι με την έξοδο από τον μεσαίωνα οι Πάπες, αυτόκλητοι αρχηγοί της χριστιανικής Εκκλησίας στην Δύσι, από την μια εμπιστεύονται αστρολόγους σαν τον Λουκά Γκουάρικο, τον Mάριο Aλτέριο (Alterius) και τον Iερώνυμο Kαρντάνο (Geronimo Cardano), κι από την άλλη -υπο το πνεύμα της αριστοτελικής λογικής - επιστρατεύουν και αστρονόμους σαν τον Tύχωνα Mπραχέ (Tycho Brachè) και τον Ιωάννη Kέπλερ (Johannes Keρpler, για να ερμηνευθή επιστημονικά το γεγονός.
Επ’ αυτού ο κ. Αντωνίου, αναφερόμενος με πιστότητα στην κατά της ορθολογικής ερμηνείας σωτηριολογικών ζητημάτων στάσι της Ορθόδοξης εκκλησιαστικής μας Παράδοσης, συμπεραίνει πως « γι’ αυτόν τον λόγο δεν υπήρχαν προτάσεις για τη φύση του άστρου της Bηθλεέμ από παλαιότερους Oρθοδόξους αστρονόμους».
Στην συνέχεια συνοψίζει το ζήτημα όπως έχει υπο την αστρονομική του διάστασι, παρουσιάζοντας τα τέσσερα «πιθανά σενάρια ερμηνείας του Άστρου της Βηθλεέμ ως φυσικού φαινομένου» .
Πολύ ενδιαφέρουσα κρίνουμε, την «προσωπική άποψη» την οποία με επιστημονική εντιμότητα (όπως μπορείτε να διαπιστώσετε) καταθέτει ο συγγραφέας ο οποίος απορρίπτοντας τις επιστημονικές «ερμηνείες» κρίνει τις προταθείσες αστρονομικές επεξηγήσεις ως μή ικανοποιητικές, καταφάσκει στην υπερβατική φύσι του φαινομένου και ατενίζει το άστρο της Γέννησης, ως σημείον, μεταφυσικά και σύμβολικά αναγγελτικό, το οποίο διαυγάζει το κορυφαίο γεγονός της Θείας Ενανθρώπισης με το πνευματικό του φώς.
Α. Σ.

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ (: επιστημονικό δοκίμιο του Αντώνη ΑΝΤΩΝΙΟΥ)
Το πραγματικό άστρο της Βηθλεέμ

Κάθε χρόνο που η ανθρωπότητα γιορτάζει τη Γέννηση του Θεανθρώπου, αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον του κοινού για εκείνο το άστρο που οδήγησε τους σοφούς μάγους της Ανατολής στην ταπεινή φάτνη που γεννήθηκε ο Σωτήρας του κόσμου.
Όμως το περίφημο άστρο της Bηθλεέμ φαίνεται πως 2.000 χρόνια περίπου μετά την αναφορά της εμφάνισής του, κρατεί ακόμα αρκετά καλά τα μυστικά του.

Είναι γεγονός ότι η διεθνής βιβλιογραφία έχει κατακλυστεί από χιλιάδες άρθρα και εκατοντάδες βιβλία, που –καθένα με τον τρόπο του– παρουσιάζει τη δική του εκδοχή και παρέχει τις δικές του πληροφορίες γι’ αυτό το δυναμικό σύμβολο των Xριστουγέννων. Eκ των πραγμάτων λοιπόν, σήμερα υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος αναφορών, που μας δίνει τη δυνατότητα μιας αρκετά σοβαρής συλλογής θέσεων και απόψεων, τουλάχιστον όσον αφορά το γενικότερο επιστημονικό κύρος τους.
Στην Καινή Διαθήκη, η ύπαρξη του Άστρου αναφέρεται από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο στο γνωστό ευαγγελικό ανάγνωσμα (Ματθ. β΄, 1-12), που ακούμε στη Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία: «Του δε Ιησού γεννηθέντος εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας εν ημέραις Ηρώδου του βασιλέως, ιδού μάγοι από ανατολών παρεγένοντο εις Ιεροσόλυμα λέγοντες: πού εστίν ο τεχθείς βασιλεύς των Ιουδαίων; είδομεν γαρ αυτού τον αστέρα εν τη ανατολή και ήλθομεν προσκυνήσαι αυτώ … Τότε ο Ηρώδης λάθρα καλέσας τους μάγους ηκρίβωσεν παρ’ αυτών τον χρόνον του φαινομένου αστέρος…. οι δε ακούσαντες του βασιλέως επορεύθησαν και ιδού ο αστήρ ον είδον εν τη ανατολή προήγεν αυτούς, εως ελθών έστη επάνω ού ην το παδίον. ιδόντες δε τον αστέρα εχάρησαν χαράν μεγάλην σφόδρα….»
Αυτή ακριβώς η περικοπή ήταν εκείνη που προκάλεσε και προκαλεί μεγάλη διαμάχη για τη φύση του φαινομένου εδώ και εκατοντάδες χρόνια.

Οι προσπάθειες ερμηνείας του φαινομένου και η δογματική σκοπιμότητα.

Το άστρο της Βηθλεέμ θεωρήθηκε ως αστρονομικό πρόβλημα από τους ορθολογιστές θεολόγους της Δύσης, κατά τον 16ο αιώνα και μετά, όταν θέλησαν με επιστημονικοφανή τρόπο να αποδείξουν την ύπαρξη του. Γι’ αυτούς η εμφάνιση του άστρου της Bηθλεέμ, συνδυαζόμενη με το γενικό αστρολογικό (αστρολογικό και όχι αστρονομικό) πλαίσιο της εποχής, ήταν η ικανή και αναγκαία συνθήκη που θα απεδείκνυε περίτρανα την ιστορική ύπαρξη του Iησού Χριστού.

(…)
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε την τεράστια διαφορά μεταξύ της νηπτικής Θεολογίας τα Ανατολής και της «ιδεολογικοποιημένης Θεολογίας» της Δύσης.

Για την Ορθοδοξία, στην οποία δεν υπάρχει ανάγκη επιβεβαίωσης της Γέννησης και γενικότερα της ιστορικότητας του προσώπου του Θεανθρώπου, το Άστρο της Bηθλεέμ είναι ένα καθαρά υπερβατικό γεγονός που εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της ενσάρκωσης επί της Γης του Yιού και Λόγου του Θεού.
Εκφραζόμενη επομένως η Ορθοδοξία μέσω των θέσεων του Αγίου Iωάννου του Xρυσοστόμου (σύμφωνα με τον οποίο το εν λόγω Άστρο ήταν Άγγελος Κυρίου), δεν θεωρεί κατ’ ουδένα τρόπο το άστρο της Bηθλεέμ ως αστρονομικό ζήτημα. Συνεπώς δεν εξετάζεται καθόλου κάτω απ’ αυτό το πρίσμα, αφού η μελέτη του ξεφεύγει από τα όρια της σημερινής γήινης επιστήμης.(…)

Τα πιθανά σενάρια ερμηνείας του Άστρου της Βηθλεέμ ως φυσικού φαινομένου.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, με την επιστημονική επανάσταση του 16ου αιώνα οι επιστήμονες προσπάθησαν να συνδυάσουν διάφορα αστρονομικά φαινόμενα με την Καινή Διαθήκη δίνοντας μια επιστημονική διάσταση στο θέμα. Κατά καιρούς διατυπώθηκαν διάφορες προτάσεις που φιλοδοξούν να ερμηνεύσουν το θέμα.

Οι κυριότερες από αυτές είναι:

1. Ο Αστέρας ήταν ένας κομήτης.

Ο εντυπωσιακός κομήτης Hale - Bopp που μας επισκέφθηκε το 1997. Ο σχηματισμός της ουράς του είναι αποτέλεσμα της επίδρασης της πίεσης της ηλιακής ακτινοβολίας καθώς αυτός πλησιάζει τον Ήλιο
2. Ο Αστέρας ήταν ένας «καινοφανής αστέρας» (nova) ή «υπερκαινοφανής αστέρας» (supernova).

Ο «υπερκαινοφανής» 1987Α που παρατηρήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 1987 στον γειτονικό μας γαλαξία του Μεγάλου Νέφους του Μαγελάνου, που βρίσκεται σε απόσταση 170 000 χιλιάδες έτη φωτός και που ήταν ορατός από το νότιο ημισφαίριο. Στο αριστερό μέρος της εικόνας το βέλος δείχνει το άστρο πριν την έκρηξη και στο δεξιό απεικονίζεται το άστρο κατά την έκρηξη.
3. O Αστέρας ήταν μια μεγάλη τριπλή σύνοδος των πλανητών Δία, Κρόνου και Άρη.

Στην εικόνα ο περίφημος αστρονόμος Γιοχάνες Kέπλερ (1571-1630), μαθητής του Δανού αστρονόμου Tύχωνα Mπραχέ και θεμελιωτής της Ουράνιας Μηχανικής, παρατήρησε το 1604 ένα εντυπωσιακό ουράνιο φαινόμενο. Mια σύνοδο των πλανητών Δία, Άρη και Kρόνου, που τον οδήγησε σε μια δική του επιστημονική εξήγηση για το περίφημο «Άστρο της Bηθλεέμ».
.
4. Ο Αστέρας ήταν ένα μετεωρολογικό φαινόμενο
Δεν είναι σπάνιο να παρατηρηθεί ένας πλανήτης να «σταματά» την κανονική του πορεία και να οπισθοδρομεί. Το φαινόμενο παραξένευε και βασάνιζε τους παλαιούς. Σήμερα ξέρουμε την απάντηση: καθώς η Γη περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο, έρχεται πολλές φορές στη θέση να προσπεράσει έναν από τους εξωτερικούς πλανήτες και τότε ο πλανήτης αυτός μοιάζει να κινείται προς τα πίσω, όπως όταν ένα αυτοκίνητο προσπερνάει κάποιο άλλο εν κινήσει. Στην εικόνα, η φαινόμενη ανάδρομη κίνηση του πλανήτη Δία, όπως γίνεται αντιληπτή από τη Γη.
(...)


Τι ήταν λοιπόν το Άστρο της Βηθλεέμ; Μια προσωπική άποψη.

Από τη μελέτη των περικοπών που αναφέρονται στο άστρο της Bηθλεέμ, μπορούμε να οδηγηθούμε στις επόμενες επισημάνσεις:
α. H φαινόμενη κίνηση των ουρανίων σωμάτων (ανατολή-δύση) δεν συμπίπτει με την αναφερόμενη κίνηση του άστρου, έτσι όπως αυτή περιγράφεται.
β. H φαινόμενη λαμπρότητα του αστέρα, όπως γράφεται στα λεγόμενα απόκρυφα κείμενα, σκίαζε ακόμα και το φως του Ήλιου. Όμως κανείς άλλος εκτός των Mάγων δεν το είχε αντιληφθεί.
γ. Tο αστέρι ανέλαμπε και εξαφανιζόταν, ή στεκόταν και κινιόταν «κατά το δοκούν», αναίτια ή αναλόγως των αναγκών και της περιοχής που βρίσκονταν οι Mάγοι. Ένα αστρονομικό αντικείμενο δεν μπορεί κατ’ ουδένα τρόπο να παρουσιάζει μια τέτοια είδους συμπεριφορά.
δ. Tο αστέρι έδειξε ένα συγκεκριμένο μικρό τόπο όπου γεννήθηκε ο Iησούς Χριστός. Ένα αστρονομικό αντικείμενο, όμως, λόγω της μακρινής απόστασης στην οποία βρίσκεται, δεν μπορεί να υποδείξει κάποιο συγκεκριμένο τόπο στην επιφάνεια της Γης, παρά μόνο κατεύθυνση (προσανατολισμό). Προκειμένου να υποδειχθεί ένα ορισμένο γήινο σημείο, θα πρέπει το αντικείμενο να δημιουργηθεί στα πολύ χαμηλά στρώματα της γήινης ατμόσφαιρας, γεγονός αδύνατον, για ένα αστρονομικό αντικείμενο.
Mετά απ’ όλες τις προηγούμενες γενικές σκέψεις και επισημάνσεις θα θέλαμε να καταθέσουμε τις επόμενες προσωπικές θέσεις και απόψεις μας:
1. Θα πρέπει κάποιος να μην έχει ακόμη και τις πλέον στοιχειώδεις γνώσεις Αστρονομίας, για να διατυπώσει την άποψη ότι το «άστρο της Bηθλεέμ», το περιγραφόμενο στο κατά Mατθαίον Eυαγγέλιο, αποτελεί ένα αστρονομικό αντικείμενο. Mια τέτοια γνώμη θα μπορούσε να διατυπωθεί μόνο από αστρονόμους των οποίων η επιστημονική οξυδέρκεια έχει αμβλυνθεί από άλλα συναισθήματα, όπως το φανατισμό, την κοινωνική σκοπιμότητα ή την ανθρώπινη φιλοδοξία κ.λ.π.
2. Το άστρο της Bηθλεέμ δε θα μπορούσε με κανένα τρόπο να είναι, από όσα μέχρι σήμερα γνωρίζουμε, ένα από τα γνωστά ατμοσφαιρικά φαινόμενα. Τέτοιας έκτασης, διάρκειας και ιδιοτήτων μετεωρολογικά φαινόμενα, που να εξηγούν τη φύση και τις κινήσεις του άστρου της Bηθλεέμ, κατά τη γνώμη μας, δεν έχουν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα, ούτε γνωρίζουμε κάποιους φυσικούς παράγοντες ή μηχανισμούς, οι οποίοι να μπορούν να τα δημιουργήσουν.
2. Αρνούμαστε, για ένα φαινόμενο όπως ο αστέρας της Bηθλεέμ, να μπούμε στη λογική κατασκευής προσωπικών σεναρίων και τη διατύπωση κάποιων απόψεων που ως στόχο τους θα είχαν, όχι τη διερεύνηση της αλήθειας, αλλά την ψευδοεπιβεβαίωση προσωπικών μεταφυσικών ή κοινωνικών δογμάτων, καθώς και την εξυπηρέτηση προσωπικών τακτικών μεθοδεύσεων και επιδιώξεων.
Θα ήταν, επομένως, πιο τίμιο επιστημονικά, να δεχθούμε την άποψη ότι φαινόμενα όπως το άστρο της Bηθλεέμ, κινούνται εντός των πλαισίων του γενικότερου φυσικού νόμου, πιθανότατα όμως έξω από το σύστημα της μέχρι σήμερα γνωστής στον άνθρωπο επιστημονικής γνώσης. Υπό την έννοια αυτή, περιγράφοντας το άστρο της Γέννησης, μπορούμε να δεχθούμε τους όρους υπερβατικό και μεταφυσικό, ως προς τη φύση του.

Κάποιες τελικές σκέψεις

Είναι λοιπόν σίγουρο ότι η επιστήμη δεν μπορεί να απαντήσει, ίσως προς το παρόν, με βεβαιότητα. Καμία από τις αστρονομικές επεξηγήσεις, όπως αναφέραμε προηγουμένως δεν ικανοποιεί πλήρως. Μάλλον τείνουν να αποφανθούν για το τι δεν ήταν παρά για το τι ήταν.
Είναι όμως προφανές ότι ο Ευαγγελιστής Ματθαίος δεν είχε την πρόθεση να καταγράψει κάποιο αστρονομικό φαινόμενο, αλλά μάλλον να τονίσει το χαρμόσυνο γεγονός της ενανθρώπισης του ίδιου του Θεού. Άλλωστε στα πλαίσια της προσπάθειας της θέωσης του ανθρώπου ίσως να μην έχει ιδιαίτερη σημασία η επιστημονική προσέγγιση για το τι ήταν το συγκεκριμένο άστρο.
Εξάλλου το χαρμόσυνο άγγελμα της Γέννησης του Χριστού το εξήγγειλαν και εξακολουθούν να το εξαγγέλλουν τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια άστρα του ουρανού. Γεννάται όμως το ερώτημα. Υπάρχουν όμως σήμερα Μάγοι μεταξύ των ανθρώπων;

Αντώνιος Αναστ. Αντωνίου
Δρ. Αστροφυσικής Πανεπιστημίου Αθηνών,
Μαθηματικός

Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2008

Τρείς Κάρτες, 3 (και περισσότερες) Ευχές για τα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! AUGURI di Buon NATALE! Three Postal Cards Of My Collection To Wish You MERRY CHRISTMAS!

The Blog Of The AVAX AND PESSOI Athletic Cultural Club NEOS PALAMEDES
Wishes MERRY CHRISTMAS !!


NEOS PALAMEDES, il Blog del Circolo Culturale-Scacchistico
AVAX e PESSI,
augura a tutti BUON NATALE!!


Το Ιστολόγιο ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ του Αθλητικού Εκπολιτιστικού Κέντρου ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ
Σας Εύχεται:

Ο Σημαδευόμενος
κάθε τέτοια Νύχτα
από τον Αστέρα των Μάγων
Να χαρίση
Ειρήνη στην Γή


Φώς στον νού μας

[Giotto, Adorazione dei Re Magi (Πάδοβα, Τζιόττο: Cappella degli Scrovegni, 1300 ca)]


και Χαρά στις καρδιές μας !
.
.
[Adorazione dei Magi. ROMA, Mosaico del 8o sec. (Προσκύνησι των Μάγων, Ρώμη, Μωσαϊκό Η΄αιώνος)]
.

Byzantine Hymn of the Nativity (in Arabic)



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!

“ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ", Αδημοσίευτο Δυάρι του Νίκου ΠΕΡΓΙΑΛΗ. ALBERO DI NATALE”; Problema (Meredith, di 2 mosse ineditto) di Nikos PERGHIALIS

A "Christmas Tree"; A Nikos Pergialis problem.
“L’ ALBERO DI NATALE”; Un problema (Meredith, di 2 mosse ineditto) di Nikos PERGHIALIS
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: « Χριστουγεννιάτικο Δένδρο» του Νίκου ΠΕΡΓΙΑΛΗ: Αδημοσίευτο Δυάρι Meredith μαζί με Ρεμπέτικα Κάλαντα!

«-Εγώ, πρέπει να ξέρεις, κάθε χρόνο φτιάχνω ένα Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Έχω ένα ολοκαίνουργιο. Μου πήρε κάτι μήνες (μαζί με κάτι άλλα) να το ετοιμάσω. Δάσκαλε, το θέλεις για το ωραίο σου Περιοδικό και το Ιστολόγιο
Όταν άκουσα τα παραπάνω λόγια στο τηλέφωνο, πήγα να λιποθυμήσω από την χαρά μου και τα μάτια μου γούρλωσαν από την έκπληξι.
Μου είχε τηλεφωνήση ο ίδιος ο μπαρμπα-Νίκος, ο Περγιάλης, και μου μίλαγε με καμάρι για δυο τελευταία ολοκληρωμένες του συνθέσεις. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή ο χειμαρώδης λόγος του είχε καταλήξη στο εν λόγω ορθόδοξο δυάρι πρόβλημα με τον εντυπωσιακό τίτλο, ο οποίος όπως φαντάστηκα (και θα διαπιστώσετε κι εσείς αμέσως) παραπέμπει στο εξωτερικό σχήμα, στο αισθητικό αποτέλεσμα της συμμετρίας της μορφής του. Έξι λευκοί πεσσοί και έξι μαύροι σε μια Meredith σύνθεσι όπου ο λύτης καλείται να ανακαλύψη κάτω από την συμμετρία του σχήματος την κρυμμένη αρμονία της ιδέας του δημιουργού του προβλήματος (όπου την λύσι την προσφέρει ένα απλό κλειδί, με μια κίνησι αναμονής) .
Του είπα τότε, με σεβασμό αλλά χωρίς υποκρισίες, ότι είμαι έτοιμος να κάνω κωλοτούμπες και πήδους χαράς και ότι είναι πολύ μεγάλη η τιμή που μας επιφύλαξε….
Προσπαθώντας να σας μεταφέρω την χαρά και την συγκίνησι εκείνης της στιγμής, σας το παρουσιάζω.

Φίλοι αναγνώστες και αξιότιμοι επισκέπτες, μαζί με τις ειλικρινείς αλλά πεζές ευχές μου για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, σας καλώ να απολαύσετε μετά από το κοίταγμα του λαμπρού Χριστουγεννιάτικου Δέντρου του και τα εξ ίσου πρωτότυπα Ρεμπέτικα Κάλαντα, δια χειρός (και δι’ ευχών) Νίκου Περγιάλη!!


ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ 2008 (ineditto)
Χριστουγεννιάτικο Δέντρο

.

.

Matto in 2

.

.

.

(6+6) ... #2

wKe6,Qe1,Nd3,f3,Be2,e7/bKe3,Nb1,h1,Pb6,e4,h6

Μία Ρεμπέτικη ευχή...

Καλήν εσπέραν Άρχοντες,
αν είναι ορισμός σας,
μία Ρεμπέτικη ευχή
να πώ στ’ αρχοντικό σας.

Δίκιο, Αγάπη κα Στοργή,
Φιλότιμο και Μπέσα,
νάχετε πάντα στο Ντουνιά
και στην καρδιά σας μέσα!

Νίκος ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΜΙΑ ΣΚΕΨΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΦΕΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (συνεργασία Κ. Γαβριήλ). A THOYGHT ON THIS YEAR’S CHRISTMAS DAY (by K. G.)

ΜΙΑ ΣΚΕΨΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΦΕΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (συνεργασία Κ. Γαβριήλ).
A THOYGHT ON THIS YEAR’S CHRISTMAS DAY (by K. G.) and a Video

Η συνειδητοποίησι οτι ο Ιησούς Χριστός είναι ο αίρων την αμαρτία του κόσμου, και οτι μέσα σε εκείνο το "του κόσμου" είμαστε κι εμείς και οι όποιες μέλλουσες γενεές των ανθρώπων, συγκλονίζει τον φίλο, συνάδελφο και συνεργάτη Κωνσταντίνο και αυτός μας προσφέρει το παρακάτω γεμάτο ευγνώμονα στοχασμό κείμενό του:


ΤΙ ΠΑΤΕΡΑΣ !!!
Με αφορμή κάτι που είπε ο π. Ανδρέας Κονάνος , ότι δηλαδή όταν σταυρώθηκε ο Χριστός το έκανε για τις αμαρτίες και των προηγουμένων αλλά και των επομένων ανθρώπων έως τη δευτέρα παρουσία , ήρθαν αλλεπάλληλες σκέψεις στο μυαλό μου . Όχι ότι είπε κάτι που δεν ξανακούστηκε ποτέ , αλλά είναι ορισμένες φορές που ακούς κάτι ειπωμένο με έναν τρόπο , που σε κάνει να συνειδητοποιήσεις κάτι ,που ενώ το γνώριζες , εκείνη τη στιγμή σου προκαλεί εσωτερική δόνηση , κατά Θείο ίσως τρόπο.
Έρχονται Χριστούγεννα σε λίγες ημέρες και το μυαλό μου χωρίς να το θέλω πηγαίνει σε όλη την επίγεια διαδρομή του Κυρίου μας . Γεννιέται από γυναίκα παρθένο , η οποία ακόμη και μετά τη γέννηση του βρέφους παραμένει αδιάφθορη . Ο παρθενικός υμένας παραμένει άθικτος !!! Απορώ κι εξίσταμαι , όπως είπε και ο αρχάγγελος Γαβριήλ όταν της ανήγγειλε το ευχάριστο γεγονός της συλλήψεώς Του .
Έρχεται με σκοπό να πάθει. Να βασανιστεί , να σηκώσει στο κορμάκι Του τη βρωμιά όλων των ανθρώπων . Εκείνων προ του ερχομού του αλλά και μετά από αυτόν , έως ότου ξαναρθεί . Κάθε δική μας αμαρτία προκαλεί σε Εκείνον πόνο κι ας μη βρίσκεται εδώ σήμερα εν σώματι . Επάνω στο σταυρό κομμάτι αυτού του πόνου αποτελεί και μία δική μου αμαρτία . Μια αμαρτία που εγώ κάνω σήμερα . Γεννιέται και σταυρώνεται προκαταβολικά για κάτι που εγώ θα έκανα 2000 περίπου χρόνια μετά .
Ξεπλένει με το αίμα Του τη δική μου ακαθαρσία εκ των προτέρων . Μου δίνει σήμερα μέσα από τη Θεία Λειτουργία να καταλάβω ότι γεννιέται σήμερα για μένα τον Κώστα , σταυρώνεται και κάθε τι που έκανα εγώ από την τελευταία φορά που εξομολογήθηκα μέχρι τώρα που θέλω να κοινωνήσω , τον πονάει αφάνταστα .Όσο εύκολα πέφτω εγώ στην αμαρτία , τόσο πρόθυμα Εκείνος γεννιέται και σταυρώνεται για να μου την ξεπλύνει . Πολύ δε μου πέφτει ένας ολόκληρος Θεός να ασχολείται μαζί μου ; Εδώ μια χάρη ζητάς από κάποιον να σου κάνει κι εκείνος ενδέχεται να σου δείξει τα δόντια του , να σε αγνοήσει και πολλά άλλα … Κι έρχεται ο Μέγιστος και παίρνει τη μορφή μου για να καθαρίσει εμένα αντί αυτό να το κάνω εγώ .
Αντί , δηλαδή , Εκείνος να σταυρώσει εμένα για τις αμαρτίες μου , ώστε να ξεχρεώσω σταυρώνεται Αυτός κι εγώ «την περνάω ζάχαρη» που λένε …

Βέβαια θα πει κανείς , «οι δοκιμασίες , οι αρρώστιες, οι αδικίες , οι αχαριστίες των άλλων προς εμάς , οι κακουχίες , δεν είναι για εμάς ένα μαρτύριο το οποίο «ξεπλένει» τις αμαρτίες μας ; »
Η απάντηση είναι ΟΧΙ . Χωρίς τη δική Του θυσία οι δικές μας προσπάθειες δε θα είχαν αντίκρισμα . Θα ήταν σα να εργαζόμασταν σε κάποια εργασία , αλλά στο τέλος του μήνα δε θα παίρναμε μισθό.

Να πω και κάτι άλλο όμως . Τα βάσανα αυτής της ζωής όταν έχουν μέσα τους Χριστό μετουσιώνονται σε ευχάριστες ενασχολήσεις . Ξέρει Εκείνος σαν πατέρας και σαν εκπαιδευτικός τι είμαστε ικανοί ο καθένας ξεχωριστά να κάνει και αυτό μας δίνει .
Επομένως όταν γνωρίζουμε ότι μας προκύπτει κάτι που από πριν ξέρουμε ότι μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε , τι άγχος και σε ποια στενοχώρια αξίζει να περιέλθουμε ; Έρχεται ο Χριστός και βάζει ένα «Χ»( εκ του ΧΡΙΣΤΟΣ ) πάνω σε αυτά και με θαυμαστό τρόπο γίνονται Χάρμα . Αλλάζουν μορφή !!!
Δε θα θέλαμε να ξέρουμε ( αν και μας το έχει αποκαλύψει σε πολλά σημεία της Γραφής με αποκορύφωμα την Αποκάλυψη στον Ιωάννη ) τι θα μας περίμενε αν δε σαρκωνόταν ο Θείος Λόγος , δε σταυρωνόταν και δεν ανασταινόταν.

Αν υπήρχε τρόπος να μας έδειχνε ο Κύριος δίπλα - δίπλα στα «βάσανα» αυτής της ζωής , τις θλίψεις και τα βάσανα της επόμενης χωρίς το γεγονός της ελεύσεώς Του , είμαι σίγουρος πως κάθε στιγμή θα Τον δοξάζαμε που μας αξίωσε τέτοιας τιμής . Που μας αξίωσε αυτών των μηδαμινών δυσκολιών της παρούσης ημέρας .
Τι ΠΑΤΕΡΑΣ !!!


Γαβριήλ Κωνσταντίνος
Καθηγητής Φυσικής
Διασώστης

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ: Greek Orthodox Christian Chant (1/2)

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2008

«ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ»: Πέντε Φωτογραφίες του Γιάννη Κατσικώστα. CINQUE FOTO: “CONTRAPOSIZIONI” di Gianni Katsikostas

«ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ»: Πέντε Φωτογραφίες του Γιάννη Κατσικώστα
CINQUE FOTO: “CONTRAPOSIZIONI” di Gianni Katsikostas

Απο τον φίλο, μέλος της παρέας μας και τακτικό συνεργάτη στο χόμπυ-τέχνη της φωτογραφίας, Γιάννη Κατσικώστα, πέντε όμορφες φωτογραφίες με θέμα την αντίθεσι:


1.Pair







.

2.Together

.

.

.

.

.


3.Behind

.

.

.

.

.


4.Abacus in bathroom

.

.

.

.

.

.

.


5.Old light






Ιταλικό Σκάκι και Το «11ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΠΕΝ ΣΤΗΝ ΠΑΝΤΟΒΑ». SCACCHI IN ITALIA; Finito l’ 11o Open “CITTÀ DI PADOVA”

GLI SCACCHI IN ITALIA; Finito l’ 11o Open “CITTÀ DI PADOVA”
Το Ιταλικό Σκάκι, η Πάδοβα και το «11ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΠΕΝ»

Ιδιαίτερα αυξανόμενη είναι η σκακιστική δραστηριότητα τελευταία πενταετία στην Ιταλία. (Παρόλη την μεγάλη ιστορικά σκακιστική παράδοσι, η χώρα αυτή ήταν μέχρι πρόσφατα από καθαρά (αντ)αγωνιστικής πλευράς κάπως «καθυστερημένη»).
Ειδικά μετά την ανάληψι της Ολυμπιάδας το 2006 (Torino), οι ρυθμοί είναι ραγδαίοι και η από χρόνια προσδοκώμενη πρόοδος αρχίζει να γίνεται εμφανής. Έτσι και κατά το τρέχον έτος τα διεθνή τουρνουά και οι ανα την γειτονική χώρα σκακιστικές διοργανώσεις ήσαν δεκάδες.
Σήμερα, θα αναφερθούμε στο τελευταίο (ολοκληρώθηκε μόλις χθές) διεθνές Τουρνουά που έγινε στην Β. Ιταλία. Πρόκειται για το Τουρνουά που με την επωνυμία «11ο Ανοικτό Τουρνουά της Πόλης της Πάντοβας» ( 11o Open “CITTÀ DI PADOVA”), διοργανώθηκε από τον σκακιστικό σύλλογο ASSOCIAZIONE SCACCHI PADOVA "G. Cortuso"της ιστορικής αυτής πόλης του Βένετο, στο διάστημα από 13 έως 21 Δεκεμβρίου. Ένα Τουρνουά που, όπως θα δούμε, δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό και ούτε είχε ελληνική συμμετοχή.
Η επιλογή μας, αγαπητοί φίλοι, έχει να κάνει με κάτι (διπλά) προσωπικό: το γεγονός ότι στην πόλι αυτή ο υπογράφων έζησε για έξι περίπου χρόνια (μέχρι το 1989 που επέστρεψε στην πατρίδα), και εκεί όχι μόνο πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές (στην περίφημη Φιλοσοφική Σχολή της), αλλά και εργάστηκε και, όπως ήταν φυσικό, έκανε και φίλους καί έπαιξε και …σκάκι!
Αυτά προς το παρόν και πάμε στους εκεί χθεσινούς αγώνες.
Το ως άνω Τουρνουά έγινε με την συμμετοχή 31 παικτών από 7 χώρες (μεταξύ των οποίων 3 ΜΔΜ και 6 ΔΜ) και διεξήχθη με Ελβετικό 9 γύρων.
Νικητής ανεδείχθη ο Κροάτης ΔΜ Milan MRDJA (2401) με 7 βαθμούς (σε 9 παρτίδες). Δεύτερος σε απόστασι βαθμού ο Ρώσσος ΜΔΜ Igor NAUMKIN ((2506), συχνός πελάτης των ιταλικών τουρνουά τελευταία χρόνια, και τρίτος ο Σέρβος ΔΜ Gojco LAKETIC (2451), και αυτός με 6 βαθμούς όπως και ο τέταρτος της Γενικής, επίσης Σέρβος, ΔΜ Andjelko DRAGOJLOVIC (2393). Μετά από τους πρώτους, σε όμιλο 6 παικτών ισοβάθμων με 5.5 βαθμούςβρίσκουμε τους άλλους 2 Γκρανμαίτρ της διοργάνωσης, τον Κροάτη Ivan ZAJA (2461) και τον Σέρβο Miroljub LAZIC (2472).
Η ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (Αφορά τους 15 πρώτους. Για το σύνολο μπορείτε να δήτε εδώ)

Να σημειώσουμε ότι ο νικητής με την νίκη του (ενθυλακώνοντας τα σχετικά 800 ευρώ) πραγματοποίησε και την 3η νόρμα για τον τίτλο του Grandmaitre.

Αλλά υπάρχει σοβαρός λόγος για να επανέλθουμε (στην αγαπημένη Πάδοβα). Dio volendo.

Σκακιστικός Όμιλος Αμπελοκήπων: 1ο Χριστουγεννιάτικο Όπεν . 1st Christmas Open (FIDE RATING) by Ambelokipi Chess Club

Σκακιστικός Όμιλος Αμπελοκήπων: 1ο Χριστουγεννιάτικο Όπεν
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 1st Christmas Open from Ambelokipi Chess Club


Είναι, πράγματι, άξια επαίνου η δραστηριοποίησι του Σκακιστικού Ομίλου Αμπελοκήπων στον χώρο του αγωνιστικού σκακιού. Τον παρακολουθούμε να αναλαμβάνει σε τακτική βάσι την διοργάνωσι ανοικτών τουρνουά τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να δίνει διέξοδο σε πολλούς σκακιστές (μεσαίας συνήθως δυναμικότητος) της πρωτεύουσας που επιθυμούν να δοκιμάζουν συχνά τις δυνάμεις τους σε συνθήκες πραγματικού συναγωνισμού.
Ανάμεσα στα αλλεπάλληλα Open που χωρίς τυμπανοκρουσίες (και με μεγάλη αποδοχή) διοργανώνει ο δραστήριος αθηναϊκός αυτός σύλλογος, μεγάλης σημασίας (από ηθικής πλευράς) πρέπει να θεωρούνται τα τέσσερα (4!) μέχρι στιγμής “Memorial Open” προς τιμήν του «εθνάρχη» του ελληνικού σκακιού, αείμνηστου Τριαντάφυλλου Σιαπέρα.
Σήμερα δημοσιεύουμε το παρακάτω Δελτίο Τύπου που για μια ακόμα φορά μας έκαναν την τιμή να μας αποστείλουν ενημερωτικά οι άνθρωποι του ΣΟΑ.
(ΣΗΜ. Από τους μετρημένους στα δάκτυλα σκακιστικούς συλλόγους που μας έχουν τιμήση και με σύνδεσμο).
Τους ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και σ’ αυτήν την εορταστική διοργάνωσι και ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ το 1ο αυτό ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ «Open».


ΥΓ. Μόνο μια καλοπροαίρετη παρατήρησι: θεωρούμε σαφώς χαμηλό το ύψος των επάθλων.
Με το ιδιαίτερης σημασίας δεδομένο πως πρόκειται για τον εγκαινιασμό μιας εντελώς νέας (όπως υποδηλώνει ο τίτλος) διοργάνωσης, και μάλιστα σε περίοδο εορτών, μήπως θα έπρεπε να εξετάσουν επιτακτικότερα οι φίλοι του ΣΟΑ (και του συνδιοργανωτή Σ.Ο. «Θωμάς Γεωργίου») το ενδεχόμενο της αύξησης των χορηγουμένων επάθλων;




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2008 αρχίζει το 1ο Χριστουγεννιάτικο Όπεν Αμπελοκήπων με διεθνή αξιολόγηση ΕΛΟ. Το τουρνουά είναι ελβετικό 7 γύρων, με χρόνο σκέψης 2 ώρες + 30’’ και διεξάγεται καθημερινά, πλην παραμονής και Πρωτοχρονιάς, από 26/12/2008 - 3/1/2009, στις 5.30 μ.μ., στο εντευκτήριο του ΣΟΑ, Μακρυνίτσας 12-14, πλησίον του σταθμού Μετρό "Αμπελόκηποι".
Χρηματικά έπαθλα 700€ θα δοθούν στους 3 πρώτους νικητές, στον 1ο βετεράνο άνω των 60, στην 1η γυναίκα και στον 1ο άνευ διεθνούς ΈΛΟ, ενώ στον 1ο έφηβο και στην 1η νεανίδα κάτω των 18, θα δοθούν σκακιστικά βιβλία.
Το παράβολο συμμετοχής είναι 30€, ενώ για νέους και νέες έως 18 ετών και τα οικονομικώς εντάξει μέλη των διοργανωτών συλλόγων 15€.
Δηλώσεις συμμετοχής στην διαιτητή Ελένη Νικολαίδου, τηλ. 6972710786,
στον ΣΟ Αμπελοκήπων, τηλ. 210-6433584, στο email
isionieleni@gmail.com
Μπορείτε επίσης να δηλώσετε συμμετοχή online στην ιστοσελίδα του ΣΟΑ:
http://www.skaki.net/ambelokipi.html

Ανώτατο όριο συμμετοχής: 80 άτομα.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.