Τρίτη 29 Ιουλίου 2008

ΚΑΙ ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ - ΣΚΑΚΙ ΚΑΙ KARATE CHESS? BOTH KUNG FU CHESS AND KARATE CHESS!

ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ - ΣΚΑΚΙ = ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΣΚΑΚΙ ή TURBO BLITZ;
Όταν προ ημερών ( Τεταρτη, 23 Ιουλιος 2008)
έγραφα στον τίτλο μιας ανάρτησης:
CHESSBOXING? WHY NOT KUNG FU CHESS? , με την αναφορά μου σε Κούγκ φού εννοούσα «Πολεμικές τέχνες» και Σκάκι. Δεν είχα φαντασθή (πού να φαντασθώ: η πραγματικότητα ξεπερνά την ανθρώπινη φαντασία) ότι υπάρχει κατοχυρωμένη (έστω και ηλεκτρονική) παραλλαγή στην ονομασία…
Λοιπόν, έχουμε και λέμε :«ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ - ΣΚΑΚΙ».
Τι είναι; Ηλεκτρονική -υπερηχητική- παραλλαγή τού γρήγορου σκακιού για συνδεδεμένους διαδικτυακά.
Δηλαδή:
Παίζει οσο πιο γρήγορα μπορεί ο κάθε παίκτης κι όσους πεσσούς (με τους παραδοσιακούς κανόνες των κινήσεών τους) θέλει (και προλαβαίνει), χωρίς να περιμένει την σειρά του. Μοναδικός όρος : μια μικρή αναμονή για τον πεσσό που κινήθηκε προτού τον ξανακινήσουμε. Όποιος «φάει» πρώτος τον αντίπαλο Βασιλιά, νικάει. Χαμός!
Κατά την wikipedia (για τους αγγλομαθείς):
«Kung-fu chess is a chess variant without turns. It is a Real-time strategy game. Any player can move any of his pieces at any given moment. A piece must "rest" a while before it is allowed to move again. Victory is achieved when the enemy king is captured."Kung-Fu chess" can also be played with one or three other people at one time; the last person with a king left wins. The speeds of movement and the "rest" period can be adjusted.»
Πόσο είναι ενδιαφέρουσα δεν θα σας πώ σήμερα (είναι πολύ νωρίς, ακόμη για τελική κρίσι, μια κι έχω παίξη μόνο 2 παρτίδες στην διεύθυνσι της «shizmoo» και υπάρχουν τουλάχιστον άλλα πέντε-έξι σχετικά "strategy websites" που αξίζουν προσοχής), πάντως η ηλεκτρονική της εκδοχή, αυτής της παραλλαγής του παραδοσιακού Σκακιού (αμάν τί είπα; κι άν τ' ακούσει κανείς απ' τους "φαιά φορούντας" που τέτοια ...κακά πράγματα δέν τα αναγνωρίζουν;) που μοιάζει περισσότερο με υπερταχυνόμενο Μπλίτς, ανακηρύχτηκε «Game of the Year 2003» από μια σχετική με ηλεκτρονικά παιχνίδι εταιρία (την «Arcade Pod»)…
Ά, μαζί με το «Έλο», στο ΚΟΥΝΓΚΦΟΥΣΚΑΚΙ δίνουν και ...ζώνες! (Εγώ ακόμα δεν έμαθα να δένω την πράσινη – η άσπρη είναι πιο ψηλά…)
[Πάρτε και τις δύο διευθύνσεις:
http://www.kungfuchess.com/
(Για την παρακάτω υπάρχουν παράπονα για «Download Trojan», οπότε ΠΡΟΣΟΧΗ!! –αν και εγώ δεν έχω μέχρι σήμερα πρόβλημα) <ATTENZIONE x questo sito, sotto; ci sono voci di Malware o Troian >
http://www.shizmoo.com διάβασε και τα σχετικά, πρώτα: http://www.kungfuchess.com/phpbb2/viewtopic.php?p=61595&highlight=&sid=02ea5c09522c0c89abf8d7c3ab7be606 ]
Scacchi e pugilato?
Όσο για το CHESSBOXING αφ’ ενός δεν έχω ακόμα καμμιά πρότασι (αν και έχω υπ’ όψιν μου κάτι…), αφ’ ετέρου για να σοβαρευτούμε, δεν είναι πρωτότυπο να διατυπώνουν κάποιοι αναφερόμενοι σε άλλα αθλήματα - ή και γενικά ζητήματα που αφορούν στην πολιτική ή την επιχειρηματικότητα - σκέψεις για ευθεία σύγκρισι με την στρατηγική του Σκακιού.
Έτσι συγκρατώ από ένα πρόσφατο ιταλικό δημοσίευμα (στην εφημ. «Ρεπούμπλικα» 18 Ιουνίου, ψάξε: http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2008/06/) την βαρύγδουπη θεωρητική άποψι μιας Αμερικανίδος συγγραφέως Joyce Carol Oates (την οποία επιδοκιμάζει κι ο Ιταλός αρθρογράφος) ότι: «Όταν η πυγμαχία διεξάγεται στο υψηλότερο επίπεδο, μοιάζει περισσότερο με το Σκάκι, παρά με μια συμπλοκή στον δρόμο»…
Συγκινητική προσπάθεια κάποιων να μας πείσουν ότι οι δύο διαφορετικοί κόσμοι του σκακιού και του «μπόξ» δεν απέχουν χαοτικές αποστάσεις. (Οι ψυχολόγοι άλλωστε και τί δεν έχουν ‘πή για το ευγενές μας άθλημα! - Άλλο θέμα συζήτησης…)

Τώρα, ξανά στο θέμα με τις πολεμικές τέχνες. Αν το βλέπουμε για πλάκα,
{Για το τέλος 2 συνθήματα για τοίχους:
ΟΧΙ ΒΙΑ ΕΚΤΟΣ ΣΚΑΚΙΕΡΑΣ!
ή
ΠΑΙΞΤΕ ΣΚΑΚΙ, ΡΕ, ΚΑΙ ΜΗ ΒΑΡΑΤΕ!}
κάποιο ευκαιριακό θέαμα, «σόου», (ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ) εντάξει :
BATTLE CHESS KARATE (Ανοίξτε την σελ.: http://www.youtube.com/watch?v=mHo80w3tXGI )
Αλλά αν πρόκειται για σοβαρές σκέψεις και σχεδιασμοί κάποιων «Γιάνκις»…

Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

ΑΥΛΑΙΑ ΣΤΟ ΡΙΟ ΜΕ ΤΡΙΠΛΗ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑ! CONCLUSO IL TORNEO “RIOCHESS FESTIVAL” (PATRASSO)

Ολοκληρώθηκε με (αναμενόμενη) επιτυχία το ΤΟΥΡΝΟΥΑ
«RIOCHESS FESTIVAL» που διοργάνωσε από την Πέμπτη ο Σκακιστικός Όμιλος Ρίου ο Άγιος Γεώργιος στο Ρίο . (Είχαμε αναφερθή σχετικά και σε πρόσφατη ανάρτησί μας: http://neospalamedes.blogspot.com/2008/07/riochess-festival-5-torneo-riochess.html)
Τελικός νικητής ο Σταυρακάκης Βασίλης τής ΧΑΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ, που και με την σημερινή (τρίτη κατά σειράν) ισοπαλία του εξασφάλισε μόνο με τα κριτήρια την πρώτη θέσι, την οποία συντηρούσε με ισοπαλίες μετά από τις 4 συνεχόμενες πρώτες νίκες του.
Μαζί του με 5,5 βαθμούς, άλλοι 2 (Πατρινοί) αθλητές Σπηλιόπουλος Αλέξης και Πιτσέλης Γρηγόρης –νίκησε στον τελευταίο γύρο τον Μπαρμπή- που με την άρσι της ισοβαθμίας κατέκτησαν την 2η και 3η θέσι αντιστοίχως.
Έξι παίκτες ισοβάθμησαν με 5 βαθμούς και βρέθηκαν με τα κριτήρια στις θέσεις 4-9.
4.ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
5.ΜΑΣΟΥΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
6.ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
7.ΜΠΑΛΟΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
8.ΜΠΑΧΑΡ-ΜΩΣΣΕ ΙΑΚΩΒ
9.ΑΣΒΕΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ-ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ

Οι δύο ισχυρότεροι εκπρόσωποι της ΤΕΣΣΑΣ που μέχρι και τον 6ο γύρο πραγματοποιούσαν πολύ καλή εμφάνισι, δεν κέρδισαν δυστυχώς στην τελευταία παρτίδα τους. Ο Σάκης Μπαρμπής τού ΣΟ ΒΟΡ. ΕΥΒΟΙΑΣ χάνοντας (βλ. και παρτίδα πιο κάτω), έχασε μεγάλη ευκαιρία διάκρισης και κατετάγη τελικά δέκατος. Διάκρισι επέτυχε όμως, ο σταθερά ανερχόμενος Μπαλόκας Δημήτρης, ο οποίος με την ισοπαλία του κατετάγη στην υψηλή 7η θέσι, αλλά ως ΠΡΩΤΟΣ στην κατηγορία «κάτω των 16» ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ (συν χρηματικό έπαθλο) από τους διοργανωτές.

Πολύ καλή εμφάνισι έκαναν τελικά τα πιτσιρίκια της ΕΣΚΑ, με καλύτερο σε σειρά επιτυχίας τον ΜΑΓΚΛΑΡΑ Θεμιστοκλή - Παναγιώτη με 3,5 , τον ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δημήτρη με 3 βαθμούς, αλλά και την Τσαμαντάνη Ελένη-Μαρίνα με 2,5.
Τα πλήρη αποτελέσματα, τελική βαθμολογία, φωτογραφίες κλπ βλ. στην πολύ καλή ιστοσελίδα τού Τουρνουά :
http://riochess.googlepages.com/riochessfestival24-27july2008


ΔΥΟ ΠΑΡΤΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ:
Seguono 2 partite dal Torneo.

Nella prima il Bianco sceglie un sacrificio molto oscuro di un pedone e praticamente “offre” la vittoria all’ avversario.
Nella seconda partita il piu’ forte giocatore rappresentante dell’ Eubea, BARBIS Sakis, ha perso l’ occasione di scalare ai primi posti della classifica finale del Torneo (se avesse vinto, sarebbe arrivato terzo).


Karapanos,N - Masouros,P [B21]
RIOCHESS FESTIVAL 2008 (5), 26.07.2008

1.e4 c5 2.d4 cxd4 3.c3 d3 4.Bxd3 Nc6 5.c4 d6 6.b3 Nf6 7.Bb2 e6 8.Nf3 Be7 9.0–0 0–0 10.Nc3 a6 11.Rc1 Qa5 12.c5 dxc5 13.e5 Nd5 14.Ne4 Qxa2 15.Bc3 Nxc3 16.Rxc3 Qa5 17.Qc1 Nd4 18.Nf6+ Kh8 19.Bxh7 Ne2
{Vedi la partita commentata al Chess Viewer piu' sotto.}

Pitselis,G - Barbis,A [D96]

RIOCHESS FESTIVAL 2008 (7), 27.07.2008
1.d4 d5 2.c4 c6 3.Nf3 Nf6 4.Nc3 g6 5.Qb3 Bg7 6.Bg5 dxc4 7.Qxc4 Be6 8.Qd3 Na6 9.e4 0–0 10.Be2 h6 11.Bf4 Nh5 12.Be3 f5 13.Nh4 Nb4 14.Qd1 f4 15.Bd2 Qxd4 16.0–0 Qf6 17.Nxg6 Qxg6 18.Bxh5 Qg5 19.Na4 Rad8 20.Be2 Nd3 21.Qc2 Ne5 22.f3 Bh3 23.Rf2 Rf6 24.Bc3 Rg6 25.Bf1 b5 26.Nc5 Nc4 27.Bxc4+ bxc4 28.Bxg7 Kxg7 29.Qxc4 Bxg2 30.Ne6+ 1–0










Ο ΓΡΙΒΑΣ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ. ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΤΙΔΑ… GRIVAS' SIMULTANE IN CHALKIS. GRIVAS & BOTSARI A CHALKIDA IN "ESIBIZIONE SIMULTANEA" E UNA PARTITA

STRATOS GRIVAS IN CHALKIS
Όπως ήταν ήδη γνωστό –και αρκούντως εδώ στα μέρη μου διαφημισμένο- ο Γρίβας επρόκειτο να έλθη για Σιμουλτανέ στην πόλι με τα τρελά νερά. Με την ευκαιρία λοιπόν κατέβηκα κι εγώ μια βόλτα – οικογενειακώς- στην παραλία να τον χαιρετίσω. [Θέλω να σημειώσω πως ο Στράτος ο Γρίβας, ενώ είναι ακόμα νεώτατος και έχει πολλά ακόμα να δώση, έχει ήδη εξασφαλίση (με την συγγραφική προσφορά και με τις αγωνιστικές του επιδόσεις-‘ρεκόρ’) την θέσι του στο νεοελληνικό σκακιστικό «Πάνθεο», ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα Ελλήνων σκακιστών στην 60χρονη αυτή ιστορία της ΕΣΟ μας.]
Τον συνάντησα λοιπόν πρίν ξεκινήση το Σιμουλτανέ – «επίδειξη» το διαφήμιζε το παλιό μου Σωματείο, η Σκακιστική Ακαδημία Χαλκίδος «Παλαμήδης ο Ευβοεύς» - μπροστά στο ξενοδοχείο Παλίρροια, στο Στρογγυλό, όπου είχε διαμορφωθή ο χώρος για την εκδήλωσι. Τον βρήκαμε με την Άννα-Μαρία Μπότσαρη με την οποία θα μοιραζότανε το Σιμουλτανέ, τους χαιρετίσαμε , λοιπόν καλωσορίζοντάς τους στην πόλι μας και τους ευχηθήκαμε καλή επιτυχία. Με μεγάλη καταδεχτικότητα όχι μόνο φωτογραφηθήκανε με τα παιδιά, αλλά τους χάρισαν και αυτόγραφα. Τον Στράτο τον ήξερα, ιδιαίτερα θετική ήταν η εντύπωσι που μας άφησε και η Μπότσαρη με την ευγένεια και την απλότητά της.
Στην συνέχεια τους είδαμε να ξεκινούν το Σιμουλτανέ με τους καμμιά 50ριά συμμετέχοντες συνολικά αντιπάλους κάθε ηλικίας και δυναμικότητας, και ακούσαμε μάλιστα να εξαγγέλλεται από τους διοργανωτές και η συνεργασία του Γρίβα ως προπονητή της Σκακ Ακαδ. Χαλ. Οπότε θα …βλεπόμαστε συχνότερα, τώρα μπορεί και ως ‘αντίπαλοι’.
Σχετικά με το Σιμουλτανέ: η διοργάνωσι από την στιγμή που είχε τους δύο μεγάλους προσκεκλημένους Πρωταγωνιστές, αλλά και την οργανωτική εμπειρία τού Δ. Σκυριανόγλου, δεν ήταν δυνατόν να μην πετύχη. Μοναδική παραφωνία η κυκλοφορία ενός διαφημιστικού φυλλαδίου της Σκακ. Ακαδ. Χαλκ. που περιλάμβανε ανακρίβειες, και -ειδικά στο ιστορικό κομμάτι- ψεύδη και –τί πρωτότυπο!- εμπάθεια προς το πρόσωπό μου.
.............................................................................
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο πολυπρωταθλητής (και παλιός συναθλητής μου στην Καλλιθέα) επισκέφτεται την Χαλκίδα.
Πρόπερσι μάλιστα είχε αναλάβη και μερικά προπονητικά σεμινάρια στην Ευβοϊκή Ένωσι Σκακιστών. Ούτε βέβαια είναι η πρώτη φορά που έρχεται για Σιμουλτανέ στην πόλι μας. Προ 5-6 χρόνια θυμάμαι (ακόμα επι εποχής Γιαμαρέλλου ) τον είχε φέρη ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΣ και είχε πραγματοποιήση Σιμουλτανέ στην πλατεία τού Αγίου Νικολάου. Ήταν η πρώτη φορά που τον ξανασυναντούσα μετά απο πολλά χρόνια...
Τον ‘αντιμετωπίσαμε’ μάλιστα με τον μεγάλο μου γιό, τον Κωνσταντίνο, (7 περίπου χρονών τότε) στο πρώτο αυτό Σιμουλτανέ , που γνωρίζω εγώ, στην πόλι. Δεν δυσκολεύτηκε φυσικά να μας νικήση (άλλωστε δεν παραχώρησε, απ’ ό,τι θυμάμαι, ούτε μία ισοπαλία), αλλά η χαρά μας απο την μοναδική ευκαιρία (για τον Κωνσταντίνο ήταν και η πρώτη του σχετική εμπειρία – για μένα φυσικά όχι, αφού πρωτόπαιξα σε Σιμουλτανέ κάπου στο 1976 με κάποιον Ούγγρο; ΔΜ ονόματι Κόβατς) ήταν απερίγραπτη.
Την παρτίδα μου αυτή με τον Γρίβα –ήταν & ενδιαφέρουσα- κάπου την έχω χάση. Όμως αντ’ αυτής σκέφτηκα με την ευκαιρία να δημοσιεύσω μια άλλη πιό επίσημη από κάποιο Τουρνουά του Σ.Ο.Κ. το 1980 . Και πιο –σίγουρα - σημαντική απο συναισθηματικής πλευράς: την παίξαμε εγώ και ο Στράτος πριν εικοσι οκτώ χρόνια, όταν ήμασταν ακόμα πολύ νέοι…
Στην παρτίδα αυτή δεν είχα χάση απο τον ταλαντούχο τότε μικρότερό μου νεαρό και μετέπειτα ανίκητο για χρόνια Πρωταθλητή στην χώρα μας. Αλλά ποιος χάνει ποτέ παίζοντας ενθουσιωδώς στο βασιλικό μας παιχνίδι; Και τί πάει πραγματικά χαμένο;
Την παρτίδα αυτή –κειμήλιο- την παραθέτω, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ, ασχολίαστη:

Σάββατο 26 Ιουλίου 2008

Ο ΕΦΕΤΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ. THE CELEBRATION OF SAINT PARASKEVI IN CHALKIS. CHALKIDA: LA FESTA DELLA NOSTRA SANTA PADRONA

LA FESTA DELLA SANTA PARASKEVI, SANTA PADRONA DELLA CITTA’, A CHALKIDA
Ο ΕΦΕΤΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΜΑΣ
«Πλήθος κόσμου παρακολούθησε κι εφέτος τις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της προστάτιδος Αγίας της πόλης μας, Αγίας Παρασκευής, της οποίας η μνήμη τιμάται από όλο τον ορθόδοξο κόσμο σήμερα.
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν, στον ομώνυμο Ναό, από την Παρασκευή 18 Ιουλίου με μια ιερά Αγρυπνία κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η ενθρόνιση της θαυματουργού Ιεράς Εικόνος στο λιτανευτικό προσκυνητάριό της και εψάλησαν τα «Εγκώμιά» της.
Χθές, 25 Ιουλίου, έγινε ο Πανηγυρικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου με την συμμετοχή τών Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Μεσσηνίας, Θηβών και Κορινθίας, κκ. Χρυσοστόμου, Γεωργίου και Διονυσίου, καθώς και του συνόλου σχεδόν τού κλήρου μας.
Ακολούθησε η έξοδος και περιφορά της ιερής Εικόνας της Αγίας Παρασκευής στους κεντρικούς δρόμους τής πόλης μας. Την Εικόνα συνόδευσαν εκπρόσωποι των αρχών του τόπου μας και πολλοί πιστοί μέσα σε ατμόσφαιρα κατάνυξης και ευλάβειας.
Η περιφορά κατέληξε, όπως κάθε χρόνο, στην παραλία, στο «Στρογγυλό», όπου έγινε Δέηση και εψάλη Δοξολογία. Με πρωτοβουλία του Δήμου έγινε και θεαματική ρίψη πυροτεχνημάτων.
Στην συνέχεια η Πομπή επέστρεψε στον Ναό και το πρόγραμμα συνεχίστηκε με ιερά Αγρυπνία (που περιλάμβανε Αγιασμό και Παράκληση) έως αργά την νύκτα.
Παρά το προχωρημένο τής ώρας, πολλοί ήταν οι πιστοί που περίμεναν υπομονετικά να προσκυνήσουν την Ιερή Εικόνα.
Να σημειωθεί ότι η προσκύνηση της θαυματουργής Εικόνας τής Πολιούχου Αγίας μας συνεχιζόταν και σήμερα απο το πρωί και μέχρι πρίν από λίγο (από όπου και η τελευταία φωτογραφία μας) .»

Ζωή Κωνσταντινίδου

ΤΟ RIOCHESS FESTIVAL ΗΔΗ ΣΤΟΝ 5ο ΓΥΡΟ. TORNEO “RIOCHESS FESTIVAL” (PATRASSO): RISULTATI E CLASSIFICA DOPO 4 GIRI

Με μεγάλη συμμετοχή και αυξανόμενο ενδιαφέρον διεξάγεται στο Ρίο το RIOCHESS FESTIVAL που διοργανώνει ο Σκακιστικός Όμιλος Ρίου ο Άγιος Γεώργιος. Πρόκειται για ένα Τουρνουά (ελβετικό 7 γύρων) που ξεκίνησε (προ)χθές, 24 Ιουλίου στο ξενοδοχείο RIOBEACH με την συμμετοχή 54 σκακιστών από 19 Σωματεία (μεταξύ αυτών και εκπρόσωποι σωματείων της ΤΕΣΣΑΣ) και ολοκληρώνονται (μεθ)αύριο Κυριακή.
(Την προκήρυξι των αγώνων μπορείτε να την δήτε εδώ:
http://riochess.googlepages.com/prrf08
Μετά και την ολοκλήρωσι του 4ου Γύρου προηγούνται οι:
ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (2070) ΧΑΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ μόνος στην πρώτη θέσι με 4 βαθμούς, ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ (1880) του ΣΟ ΡΙΟΥ "Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ", ΠΙΤΣΕΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (2080) ΣΟ ΠΑΤΡΩΝ , ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (2105) ΑΣ ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ, και οι τρείς με 3,5 βαθμούς.
Ακολουθούν εννέα παίκτες με 3 βαθμούς με επικεφαλής το φαβορί (1ο Elo ) των αγώνων, τον ΚΑΡΑΠΑΝΟ ΝΙΚΟΛΑΟ (2195) του ΣΟ ΡΙΟΥ - μεγάλο χαμένο στο ντέρμπυ του 4ου γύρου με τον Σταυρακάκη - ενώ ανάμεσα στον όμιλο αυτόν συναντούμε και δύο εκπροσώπους τής ΤΕΣΣΑΣ που φαίνεται να πραγματοποιούν αρκετά καλή εμφάνισι, τον Σάκη Μπαρμπή (1925) τού ΣΟ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ κατά πρώτο λόγο, και τον Μπαλόκα Δημήτρη (του ΣΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, με 1545) κατά δεύτερο.
Πολύ καλά πάνε και τα πιτσιρίκια της ΕΣΚΑ, με καλύτερους μέχρι στιγμής τον ΜΑΓΚΛΑΡΑ Θεμιστοκλή - Παναγιώτη με 2,5 (!) και τον ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δημήτρη με 2 βαθμούς.
Τα πλήρη αποτελέσματα, βαθμολογία κλπ βλ. : http://riochess.googlepages.com/riochessfestival24-27july2008
Ακολουθεί η ενδιαφέρουσα παρτίδα που έκρινε τον πρωτοπόρο τού 4ου γύρου. Όπως φαίνεται καθαρά, ο Καραπάνος μετά το καταστροφικό του ξεκίνημα (12..., ΠχΑα5?), έχασε στο μέσον της παρτίδας (ειδικά με το 29…, Ββ8?! αντί πάλι τον Ι στο γ4 - αλλά και 36...,Ιχζ3??, αντι 36...,Αδ4! ) τουλάχιστον μία-δυο ευκαιρίες για νούλα.


Play chess online!


Παρασκευή 25 Ιουλίου 2008

ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ, ΜΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ, ΧΗΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΙΣΣΑ ΑΓΙΑ, ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Σήμερα, 25 Ιουλίου η Εκκλησία τιμά όχι μόνο την κοίμησι της Αγίας Άννης, αλλά και την μνήμη (μεταξύ άλλων αγίων) της Οσίας Ολυμπιάδος τής Διακόνου.
Μια γρήγορη ματιά στο συναξάριο της Αγίας μάς παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα ιστορική γυναικεία μορφή. Προτάσσω ότι είναι η πιο γνωστή Διακόνισσα της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, λαμπρή εκπρόσωπος ενός άδικα εξαφανισμένου εκκλησιαστικού θεσμού που είναι καιρός -20 χρόνια πέρασαν πια κι από το Διορθόδοξο Θεολογικό Συνέδριο της Ρόδου με την θετική του εισήγησι- να αναβιώση.
Κόρη επιφανών γονέων , πλούσια, αρκετά μορφωμένη, νέα, ωραία και έξυπνη. Παντρεύτηκε περι το 385 τον έπαρχο της Κωνσταντινουπόλεως Νεβρίδιο. Όμως ο γάμος της δεν ευτύχησε, καθόσον ο άνδρας της πέθανε μετά από λίγο (κατά τον συναξαριστή μάλιστα «Eις καιρόν γαρ οπού ήτον ακόμη παρθένος, απέθανεν ο ταύτης νυμφίος, όθεν έμεινεν ενταυτώ και παρθένος και χήρα η αυτή» (Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Γ´. Εκδόσεις Δόμος, 2005).
Η ίδια, όμως, την χηρεία της θεώρησε θεόσταλτο σημείο προς αφιέρωσι σε Αυτόν με έργα ασκήσεως και ευποιϊας. Στην συνέχεια γίνεται πιστή μαθήτρια και ακόλουθος του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, στον οποίο προσφέρει όλο τον πλούτο της , για να τον χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες της Εκκλησίας. Χειροτονήθηκε διάκονος από τον άγιο Νεκτάριο, πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κι έκτισε δικό της μοναστήρι στο οποίο θεοφιλώς έζησε.
« Όθεν και προς αυτήν ο θείος Xρυσόστομος έστειλε τας πολλάς εκείνας και μελιρρύτους του επιστολάς. Eις το τέλος δε της ζωής της εκοσμήθη η Oσία αύτη και με τον στέφανον της ομολογίας. Yπέρ γαρ της αληθείας, άδικον έλαβεν εξορίαν, όπου και τελειωθείσα η τρισολβία απήλθε προς Kύριον.» (Εκοιμήθη εν Νικομήδεια, το 408 ή κατ’ άλλους το 410)
Περισσότερα για την Οσία Ολυμπιάδα βλ. http://www.aegeantimes.gr/pigizois/BIBLIA/diakonisses_kef_Ε.htm

(Ως οπαδός του αντιεξουσιαστή μεγάλου Αγίου, δέχεται και αυτή εξορία και αυτό το γεγονός της εν εξορία αποδημίας υπογραμμίζει το δίστιχο στον συναξαριστή:
«Oλυμπιάς πεσούσα πατρίδος φίλης,
Προς την άνω χαίρουσα βαίνει πατρίδα.»)

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΠΟΣ ΠΑΡΑΙΝΕΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ
Όμως η Ολυμπιάς ήταν γνωστή και του ιδιαίτερα αγαπητού μου αγίου, του Γρηγορίου του Θεολόγου. Ήδη από την περίοδο 379-381 μ.Χ., όταν ο Γρηγόριος Αριανζηνός (:κατ’ εμέ – Ναζιανζηνός κατά τους Δυτικούς) βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη, είχαν συναντηθή.
Γνωρίζουμε επίσης ότι ο Γρηγόριος ήταν καλεσμένος στον γάμο της. Ταλαιπωρούμενος εκείνη την περίοδο από ασθένεια ο γέρων δεν ήταν δυνατόν να παρευρεθή και αντ’ αυτού της έστειλε ως γαμήλιο δώρο ένα ποίημά του.
Από αυτό το πολύστιχο (111 στίχοι σε δακτυλικό εξάμετρο!) μεστό παραινέσεων ποίημα (το αριθμούμενο ως 6ο από τα λεγόμενα «Ιστορικά έπη») προς την ονομαστή για τις αρετές της Ολυμπιάδα, μία έμμετρη σύνθεσι όπου συμπυκνώνεται η αντίληψι του πόντιου-Καππαδόκη Αγίου για την Γυναίκα και τις υποχρεώσεις της σε έναν χριστιανικό γάμο, επιτρέψτε μου να σταχυολογήσω (αποδίδοντας στην νεοελληνική) μερικούς στίχους.
Της απευθύνεται ως πνευματικός της πατέρας:
1-5 «Παιδί μου, τούτο, το ευγενές, εγώ, σου στέλνω δώρο
ο Γρηγόριος. Κι η συμβουλή η άριστη είναι η πατρική.
Ούτε το δεμένο με πετράδια χρυσάφι είναι στολίδι
για ευγενείς γυναίκες, Ολυμπιάδα, ούτε με θελκτικά ξεδιάντροπο
συνήθειο να χρωματίζεις την (όμορφη) βασιλική σου όψι…»
Δεν λείπουν οι στοχασμοί,
19 «Σε όλα παραμονεύει ο κόρος. Ο ακόρεστος πόθος (του έρωτα) είναι ο άριστος»
44 «Για τον πνιγμένο (στην στενοχώρια) άνδρα, η γυναίκα του απάνεμο λιμάνι»
81 «Γλώσσα απρόσεκτη βάζει συχνά σε κίνδυνο αθώους»
οι γενικές και πρακτικές συμβουλές,
9-10 «Νοιάσου για την σωφροσύνη και την θαυμαστή ομορφιά
Μέσα στα σκεπασμένα μάτια. Κι οι τρόποι σου τ’ ομορφότερο άνθος…»
12 «Να σέβεσαι πρώτα τον Θεό, μετά τον σύζυγό σου»
82 «Να σωπαίνης, καλύτερα, όταν σε βιάζει το πράγμα σε λόγια
παρά να μιλάς, όταν η περίστασι τον άκομψο λόγο αποκλείει»
ακόμα και εκείνες που αφορούν τις σαρκικές ορμές:
86 – 87 «Δέξου κι αυτό: μην έχης αδάμαστη την όρεξι της σάρκας
κι ούτε στο συζυγικό πάντα να δίνεσαι κρεβάτι. Πείθε τον άντρα σου
να τηρεί τις μέρες τις αγνότερες. Γιατί έτσι πρέπει…»
Για να κλείση το ποίημά του με μια ευχή για - τί άλλο; - ευτεκνία:
108 – 111 «Τώρα, λοιπόν, το ενθύμιο το έχεις. Κι αν θές ακόμα κάτι:
Να γίνης εύχομαι πολύκαρπο αμπέλι, για των παιδιών σου τα παιδιά.
Έτσι από περισσότερους, ο μέγας Θεός, θα γίνη να υμνείται.
Γι’ Αυτόνε και γεννιόμαστε, σ’ Αυτόνε κι από 'δώ αναχωρούμε».

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2008

CHESSBOXING? WHY NOT KUNG FU CHESS?

Στην φωτογραφία, στα δεξιά, ο πρώην παγκόσμιος Πρωταθλητής (κατηγορίας ελαφρών - βαρέων βαρών) του “ChessBoxing” («πρωτότυπος» συνδυασμός τρίλεπτων γύρων πυγμαχίας και τετράλεπτων γύρων Σκακιστικής παρτίδας -11 εν συνόλω), Frank "Anti Terror" Stoldt, ο οποίος πρωταγωνιστεί αρνητικά στην επόμενη παρτίδα με την οποία προσφάτως (05.07.08 στο Βερολίνο) εκθρονίστηκε από τον θώκο αυτού τού, για κάποιους, «γενναίου νεαρού αθλήματος» ("brave young sport".) :

UNA PARTITA DA UN RECENTE INCONTRO DI "CHESSBOXING":

(Ogni incontro prevede 11 round alternati tra boxe e scacchi; si puo’ perdere per knock out o per scacco matto )

Play chess online!



Όταν έγραφα για παραλλαγές τού παραδοσιακού Σκακιού στο Καταστατικό τού Συλλόγου μας, δεν εννοούσα βέβαια το νέο φρούτο τού «Σκακοπυγμαχείν», που το αντιλαμβάνομαι ως φυσιολογικό καρπό-έκτρωμα της εποχής μας. (Άλλωστε, μάλλον χαμένο χρόνο θεωρώ καί την απλή αναφορά σε ανάλογα εφήμερα φαινόμενα καί εγκληματική κατά του εαυτού μας ενέργεια την απόπειρα σφαιρικής ενημέρωσης γύρω από τα –μυριάδες- πολιτιστικά υποπροϊόντα που παράγει και πουλάει ο καπιταλιστικά παγκοσμιοποιούμενος νέος κόσμος μας ).
Επειδή όμως η ΕΣΟ, δια του ΔΣ, δηλώνει εγγράφως (στην πρόσφατη απόφασί –την οποία προσωπικά θεωρώ άδικη και προκατειλημμένη- της, να μην δεχθή την εγγραφή τού Σκακιστικού Τμήματος τού Πολιτιστικού Συλλόγου μας στην δύναμί της) ότι δεν αναγνωρίζει παραλλαγές του παραδοσιακού σκακιού, αναρωτιέμαι αν τον συγκεκριμένο τραγέλαφο του “ChessBoxing” τον γνωρίζει έστω ο …πρόεδρος της FIDE.
Δείτε και μόνοι σας:
Πηγαίνετε, σας παρακαλώ, στην σελίδα της chessbase http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=4744 και παρακολουθείστε (μέχρι τέλους) το βιντεάκι στο τέλος (κάτω μέρος) της σελίδας. [Δυστυχώς δεν το βρίσκω στο “U-Tube”, αλλά είναι το ίδιο].
Λοιπόν, να ρωτήσουμε κι εμείς, όπως η εν λόγω Ιστοσελίδα (η οποία σχολιάζοντας το επίμαχο βίντεο που σας προτείνουμε γράφει: «This match took place in Elista earlier this year. In his long and colorful career Kirsan Ilyumzhinov was also a boxer. In the above video the President of Kalmykia throws a total of about 45 punches (we counted!), while his very astute opponent counters with exactly two. Then Kirsan, who was the national chess champion at the age of 14, allows a friendly draw at the board (the referee shouts "nichia, nichia"). And yes, Evgeny, you can keep your job.. )
So what does the FIDE President think about all this?

Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

21 JULY 1969: DID WE GO OR NOT?


L' UOMO SULLA LUNA O NO?
MAN ON THE MOON?
Τι είδαμε 600,000,000 γήινοι εκείνη την ημέρα πριν από 39 χρόνια; Την αποθέωσι της ανθρώπινης διάνοιας δια της Επιστήμης ή μια καλοστημένη σκηνοθεσία από την «Μέκκα» του Χόλυγουντ; «Ένα μικρό – μεγάλο βήμα» ή μια τεράστια-τερατώδη συνωμοσία; Ή λίγο απ’ όλα;

Moon Landing Hoax - Wires Footage


‘ΠΗΓΑΜΕ’ Ή ΟΧΙ;

Κι αν πήγανε οι Αμερικάνοι,
Α. Γιατί δεν πήγανε κι οι Ρώσοι;
Β. Τί βρήκαν ή είδαν επι της Σελήνης;
Γ. Γιατί έχασαν τα …φίλμ;
Δ. Γιατί δεν ξαναπήγαν κι ούτε καν συζητάν να (ξανα)πάνε μετά από 40 σχεδόν χρόνια;
Ε. Μήπως πήγανε άλλη στιγμή, κι άλλα μας έδειξαν για λόγους εκλαΐκευσης (και ασφαλείας) "live"?
Υποψίες και μυστήρια σ' έναν κόσμο καθόλου (απο τους άρχοντές του) "αγγελικά πλασμένο"...
Apollo 11 press conference

Και μετά τον ...ενθουσιασμό και τον παλμό της προηγούμενης συνέντευξης, ας δούμε κι ένα ακόμη βιντεάκι που ξεχειλίζει απο ...ειλικρίνεια:
Neil Armstrong's cryptic speech


Τι πιστεύω εγώ;
(Αν και έχει μικρή σημασία) ομολογώ, ότι εγώ δεν εμπιστεύομαι ούτε φιλανθρωπικές (κατά δήλωσί τους) οργανώσεις. Και η ΝΑΣΑ νομίζω ότι περισσότερο με στρατιωτική, παρά με φιλανθρωπική οργάνωσι μου μοιάζει. Οπότε…
One Giant Spotlight For Mankind


Το
«ΤΙ ΕΣΤΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑ;»
παραμένει θλιβερά επίκαιρο.

Κυριακή 20 Ιουλίου 2008

20 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ! TURKISH INVASION OF CYPRUS: 34 YEARS........... CIPRO: UN PAESE DELL' U.E. CON 40% SOTTO OCCUPAZIONE TURCA

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
20 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974
TΟΝ ΑΤΤΙΛΑ (Ι & ΙΙ), ΤΟΥΣ ΗΘΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΛΟ!
L' INVASIONE TURCA IN CIPRO DOPO 34 ANNI RIMANE ANCORA
(COME LE BASI MILITARI INGLESI)...

TURKISH INVASION OF CYPRUS: 34 YEARS
"The Turkish invasion of Cyprus, launched on July 20, 1974, was a Turkish military operation against a coup which had been staged by the Cypriot National Guard against president Makarios III with the intention of annexing the island to Greece. The invasion came after more than a decade of sporadic intercommunal violence between the islands Greek Cypriots and Turkish Cypriots resulting from the constitutional breakdown of 1963. Turkey invoked its role as a guarantor under the 1960 Treaty of Guarantee in justification for it.[1]
Turkish forces invaded the island in two waves, occupying 37% of the island's territory in the north-east. The operation led to the widespread displacement of Cyprus' ethnic communities, dividing the island between a Turkish Cypriot north and Greek Cypriot south. In the aftermath, Turkish Cypriots declared a separate political entity in the form of the Turkish Federative State of Cyprus and by 1983 made a unilateral declaration of independence as the
Turkish Republic of Northern Cyprus, which was recognised only by Turkey. The United Nations continues to recognize the sovereignty of the Republic of Cyprus according to the terms of its independence in 1960. The conflict continues to overshadow Turkish relations with Greece and with the European Union". (WIKIPEDIA)

Map of Cyprus showing (left) the dividing line for partition as proposed by Turkey in 1965, and (right) the dividing line after the 1974 Turkish invasion of Cyprus.
The "Attila" Invasion of 1974
"Even if the Turkish Cypriot community did not exist, Turkey would not have left Cyprus to Greece..." -- Raouf Denktash (Leader of TMT terrorist organization)

1974: Turkey invades Cyprus
Thousands of Turkish troops have invaded northern Cyprus after last-minute talks in the Greek capital, Athens, failed to reach a solution.
Tension has been running high in the Mediterranean island since a military coup five days ago in which President Archbishop Makarios, a Greek Cypriot, was deposed.
The coup led to fears among the Turkish Cypriot community that the Greek-backed military rulers would ignore their rights and press for unification for Cyprus with Greece or enosis.
Archbishop Makarios became the republic's first elected president in 1959 only after agreeing to give up plans for a union with Greece.
A Turkish armada of 33 ships, including troop transporters and at least 30 tanks and small landing craft, has landed on the northern coast
…”
BBC NEWS

Οι Ποιητές μας λάθεψαν;
Στην Κύπρο την αέρινη
τη μακαρία γή
η αγνή ψυχή δεν έσβησε
και ζή και ζή και ζή!
Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ

«η Κύπρος είναι ένας τόπος όπου το θαύμα λειτουργεί ακόμη».
Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ

“Την Ελλάδα θέλομεν κι ας τρώγωμεν πέτρες”
...................................................................

Μια εφετινή σύμπτωσι:
2008 (Χθές - προχθές): Το ελλαδικό κράτος (μέσω ΕΡΤ) αναθέτει (?) την εκπροσώπησι της χώρας μας στην "Γιουροβίζιον¨για δεύτερη φορά (??) στον καλλιτέχνη με την γνωστή ...εθνική ευαισθησία, εκείνη του 1997, όταν με πρόσφατο το αίμα των μαρτύρων Ισαάκ και Σολωμού πήγε για ελλαδοτουρκική συναυλία ((στην πράσινη γραμμή …κατά του Αίητζ;) στην Κύπρο την 19η Μαΐου (μέρα εθνικής εορτής –μίσους- των ΚεμαλοαταΤούρκων) !
Κάποιοι δεν ξεχνάνε…

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

LA PRIMA PARTITA DEL “Le PALAMEDE” (1836). THE 1st CHESS GAME in “Le PALAMEDE” MAGAZINE

THE FIRST CHESS GAME in the “Le PALAMEDE” MAGAZINE
Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΤΙΔΑ ΤΟΥ «Le PALAMEDE»
LA PRIMA PARTITA DEL “Le PALAMEDE” (1836).
[Event "Correspondance 1834-6"]
[Site "Neos Palamedes"]
[Date "1835.??.??"]
[Round "1"]
[White "LONDON Club"]
[Black "PARIS Club"]
[Result "0-1"]
[ECO "C01"]
[Annotator "De la BOURDONNAIS + Alex Soilemesis"]
[BlackTeam "Boncour, Saint-Amant, Alexandre, Chamouillet"]

1. e4 e6 2. d4 d5 3. exd5 exd5 4. Nf3 Nf6 5. Bd3 c5 6. Qe2+ { Non una mossa buona.} Be7 7. dxc5 O-O 8. Be3 { Il Bianco vuole proteggere il pedone c5; pero' 0-0 era migliore.} Re8 9. Bb5 { Mossa cattiva; agevola il gioco del Nero.} Nc6 =/+ 10. Nd4 {Portando avanti il Cavallo, il Bianco pensa di guandagnare il pedone oppure costringere il Nero a delle mosse di difesa. Il seguito non lo giustifichera'.} Bxc5 {[Era buona anche la mossa 10. ...,CxCd4; p.es. 11. AxAd4,.Ad7; 12.AxA, DxAd7;13. 0-0, Axc5]} 11. Bxc6 ? {Se 11.Cxc6, allora 11. ...,Db6! il Nero riprendera' il pezzo con posizione migliore.} bxc6 12. c3 {Se 12.Cxc6, il 12..., Db6 guadagna un pezzo.} Bxd4 13. cxd4 c5 ! -/+ 14. Qd3 {Era un po' meglio 14.Dd2. [In realta' nulla canbia]} Qb6 15. O-O Ba6 16. Qb3 Qxb3 {[Lo stesso vittorioso, e forse piu' semplice era il 16..., AxTf1 -+]} 17. axb3 Bxf1 18. Kxf1 Ng4 ! 19. dxc5 Nxe3+ 20. fxe3 Rxe3 21. Nd2 Rae8 {[Alquanto buono era 21..., Rf8. Ad es. 22.b4, Ta8-e8 -+]} 22. b4 Rd3 23. Rxa7 ? {[x la mossa 23.Txa7? De La Bourdonnais scrive:] i Bianchi prendendo il pedone a7 e abbandonando il Cavallo, portano alla fine con un errore grave una partita mal giocata fin dal' inizio. Se pero' volevano resistere dovevano mantenere il loro Cavallo (...) [Via unica il 23.Cf3, Tb3 -/+, -+]} Rxd2 -+ 24. b5 Rxb2 25. b6 d4 26. b7 d3 27. Ra8 Kf8 -+ 0-1

Όπως είχαμε αναφέρη σχετικά σε λίαν πρόσφατη ανάρτησι, (http://neospalamedes.blogspot.com/2008/07/le-palamede.html ) θα προβούμε (Dio volendo) σε σειρά (αποτέλεσμα –όπως πάντα- προσωπικής μελέτης και έρευνας) δημοσιευμάτων, που αφορούν στο ομώνυμο με το Ιστολόγιο (και περιοδικάκι μας) φημισμένο ιστορικό Γαλλικό περιοδικό.
Για αρχή διάλεξα μια προδημοσίευσι (η αποδελτίωσι περιμένει από καιρό στο συρτάρι την συνέχισι τής έκδοσης του λαβωμένου περιοδικού μας…) με μέγιστο ενδιαφέρον, την πρώτη παρτίδα!


Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΤΙΔΑ ΤΟΥ «Le PALAMEDE»
Η πρώτη, λοιπόν, παρτίδα που δημοσιεύθηκε στο πρώτο σκακιστικό περιοδικό είναι μια παρτίδα αλληλογραφίας, και είναι σημαντική από πολλές πλευρές. Παρουσιάζεται με μορφή ιδιαίτερου άρθρου σε τέσσερις σελίδες (LE PALAMEDE, Revue mensuelle des Echecs, tome premiere, Paris 1836, p.14-17) υπο τον ελκυστικό τίτλο «Μια πρόκλησι δι’ αλληλογραφίας», άρθρο που υπογράφεται δια του αρχικού γράμματος D, το οποίο προφανώς αντιστοιχεί στον έναν (πρώτο στη σειρά) από τους δύο συντάκτες, De la Bourdonnais και J. Mery, του περιοδικού. Τα ονόματα παρουσιάζονται στο εκδοτικό αρχικό σημείωμα ( O.c. p. 7) όπου και πληροφορούμαστε ότι ο ίδιος ο De la Bourdonnais δηλώνεται ως υπεύθυνος εν γένει (“gerant responsable”).
Της παρτίδας προηγείται σύντομη εισαγωγή, στην οποία γίνεται μνεία για διεξαγωγή παρτίδων δι’ αλληλογραφίας στις χώρες της Ευρώπης εκείνων των καιρών. Ο De la Bourdonnais κάνει λόγο για ‘ατελείωτες παρτίδες’ (“interminables”) που παιζόντουσαν έως …θανάτου (κυρίως στην Ισπανία)! Σημειώνει επίσης ότι πολλές φορές αναγκάστηκε να διαψεύση πως δέχτηκε να συνεχίση μια παρτίδα τού Φιλιντόρ αρχινισμένη εξήντα (60) χρόνια πριν, αλλά πάντως δέχεται ότι στους φίλους τού σκακιού που ζουν απομακρυσμένοι λόγω των μεγάλων αποστάσεων, είναι αποτελεσματικό να παίζουν μέσω ‘ταχυδρομείου’.
Στην συνέχεια αναφέρεται στην Ίδρυσι ενός Συλλόγου μαζί με άλλους φίλους του σκακιού κάτω από την περίφημη παριζιάνικη καφετέρια “Café de la Regence” που τον ονόμασαν «Κύκλο Φιλιντόρ» (“Cercle de Philidor”), υπογραμμίζει μάλιστα πως αυτός ήταν ο Γ. Γραμματέας. Αυτός ο κύκλος των παρισινών σκακιστών, λοιπόν, απηύθυνε πρόκλησι στους Άγγλους μαίτρ ενός «κλάμπ» του Λονδίνου που ο De la Bourdonnais δεν προσδιορίζει περαιτέρω, αλλά συμπληρώνει ότι οι Γάλλοι άφησαν στους αντιπάλους τους να συμφωνήσουν για το ποσό του στοιχήματος.
Η πρόκλησι μετά από καθυστέρησι έγινε τελικά αποδεκτή, και συμφωνήθηκε να είναι ένα «μάτς» δύο παρτίδων. Την πρώτη αυτή παρτίδα που διήρκησε σχεδόν δύο χρόνια δημοσιεύει ο De la Bourdonnais πρώτη πρώτη στον «PALAMEDE», σημειώνοντας μάλιστα πως η δεύτερη είναι εν εξελίξει και ότι οι Γάλλοι ήδη πάνε πολύ καλά.
Μία παραδοξότητα που συνοδεύει αυτήν την παρτίδα είναι ότι οι Άγγλοι είχαν τα μαύρα, αλλά οι Γάλλοι τούς έδωσαν το δικαίωμα στην πρώτη κίνησι χωρίς αλλαγή χρώματος! Στο περιοδικό μας, ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ, θα δημοσιεύσουμε πιστά και αυτήν την λεπτομέρεια. Εδώ, όμως, για λόγους πρακτικούς αναγκαζόμαστε να την αναδημοσιεύσουμε στην «νόμιμη» εκδοχή της, αφού άλλωστε και στην ουσία δεν αλλάζει τίποτε.
Να σημειώσουμε επίσης για την σημειογραφία, πως το θρυλικό περιοδικό είχε ως σύστημα γραφής παρτίδων υιοθετήση (από την βαριά σκιά του Φιλιντόρ) το δύσχρηστο ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟ (έτσι αντί 1. …, ε5 διαβάζουμε: «1 Μαύρα. Το πιόνι τού Βασιλιά, δύο βήματα»!).
Ο De la Bourdonnais ως πρώτος αναλυτής σκακιστικού περιοδικού παρεμβαίνει 8 φορές στην παρτίδα και σχολιάζει λιτά, αλλά με εντυπωσιακά εύστοχη σκακιστική κρίσι, κινήσεις σε υπομνηματισμό στο κάτω μέρος της σελίδας.
Τους πεσσούς της γαλλικής πλευράς καθοδηγούσε τετραμελής ομάδα παικτών αποτελουμένη από τους Boncour, Saint-Amant, Alexandre, Chamouillet.


Play chess online!


Αυτή λοιπόν είναι η πρώτη καταγεγραμμένη παρτίδα στον γαλλικό «ΠΑΛΑΜΗΔΗ», μια παρτίδα που συνιστά και την πρώτη επίσημη εμφάνισι του ανοίγματος της Γαλλικής Άμυνας. Μια λεπτομέρεια που την είχε εν μέρει υπ’ όψιν του ο Σιαπέρας, όταν έγραφε στο μνημειώδες βιβλίο του «Η ονομασία του ανοίγματος προήλθε μετά από το μάτς δι’ αλληλογραφίας (1834-5) Λονδίνο – Παρίσι…» (Τριαντάφυλλος ΣΙΑΠΕΡΑΣ,Το Σκάκι, πλήρης ανάπτυξις της θεωρίας και η πρακτική της εφαρμογή, Αθήναι 1975, σ. 292).

Copyright © 2008 Νέος Παλαμήδης < Αλέξανδρος Σοϊλεμέζης

Πέμπτη 17 Ιουλίου 2008

ΑΝΥΠΟΦERTα ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΛΑΘΗ & 1 αΝΕΤη ΠΡΟΤΑΣΙ

Αν κάποιος φορολογούμενος πολίτης σκέφτεται ότι η κρατική επιχείρησι ΕΡΤ
υποχρεούται να σέβεται ή ακόμα περισσότερο να προστατεύη την ελληνική γλώσσα, το ανώτατο αυτό πνευματικό αγαθό τού λαού, μάλλον αυτός ο πολίτης εν τη καλοπιστία του θα ονειροβατή.
Στους μεν υποτιτλισμούς και στην ομιλία των παρουσιαστών τής (θεωρούμενης από πολλούς …υψηλού επιπέδου) κρατικής τηλεόρασης ως γνωστόν δεν σπανίζουν - μαζί με συγγνωστά τυπογραφικά λάθη και - φαινόμενα νεοελληνικής γλωσσικής εκβαρβάρωσης:
Ανελλήνιστες εκφράσεις, ατονικό σύστημα, νεολογισμοί, "σαρδάμ" και κοτσάνες (ειδικά από τηλεσχολιαστές, συμπαρουσιαστές και καλεσμένους αθλητικών εκπομπών) είναι τόσο συχνά, που σχετική σχολαστική έρευνα θα εξαντλούσε και τον πιο φιλόπονο ερευνητή.


Κάποια στιγμή θα επανέλθω για το προκλητικό (ΓΙΑ ΚΡΑΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ) φαινόμενο γλωσσικής διάβρωσης με την προώθησι της ξενοκρατίας στην γλώσσα των νεοελλήνων. Άλλη φορά, επίσης, θα σχολιάσω την από χρόνια κατάργησι της ελληνικής (υπερ –κυρίως- της ΑΓΓΛΙΚΗΣ) στους ηλεκτρονικούς τίτλους μετάδοσης αθλητικών αγώνων (Ονομασία εθνικών ομάδων, στατιστικά αγώνος κλπ. Ειδικά η γλώσσα τηλεσχολιαστών – δημοσιογράφων περί την καλαθόσφαιρα ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΚΡΑΤΕΙΤΑΙ).


Προς ώρας ένα μόνο δείγμα γραφής από τίτλους ΕΚΠΟΜΠΩΝ από το χθεσινό τηλεοπτικό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΤ 1και ΝΕΤ

ΤΕΤΑΡΤΗ 16.07.08
NET

10.00 Replacements
10.30 Buzz light year of star command
11.30 Mighty Ducks
19.30 PRE GAME
21.30 PRE GAME

ΕΤ1

08.00 STANLEY
08.30 Micky Mouse CLUBHOUSE
10.00 The Biography Channel
11.00 The History Chanell
01.15 Crime and Investigation NETWOTK


Εν πάση περιπτώσει θα ήταν επικίνδυνα αφελές να πιστέψουμε πως η ελλαδική Κρατική Τηλεόρασι θα έπαιζε τον ρόλο προασπιστή τού γλωσσικού μας αισθήματος επειδή έχει πανεπιστημιακούς συμβούλους ή και επαγγελματικούς συνεργάτες καθηγητές γλωσσολογίας.
Αντίθετα, επειδή ακριβώς το διαμορφώνει (το γλωσσικό αισθητήριο του λαού μας) σε ικανό ποσοστό, πρέπει όλοι μας, ειδικά όσοι ανησυχούμε για τις δημοκρατικές κατακτήσεις αυτού του λαού, αλλά και τα συνταγματικά μας δικαιώματα, να έχουμε απαιτήσεις από τους από εμάς μισθοδοτούμενους Διοικητικούς και μή υπαλλήλους της.

Βεβαίως, οι νεολογισμοί (και τα εν γένει λάθη περι την γλώσσα) των ανθρώπων τής ΕΡΤ μπορεί να είναι και από ασχετοσύνη.

Δύο χθεσινά (16.07.08) παραδείγματα :

Α΄. Νεολογισμός:
Στον τίτλο απογευματινής εκπομπής της ΕΤ1 «ΜΝΗΜΕΣ – ΠΑΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ», η χρήσι της λέξης «παλαιογραφία» αντί για την μοναδική σημασία τού επιστημονικού όρου, ως «τον φιλολογικό κλάδο που ασχολείται με την μελέτη της γραφής μιας γλώσσας και των ΓΡΑΠΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΠΟΧΩΝ » προσφέρεται εκβιαστικά με την (ανύπαρκτη) σημασία της αναφοράς σε παλαιότερες κινηματογραφικές/τηλεοπτικές παραγωγές, ταινίες, εκπομπές, ερμηνείες κττ.
Β΄ Κοτσάνα (ψευτοκαθαρευουσιάνικης επίδειξης):
« Πόντος : τριάκοντα ένας » ! (ΝΕΤ, τηλεσχολιαστής – ‘basketoλόγος’)

ΠΡΟΤΑΣΙ:
Ή ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ και ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (που μεταξύ άλλων σημαίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΙ εκπομπών, ταινιών ή διαφημίσεων ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ π.χ. της ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ)
Ή
ΚΑΤΑΡΓΗΣΙ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ
(ΜΕΣΩ της ΔΕΗ) ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ (αφού έχει από χρόνια εξυπηρετήση τα κόμματα εξουσίας για προσλήψεις εργαζομένων με κριτήριο την κομματική ταυτότητα) ΣΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΟΥ:
1. Προβάλλεται η κυβερνητική ή και άλλη ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ προπαγάνδα.
2. Έχει συμβόλαια ( με διαφημιστικές επιπτώσεις) με πολυεθνικές τύπου ΝΤΙΣΝΕΥ.
3.ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ (Όχι μόνο ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ τύπου ΟΠΑΠ, αλλά ΚΑΙ ποικίλων ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ελληνικών και ξένων συμφερόντων)

4.ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ (ΚΑΙ) ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ (“Αγαπημένο μου T-Shirt”, Plus TV (Prisma, Cine, Sport), Eurovision κλπ.
[Ά!, και για να μην ξεχνιόμαστε (με τον λόγο των τηλεσχολιαστών τής ΕΡΤ:
Το αυριανό μάτς της εθνικής μπάσκετ είναι «του γουίν ορ ντάι»...]

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

“Ο ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ": ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ. “LE PALAMEDE”, THE FIRST CHESS MAGAZINE IN THE WORLD. LE PALAMEDE; 1ma RIVISTA MONDIALE

“LE PALAMEDE”: LA PRIMA RIVISTA MONDIALE PER GLI SCACCHI

Στην Ιδρυτική Συνάντησι (20.05.07) του Συλλόγου μας, αλλά και στην ομιλία μου κατά την κοπή της βασιλόπιττας εφέτος (27.01.08) είχα την ευκαιρία ενώπιον των μελών, αλλά και φίλων να αναφερθώ στην σημασία των ονομάτων για μάς, όπως και για την προσωπική μου αγάπη για την κληρονομιά τού ήρωά μας, του Παλαμήδη.
Μεταξύ άλλων όμορφων πραγμάτων που αφορούν τον ήρωα-προστάτη μου, ανέφερα –επιγραμματικώς- την τύχη που είχε η φήμη του στην ύστερη αρχαιότητα, στον ρωμαϊκό κόσμο, αλλά και στον μετέπειτα ευρωπαϊκό πολιτισμό. Περιορίστηκα σε δύο γεγονότα σταθμούς: το όνομά του στον κύκλο του μεσαιωνικού επικού μυθιστορήματος του Τριστάνου (& της Ιζόλδης) και βέβαια στον εγκαινιασμό της Παγκόσμιας Σκακιστικής βιβλιογραφίας με την έκδοσι του πρώτου σκακιστικού Περιοδικού στον κόσμο, το οποίο, φυσικά, φέρει το όνομά του!
Δεν χρειάζεται, λοιπόν, φαντασία για να καταλάβη κάθε αναγνώστης του περιοδικού του Συλλόγου μας τον λόγο για τον οποίο επιλέχθηκε το όνομα «ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ» καί για το περιοδικό μας. Στο δεύτερο μάλιστα τεύχος του «Νέου Παλαμήδη» μας, γράφαμε κατά λέξι: «…Υπ’ αυτήν την επεξήγησι θεωρούμε ότι αιτιολογείται επαρκώς η επιλογή τού συγκεκριμένου ονόματος για το έντυπό μας. Άλλωστε, πολλοί αποδίδουν κάποια βάσι στο περιεχόμενο του Λατινικού ρητού : “NOMEN EST OMEN” (= το όνομα είναι οιωνός), ενώ κάποιοι, σαν τον υπογράφοντα εμπνευστή τής επωνυμίας “Νέος Παλαμήδης”, εξακολουθούν να αποδίδουν σημασία στα Σύμβολα και, μ’ αυτήν την έννοια, πιστεύουν και στην δύναμι του ονόματος…» (τεύχος 2, Ιανουάριος 2008, σελ. 10).
Τα ίδια, βεβαίως, ισχύουν καί για το παρόν Ιστολόγιο (καί για την Ιστοσελίδα που, δυστυχώς, είναι –ακόμα!?- «υπο κατασκευήν»).
Έχω την τύχη να διαθέτω στην προσωπική μου βιβλιοθήκη (μαζί με κάποια εκατοντάδα/-ες ξενόγλωσσων σκακιστικών τίτλων βιβλίων καί κάποια αντίτυπα παλαιών και νέων περιοδικών, ανάμεσα στα οποία δεν θα μπορούσε να λείπη ολόκληρη η σειρά του περιοδικού με το θρυλικό -και σεβάσμιο από εμέ- όνομα.
Από τις σελίδες λοιπόν του μικρού μας περιοδικού θα επιχειρήσω –πρώτα ο Θεός!!- να μεταφέρω στους αγαπητούς αναγνώστες του κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα, κατά την προσωπική κρίσι και το γούστο μου, θέματα από το εν πολλοίς άγνωστο –λόγω και της παλαιότητάς του- γαλλικό πρωτοποριακό έντυπο.
Αποσπάσματα ή και περιλήψεις (εν είδει ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ) θα φιλοξενώ, φυσικά, καί στο παρόν Ιστολόγιο για τους αγαπητούς φίλους – επισκέπτες.

Δυό λόγια για την ταυτότητα του “LE PALAMEDE”:
Το περιοδικό «Ο ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ», εκδόθηκε το 1836 στο Παρίσι.
Ήταν μηνιαίο εκδιδόμενο κατά την 15η κάθε μηνός, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 1836. Πρώτοι του εκδότες ο μέγας Ντε Λαμπουρντοναί (άτυπος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην εποχή του) και ο J. Mery, και με μια διακοπή τερμάτισε την έκδοσί του κατά το 1845.
Εντυπωσιακή η θεματογραφία του: σκακιστικά νέα, ιστορία τού σκακιού, σκακιστική θεωρία, ανοίγματα, σχολιασμένες παρτίδες, ασκήσεις, προβλήματα, σπουδές, μαθήματα αρχαρίων, αλλά και σκάκι δι’ αλληλογραφίας, σκακιστική λογοτεχνία, και ακόμα τεχνικά παίγνια, όπως το μπρίτζ, το τάβλι και το μπιλιάρδο!
[Φαντάζομαι ότι το τελευταίο είναι κάτι που ίσως ενοχλήση κάποιους στο τρέχον ΔΣ της ΕΣΟ, οι οποίοι απέρριψαν την αίτησι εγγραφής μας: ενός σκακιστικού τμήματος συλλόγου με το καλύτερο φυτώριο σχολικού σκακιού στη Εύβοια -2ο στην περιοχή τής ΤΕΣΣΑΣ- με σαράντα (40 τουλάχιστον) υποψήφιους αθλητές, με Ιστολόγιο και Περιοδικό και με 4 ήδη –συνεχόμενες- ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ διοργανώσεις Ομαδικού Σχολικού Σκακιού στην Χαλκίδα από τα μέλη του, με αιτιολόγησι-πρόφασι(;) ότι το Καταστατικό τού ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ-Αθλητικού Συλλόγου μας, «συγχέει» (σε …ένα του από τα άρθρα περι των σκοπών) –δήθεν- το σκάκι με άλλα «παιχνίδια» σαν το Μπρίτζ και το «Σουντόκου»].

Αυτά, ως πρόγευσι για συνέχεια!

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

ΘΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. ΚΑΛΥΜΝΟΣ 2007. INAUGURAL IN-COUNTRY STUDY PROGRAMM, Kalymnos 2007”

PROGRAMMA D’ INSEGNAMENTO DI LINGUA E CULTURA NEOGRECA, A KALYMNOS 2007
Έχουμε ακούσει για εκατοντάδες προγράμματα από διάφορους φορείς - και ιδιαίτερα εκπαιδευτικούς - να «τρέχουν», κυρίως τα τελευταία 10 χρόνια, στην χώρα μας.
Εκπαιδευτικά προγράμματα από την Πρωτοβάθμια έως την Τριτοβάθμια Εκπ/σι, με ποικίλες ονομασίες ( «Αγωγής υγείας», «Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης», ανταλλαγών, γλώσσας, πολιτισμού, φιλοξενίας παλιννοστούντων ή αλλοδαπών μεταναστών κλπ) αξιοποιούν θετικά ή, άλλοτε, διασπαθίζουν ανωφέλετα τα αντίστοιχα προβλεπόμενα από τους αρμόδιους κρατικούς ή και διακρατικούς φορείς κονδύλια της Ε.Ε. με τις επι μέρους επιδοτήσεις.
Μοναδική πραγματικά η ιδιαιτερότητα του Προγράμματος που με την επωνυμία «ΘΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΚΑΛΥΜΝΟΣ 2007» [“INAUGURAL IN-COUNTRY STUDY, Kalymnos 2007”] πραγματοποιήθηκε πέρυσι, εγκαινιαζόμενο μάλιστα ακριβώς έναν χρόνο πριν από σήμερα!
Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού σε φοιτητές Πανεπιστημίων τής Αυστραλίας, το οποίο «έτρεξε» στην Κάλυμνο το περασμένο καλοκαίρι από 9 έως 27 Ιουλίου υπο την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, και με χορηγία της Γ.Γ. Αποδήμου Ελληνισμού υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Ντάργουιν (Charles Darwin University) και τον Δήμο Καλυμνίων…
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν το μεθοδολογικό πλαίσιο:
Κατά την διάρκεια των 3 εβδομάδων της παραμονής τους στο νησί των σφουγγαράδων οι 25 περίπου φοιτητές (από 2 Αυστραλιανά Πανεπιστήμια, Αδελαΐδος και Ντάργουιν) εκαλούντο όχι μόνον να παρακολουθούν εντατικά μαθήματα ελληνικής γλώσσας (70 συνολικά ωρών), αλλά και να εκπονήσουν έρευνα η οποία θα οδηγούσε σε παραγωγή πολυμεσικού υλικού εστιασμένο μέσα σε ένα από τα εννέα γλωσσικά θεματικά πεδία (το οποίο είχαν ανα δύο ή τρείς την υποχρέωσι, αλλά ελεύθερα, από την έναρξι να επιλέξουν ) του Προγράμματος: Τοπική Ιστορία, Παιδεία, Τέχνες, Σπογγαλιεία και Σφουγγαράδες, Παράδοσι, Οικονομία, Τουρισμός, Καθημερινός Βίος, Διατροφικές συνήθειες - Κουζίνα, Μετανάστευσι.
Αυτή ακριβώς η ενσωμάτωσι των νέων τεχνολογιών στην διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, καθώς και το γεγονός ότι οι γλωσσικές σπουδές των φοιτητών στο εντόπιο αυτό περιβάλλον θα αναγνωρίζονταν ως 6μηνιαίο μάθημα από τα Πανεπιστήμιά τους, ήταν το ισχυρό χαρτί για την υλοποίησι του πρωτοποριακού αυτού προγράμματος. Δυο-τρία, τουλάχιστον, σχετικά προγράμματα γνωρίζω ανα την επικράτεια. Ένα μάλιστα από αυτά, το πιο γνωστό (εκείνο του θερινού σχολείου γλώσσας της Θεσσαλονίκης) επι δεκαετίες λειτουργεί συμβάλλοντας στην εκπαίδευσι των αλλόγλωσσων φοιτητών και πτυχιούχων και δή στην στελέχωσι των νεοελληνιστών των πανεπιστημίων της Ιταλίας, αλλά κανένα δεν έχει αυτό το υπερσύγχρονο χαρακτηριστικό στην μεθοδολογία διδασκαλίας της ελληνικής και την ένταξι σε ακαδημαϊκό πλάνο σπουδών.
Οι αλλόγλωσσοι λοιπόν φοιτητές, πράγματι, με το υλικό που συγκέντρωσαν παρήγαγαν ηλεκτρονικό-πολυμεσικό κείμενο που χαρακτηρίζονταν απο την συλλειτουργία γλωσσικού κειμένου, φωτογραφίας, εικονοληψίας ( “video”) και ήχου.
Βασική προϋπόθεσι, βέβαια, σε όλες τις φάσεις της ερευνητικής προετοιμασίας των
φοιτητών ήταν η χρήσι της νεοελληνικής.
Και αν η γλώσσα επικοινωνίας ήταν αυτονόητο να ζητείται από τους ξένους φοιτητές να είναι η ελληνική, η υποχρέωσί τους να χρησιμοποιήσουν την διδασκόμενη σ΄ αυτούς ξένη γλώσσα όχι μόνο στην φάσι τής σύνθεσης των εργασιών τους, αλλά και στην ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΙ της τελικής εργασίας στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ, εφάνταζε πραγματικός άθλος.
Και όμως οι φοιτητές μας ανταποκρίθηκαν με επιτυχία (φυσικά, ο καθένας ανάλογα με το επίπεδο και την ικανότητά του) στο δύσκολο αυτό εγχείρημα, και μάλιστα παρουσίασαν το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους δημόσια, στο τέλος τού προγράμματος (Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2007, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Καλύμνου «Οι Μούσες»), παρουσία των τοπικών ΜΜΕ και κοινού!
Οι στόχοι που έθεσε ο συντονιστής τού Προγράμματος Γεώργιος Φραζής με τους συνεργάτες του (: Πανεπιστημιακοί καθηγητές και ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό από τρία ελληνικά Πανεπιστήμια,: Αθηνών, Θεσσαλονίκης και, κυρίως, Αιγαίου) υλοποιήθηκαν σε απρόσμενα υψηλό –για εγκαινιαστικό έτος- βαθμό.
Ο Δρ Γεώργιος Φραζής, Λέκτορας στο πανεπιστήμιο Flinders της Αδελαΐδος, Καλύμνιος την καταγωγή εκπαιδευτικός χρόνια αποσπασμένος στην Ωκεανία, είναι ο αληθινός εμπνευστής και η ψυχή τού αξιοθαύμαστου αυτού εγχειρήματος.

{Η ιδιαίτερη πατρίδα του (στα πρόσωπα των απλών ανθρώπων που τον σταματούν πρόσχαρα στον δρόμο για να τον σταματήσουν) ήδη του το αναγνωρίζει.}
Αυτός είχε το Όραμα. Το αναζωπύρωσε με το πάθος του. Το υλοποίησε με την άοκνη μεθοδική του προσπάθεια.
Συντονισμένες προσπάθειες 4 (!) ετών (μαραθώνιες συσκέψεις, τεράστιος όγκος αλληλογραφίας, αλλεπάλληλα ταξίδια και πάνω απ’ όλα μακρά οργανωτική και εκπαιδευτική προετοιμασία) του Γ. Φραζή με την Ελληνική Κοινότητα στο μακρινό Ντάργουιν και στο εκεί Πανεπιστήμιο (Charles Darwin University), οδήγησαν στην εξεύρεσι νομικής εδραίωσης, πολιτικών στηριγμάτων, χορηγών και Πανεπιστημιακών συνεργασιών.
Αξιοποίησε ιδιοφυώς ειδική συμφωνία που προβλεπόταν από την προ ετών αδελφοποίησι των πόλεων της Καλύμνου και του Ντάργουιν, και κατάφερε να αντιμετωπίσει επιτυχώς έναν ωκεανό γραφειοκρατικών και μη λεπτομερειών.
Όλοι –ακόμα και τώρα- αναρωτιούνται για το μυστικό της επιτυχίας του. Η απάντησι δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενική. Εγώ θα έλεγα: μεταφυσική.
Ο Γ. Φραζής, το Νησί του, την Πατρίδα του, την Γλώσσα και τον Πολιτισμό της τα αγαπάει πολύ. Μα πάρα πολύ. Και η Αγάπη κάνει τα θαύματα.
Για ένα μικρό θαύμα μιλάγαμε τόση ώρα…

Εύσημα αρμόζουν και στους δύο άνδρες τής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον (γεμάτο πάθος και καλύμνικη φιλοξενία) Δήμαρχο, κ. Γιώργο Ρούσσσο και τον (ακούραστο και εξαίρετου ήθους) Αντιδήμαρχο Καλυμνίων κ. Φίλιππο Χριστοδούλου, [το ότι αμφότεροι υπήρξαν εκπαιδευτικοί λειτουργοί ίσως εξηγεί τον ζήλο και την αμέριστη υποστήριξι στο πρόγραμμα], αλλά και την πολιτική εξουσία που στο πρόσωπο του Υφυπουργού Εξωτερικών κ. Βαληνάκη Ιωάννη, απέδειξε ότι υπάρχουν ακόμη οάσεις ευαισθησίας και προσφοράς στον δοκιμαζόμενο από ανυποληψία πολιτικό κόσμο.

Στον ευγνωμόνως υπογραφόμενο μένει η μεγάλη τιμή τής συμμετοχής στο πρωτοποριακό αυτό εγχείρημα με τις μικρές, ίσως (αρχικά), αλλά αδιαμφισβήτητα ΕΘΝΙΚΕΣ διαστάσεις.





Αλέξανδρος Σοϊλεμέζης