Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΜΙΑ ΣΚΕΨΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΦΕΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (συνεργασία Κ. Γαβριήλ). A THOYGHT ON THIS YEAR’S CHRISTMAS DAY (by K. G.)

ΜΙΑ ΣΚΕΨΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΦΕΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (συνεργασία Κ. Γαβριήλ).
A THOYGHT ON THIS YEAR’S CHRISTMAS DAY (by K. G.) and a Video

Η συνειδητοποίησι οτι ο Ιησούς Χριστός είναι ο αίρων την αμαρτία του κόσμου, και οτι μέσα σε εκείνο το "του κόσμου" είμαστε κι εμείς και οι όποιες μέλλουσες γενεές των ανθρώπων, συγκλονίζει τον φίλο, συνάδελφο και συνεργάτη Κωνσταντίνο και αυτός μας προσφέρει το παρακάτω γεμάτο ευγνώμονα στοχασμό κείμενό του:


ΤΙ ΠΑΤΕΡΑΣ !!!
Με αφορμή κάτι που είπε ο π. Ανδρέας Κονάνος , ότι δηλαδή όταν σταυρώθηκε ο Χριστός το έκανε για τις αμαρτίες και των προηγουμένων αλλά και των επομένων ανθρώπων έως τη δευτέρα παρουσία , ήρθαν αλλεπάλληλες σκέψεις στο μυαλό μου . Όχι ότι είπε κάτι που δεν ξανακούστηκε ποτέ , αλλά είναι ορισμένες φορές που ακούς κάτι ειπωμένο με έναν τρόπο , που σε κάνει να συνειδητοποιήσεις κάτι ,που ενώ το γνώριζες , εκείνη τη στιγμή σου προκαλεί εσωτερική δόνηση , κατά Θείο ίσως τρόπο.
Έρχονται Χριστούγεννα σε λίγες ημέρες και το μυαλό μου χωρίς να το θέλω πηγαίνει σε όλη την επίγεια διαδρομή του Κυρίου μας . Γεννιέται από γυναίκα παρθένο , η οποία ακόμη και μετά τη γέννηση του βρέφους παραμένει αδιάφθορη . Ο παρθενικός υμένας παραμένει άθικτος !!! Απορώ κι εξίσταμαι , όπως είπε και ο αρχάγγελος Γαβριήλ όταν της ανήγγειλε το ευχάριστο γεγονός της συλλήψεώς Του .
Έρχεται με σκοπό να πάθει. Να βασανιστεί , να σηκώσει στο κορμάκι Του τη βρωμιά όλων των ανθρώπων . Εκείνων προ του ερχομού του αλλά και μετά από αυτόν , έως ότου ξαναρθεί . Κάθε δική μας αμαρτία προκαλεί σε Εκείνον πόνο κι ας μη βρίσκεται εδώ σήμερα εν σώματι . Επάνω στο σταυρό κομμάτι αυτού του πόνου αποτελεί και μία δική μου αμαρτία . Μια αμαρτία που εγώ κάνω σήμερα . Γεννιέται και σταυρώνεται προκαταβολικά για κάτι που εγώ θα έκανα 2000 περίπου χρόνια μετά .
Ξεπλένει με το αίμα Του τη δική μου ακαθαρσία εκ των προτέρων . Μου δίνει σήμερα μέσα από τη Θεία Λειτουργία να καταλάβω ότι γεννιέται σήμερα για μένα τον Κώστα , σταυρώνεται και κάθε τι που έκανα εγώ από την τελευταία φορά που εξομολογήθηκα μέχρι τώρα που θέλω να κοινωνήσω , τον πονάει αφάνταστα .Όσο εύκολα πέφτω εγώ στην αμαρτία , τόσο πρόθυμα Εκείνος γεννιέται και σταυρώνεται για να μου την ξεπλύνει . Πολύ δε μου πέφτει ένας ολόκληρος Θεός να ασχολείται μαζί μου ; Εδώ μια χάρη ζητάς από κάποιον να σου κάνει κι εκείνος ενδέχεται να σου δείξει τα δόντια του , να σε αγνοήσει και πολλά άλλα … Κι έρχεται ο Μέγιστος και παίρνει τη μορφή μου για να καθαρίσει εμένα αντί αυτό να το κάνω εγώ .
Αντί , δηλαδή , Εκείνος να σταυρώσει εμένα για τις αμαρτίες μου , ώστε να ξεχρεώσω σταυρώνεται Αυτός κι εγώ «την περνάω ζάχαρη» που λένε …

Βέβαια θα πει κανείς , «οι δοκιμασίες , οι αρρώστιες, οι αδικίες , οι αχαριστίες των άλλων προς εμάς , οι κακουχίες , δεν είναι για εμάς ένα μαρτύριο το οποίο «ξεπλένει» τις αμαρτίες μας ; »
Η απάντηση είναι ΟΧΙ . Χωρίς τη δική Του θυσία οι δικές μας προσπάθειες δε θα είχαν αντίκρισμα . Θα ήταν σα να εργαζόμασταν σε κάποια εργασία , αλλά στο τέλος του μήνα δε θα παίρναμε μισθό.

Να πω και κάτι άλλο όμως . Τα βάσανα αυτής της ζωής όταν έχουν μέσα τους Χριστό μετουσιώνονται σε ευχάριστες ενασχολήσεις . Ξέρει Εκείνος σαν πατέρας και σαν εκπαιδευτικός τι είμαστε ικανοί ο καθένας ξεχωριστά να κάνει και αυτό μας δίνει .
Επομένως όταν γνωρίζουμε ότι μας προκύπτει κάτι που από πριν ξέρουμε ότι μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε , τι άγχος και σε ποια στενοχώρια αξίζει να περιέλθουμε ; Έρχεται ο Χριστός και βάζει ένα «Χ»( εκ του ΧΡΙΣΤΟΣ ) πάνω σε αυτά και με θαυμαστό τρόπο γίνονται Χάρμα . Αλλάζουν μορφή !!!
Δε θα θέλαμε να ξέρουμε ( αν και μας το έχει αποκαλύψει σε πολλά σημεία της Γραφής με αποκορύφωμα την Αποκάλυψη στον Ιωάννη ) τι θα μας περίμενε αν δε σαρκωνόταν ο Θείος Λόγος , δε σταυρωνόταν και δεν ανασταινόταν.

Αν υπήρχε τρόπος να μας έδειχνε ο Κύριος δίπλα - δίπλα στα «βάσανα» αυτής της ζωής , τις θλίψεις και τα βάσανα της επόμενης χωρίς το γεγονός της ελεύσεώς Του , είμαι σίγουρος πως κάθε στιγμή θα Τον δοξάζαμε που μας αξίωσε τέτοιας τιμής . Που μας αξίωσε αυτών των μηδαμινών δυσκολιών της παρούσης ημέρας .
Τι ΠΑΤΕΡΑΣ !!!


Γαβριήλ Κωνσταντίνος
Καθηγητής Φυσικής
Διασώστης

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ: Greek Orthodox Christian Chant (1/2)

Δεν υπάρχουν σχόλια: