Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

ΕΝΑ ΣΤΕΡΕΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΚΑΚΙ! UN STEREOGRAMMA IN TEMA GLI SCACCHI

ΠΕΣΣΟΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΙ

Η εικόνα που φιλοξενούμε στ’ αριστερά του κειμένου της σημερινής ανάρτησης, δεν είναι μια συνηθισμένη φωτογραφία. Πρόκειται για μια επεξεργασμένη εικόνα που αποδίδει στερεοσκοπικά μια σύνθεσι με θέμα πεσσούς επι σκακιέρας.

Τα στερεογράμματα όπως το λέει και το όνομά τους είναι κατασκευασμένες εικόνες με ειδικό τρόπο ώστε να αποδίδουν κατα το φαινόμενο του στερεοσκοπίου (ένα όργανο που επινοήθηκε από τον Άγγλο επιστήμονα και εφευρέτη Charles Wheatstone - ήδη το 1838!) τρισδιάστατα σχεδιασμένα θέματα.

Για τα γοητευτικά στερεογράμματα (την οπτική απάτη και την ψευδαίσθησι του βάθους) θα επανέλθουμε διεξοδικότερα. Τώρα, απευθυνόμενοι στους μυημένους, περιοριζόμαστε σ’ αυτό το σκακιστικό δείγμα, ως προανάκρουσμα.

1 σχόλιο:

antiproedros είπε...

ΤΟ ΕΙΔΑ !!

Ωραίο είναι !
Εφάρμοσα το "αλλίθωρο κοίταγμα" στο κέντρο της εικόνας.

Έχω ψάξει κι' εγώ τα στερεογράμματα, και.. έχω φτιάξει και δικά μου, με μιά τεχνική επεξεργασίας φωτογραφιών που ανακάλυψα στο Ίντερνετ.

Έχω κάνει στερεόγραμμα, ακόμα και.. σκίτσο δικό μου, μιάς κοπέλλας που κάθεται σε μιά καρέκλα δίπλα στον τοίχο. Και όντως, άμα το κοιτάξεις σάν στερεόγραμμα, σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σ' ένα δωμάτιο, ο τοίχος πάει στο βάθος και η καρέκλα έρχεται μπροστά, και.. έχει επιτυχία!