Σάββατο, 7 Ιουνίου 2008

ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΣΕ ΞΕΝΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ;

IL PONTE DELL' ARTA NELLA FILIGRANA DEI PASSAPORTI ALBANESI?
Από την μια το χθεσινό "trailer" της εφημερίδας ‘City press’ στην τηλεόρασι, από την άλλη το δημοσίευμα της Καθημερινής http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_06/06/2008_272904 ,
που αμφότερα αναφέρονται στην καταγγελία βουλευτή τού ΛΑΟΣ (καθώς και σχετική ερώτηση του πρόεδρου τού ΛΑΟΣ προς την υπουργό Εξωτερικών) ότι τα νέα διαβατήρια της Αλβανίας περιέχουν απεικόνιση του Γεφυριού τής Αρτας, μού κίνησαν την περιέργεια για το αληθινό του πράγματος. Και μπορεί η κ. Μπακογιάννη να δήλωσε άγνοια και να επιφυλάχθηκε να απαντήση προσεχώς, όμως το ζήτημα είναι απίστευτα σοβαρό αφού δεν κρύβει: φανερώνει επαίσχυντο αλυτρωτισμό και επισημοποιεί αλβανικές διεκδικήσεις επι του ελληνικού χώρου.
Έτσι έριξα μια ματιά στο διαδίκτυο μπάς και βρώ μια σχετική εικόνα – μαρτυρία.
Εικόνα λοιπόν αλβανικού Διαβατηρίου δεν κατόρθωσα ακόμα να βρώ (αν κάποιος ξέρη κάτι παραπάνω και μας το δείξη θα του ήμουν ευγνώμων), και περιορίζομαι να βάλω την φωτογραφία που ‘σκανάρισα’ από το δικό μου διαβατήριο. Όπως θα ξέρετε ίσως τα πρόσφατα εκδομένα ελληνικά Διαβατήρια έχουν συμπεριλάβη στις σελίδες τους αντί υδατογραμμάτων αχνές απεικονίσεις ελληνικών μνημείων και αρχαιολογικών ευρημάτων. Όταν λοιπόν πρόπερσι παραλάβαμε οικογενειακώς τα νέα διαβατήριά μας, βγάλαμε κραυγές επιδοκιμασίας ξεφυλλίζοντάς τα. Από το εσώφυλλο με τον Περικλή αγορεύοντα στην Πνύκα, στα κυκλαδίτικα ειδώλια, την Κνωσσό και τον μυστηριώδη Δίσκο τής Φαιστού στις πρώτες σελίδες, την αναπαράσταση της Αφής τής Ολυμπιακής Φλόγας, την Αθηναϊκή τριήρη, τον Παρθενώνα, το θέατρο της Επιδαύρου, τους Δελφούς και την χρυσή λάρνακα της Βεργίνας στις επόμενες σελίδες μέχρι και τον μηχανισμό-υπολογιστή των Αντικυθήρων στις σελίδες 24 και 25, ο ενθουσιασμός μου για την επιλογή των θεμάτων και κυρίως για την εξαιρετική ιδέα της προβολής τής ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα από τα Διαβατήρια είχε φθάση στα ουράνια. Μέχρι που εγώ και ο αδελφός μου προσέξαμε τις σελίδες 26-29 με τις απεικονίσεις των δύο Βυζαντινών - χριστιανικών μας μνημείων. Το αθωνικό Μοναστήρι της Σίμωνος Πέτρας και ο ναός τής Αγίας Σοφίας τού Μυστρά. ΠΟΥΘΕΝΑ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ?? Ποιός κρατικός λειτουργός, ποιά μικρή ή μεγάλη εξουσία αποφάσισε ερήμην μας (όλων των πολιτών του «Ελληνικού» κράτους) να κάνη τέτοια βεβήλωσι; Γιατί δεν είναι απλό είδος λογοκρισίας αυτό πάνω στην ιστορική μνήμη και στον θρησκευτικό μας συναισθηματισμό. Και δεν χρειάζεται να είναι κανείς καθηγητής Σημειολογίας για να καταλάβη την ταύτησι του συμβόλου τού Σταυρού με το συστατικό στοιχείο ελληνικότητας, την Ορθοδοξία. Άν κάποιος, λοιπόν, κρατικός παράγων-εξουσία μπορή ανεξέλεγκτα να εμπαίζη την πίστι και την παράδοσί μας μέσα στην χώρα μας, (συμβάλλοντας στην αποδόμησι), τότε ποιός θα μας προφυλάξη από τις αρπακτικές διαθέσεις των όποιων άσπονδων φίλων, συμμάχων ή γειτόνων μας; Σε ποιούς έχουμε εμπιστευθή τις τύχες μας και των παιδιών μας; Γνωρίζουμε;

2 σχόλια:

Γιώργος είπε...

Επειδή επισκέφτηκα το Μιστρά πέρσι το καλοκαίρι ξανακοίταξα τις φωτογραφίες που είχα πάρει ως αναμνηστικές αλλά δε βρήκα πουθενά σταυρό να φαίνεται.Το ίδιο και σε αναζήτηση εικόνων μέσω google.

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο. Κι έχεις δίκιο για κάποια βυζαντινά μνημεία στον Μυστρά που στερούνται σταυρού. (Η αδιαφορία των αρμοδίων επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μας. Όμως αν φωτογράφιζαν ή σχεδίαζαν την Ελληνική βουλή, δεν θα έβαζαν και την σημαία να φαίνεται;)
¨Όμως το θέμα είναι ότι από το μικρό αυτό πανόραμα από την διαχρονία του Ελληνικού Πολιτισμού στο υπ’ αριθμόν ένα αντιπροσωπευτικό-επίσημο έγγραφο του Κράτους λείπει ΜΟΝΟ ο χριστιανισμός. Έτσι η αντιπροσώπησί μου (πιστεύω και πολλών άλλων Ελλήνων πολιτών στο ελλαδικό κρατίδιο) παραμένει ελλειμματική. Στο διαβατήριο λοιπόν έχουμε θρησκευτικούς συμβολισμούς-και ευθείες αναφορές στην σελίδα 9 (την μινωική θεά με τα φίδια), στην σ.. 13 (ο θεός Απόλλων!) και σ. 17 ( η γλαύκα, σύμβολο της θεάς Αθηνάς). Σ’ αυτόν τον τόπο (εννοούμενο και ως πνευματικό χώρο) συναντήθηκε κατά τρόπο πρωτογενή και μυστήριο (η γλώσσα των ευαγγελίων, η χριστιανική σκέψι, οι πατέρες, το πρώτο χριστιανικό κράτος…) η ανθρωπότητα με τον Υιό του Θεού. Ποιοι αισθάνονται άβολα;
Όσο για την περιττή επιχειρηματολογία για την υπεράσπισι των ελλαδιτών γραφειοκρατών, βλέπε ιδίοις όμασι:
Μυστράς:
Α. http://www.acktwo.com/images/gr2007/pel2007-048.jpg (άν και δεν φαίνεται καλά πάνω αριστερά)
Β. http://www.travel-images.com/view.shtml?greece285.jpg (κάτι τέτοιο θα μπορούσαν να τοποθετήσουν πρόχειρα και στα άλλα...)
Γ. http://www.ocean-nomads.com/Pictures/may2008/mystras02.jpg
Δ. http://www.gianniskofinas.com/images/lakonia/mistras_pantanassa.JPG
( η Παντάνασσα είναι, κατά την ‘Βικιπαίδεια’ «το καλλίτερο διατηρούμενο μνημείο» του Μυστρά.)
Αν και εγώ θα ήμουν ικανοποιημένος και με μόνο το
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/el/8/8b/Mistras002.JPG , την μαρμάρινη πλάκα με το έμβλημα της οικογένειας του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. Εκει που πάτησε για να στεφθή ο Κωνσταντίνος, στην μητρόπολι του Αγ. Δημητρίου. [Αλλά σιγά μην βάλη η ελλαδική εξουσία τον δικέφαλο αετό, που συχνά πυκνά φτύνει τον (ένδοξο για τον Καβάφη και για πολλούς από μας) ‘βυζαντινισμό’.]

Καλά για την Μονή Σίμωνος Πέτρας φθάνει, νομίζω, αυτό:
http://img.pathfinder.gr/clubs/images/53/271953/1.jpg

http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://clubs.pathfinder.gr/getphoto.php%3Falbum%3D271953%26pic_id%3D1&imgrefurl=http://clubs.pathfinder.gr/kellion/874414&h=1005&w=800&sz=176&hl=el&start=2&tbnid=7yT_Rho2pmqtPM:&tbnh=149&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3D%2B%25CE%25A3%25CE%25B9%25CE%25BC%25CF%2589%25CE%25BD%25CE%25BF%25CF%2580%25CE%25B5%25CF%2584%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2582%26gbv%3D2%26hl%3Del%26sa%3DG